Grupa ORLEN umacnia pozycję na rynku paliw żeglugowych. Istotnym elementem tego procesu są realizowane inwestycje jak budowa terminalu na Martwej Wiśle, której poziom zaawansowania przekroczył już 70 proc. Wraz z zakończeniem projektu ORLEN wprowadzi możliwość załadunku bunkierki do obsługi trójmiejskich portów. Dzięki specjalnej barce, jednostki będzie można zaopatrzyć w paliwa konwencjonalne i biopaliwa.
Ambasadorowie krajów członkowskich co prawda zgodzili się w piątek na rozpoczęcie rozmów akcesyjnych z Ukrainą i Mołdawią, ale nie udało im się uzgodnić 14. pakietu sankcyjnego zawierającego m.in. zakaz reeksportu rosyjskiego LNG.
Wielka Brytania nałożyła w czwartek sankcje na 50 podmiotów i osób z Rosji lub wspierających jej inwazję na Ukrainę, w tym po raz pierwszy na statki z tzw. "floty cieni", które używane są do omijania zachodnich sankcji na handel rosyjską ropą naftową.
Stocznia Crist liczyła na miliardowe kontrakty związane z budową krajowych terminali i farm wiatrowych na Bałtyku. Mocno się jednak przeliczyła. Nie ona jedna. Eksperci szacują udział krajowych dostawców i wykonawców w wiatrowym offshore na zaledwie 10 proc. - wskazuje we wtorkowym wydaniu "Puls Biznesu".
Mamy zarezerwowaną przepustowość pływającego terminala w Zatoce Gdańskiej na 15 lat. Została też przeprowadzona procedura open season dla drugiego, mniejszego terminala. Rynek nie potwierdził jednak zainteresowania - mówił we wtorkowym wydaniu "Dziennika Gazety Prawnej" prezes Gaz-Systemu Sławomir Hinc.
Na koniec pierwszego dnia drugiej edycji konferencji Kongres Polskie Porty 2030 odbył się panel dyskusyjny pod tytułem "Net-Zero. Zielona Transformacja w Portach - Mit czy Wyzwanie?", który zgromadził czołowych ekspertów i praktyków z branży portowej. Moderatorem panelu był Bogdan Ołdakowski, CEO Actia Forum, który sprawnie kierował debatą, stawiając trudne pytania i moderując dynamiczną wymianę poglądów.
Kwestia przeładunków, na co składa się eksport i import towarowy, to kluczowe zagadnienie funkcjonowania portów morskich. Podczas czwartego panelu na Kongresie Polskie Porty 2030 zaproszeni prelegenci reprezentujący m.in. terminale przeładunkowe dyskutowali na temat stanu branży, jej szans, wyzwań, bolączek oraz przyszłości.
Pierwsza dyskusja podczas tegorocznego Kongresu Polskie Porty 2030 poświęcona była potencjałowi i perspektywom najważniejszych portów w kraju. W wielowątkowej rozmowie wzięli udział ich reprezentanci, a poprowadził ją Mateusz Kowalewski.
W Bułgarii rozpoczęto budowę korytarza gazowego na osi południe - północ, który ma połączyć południowy gazociąg z Europą środkową i Ukrainą. Projekt ma szczególnie duże znaczenie ze względu na perspektywę wstrzymania w przyszłym roku tranzytu rosyjskiego gazu przez Ukrainę.
Od maja Argentyna jest paraliżowana przez strajki sprzeciwiające się polityce prezydenta Javiera Mileia. Kraj zmaga się z rosnącą inflacją i kryzysem gospodarczym, mającymi być efektem wolonorynkowych reform. W ich efekcie spadła wartość waluty i pogorszyła się sytuacja bytowa wielu osób, a także spadła jakość usług publicznych z racji na cięcia w tym sektorze. Kolejny strajk ogłosiły morskie związki zawodowe, grożąc paraliżem portów.
Rząd przygotowuje zmiany, które mają poprawić konkurencyjność przedsiębiorstw żeglugowych
Największa inwestycja w historii Deutsche Marine? Bundestag zatwierdza zamówienie na dwie kolejne fregaty typu F126
W Gdyni powstanie pomnik psa Baltica
Damen wprowadza do oferty w pełni elektryczny statek do operacji offshore
Rosja wykorzystuje zdobyty port w Mariupolu do celów przeładunkowych
Dania podejmuje działania w celu ograniczenia rosyjskiej floty cieni