Najnowszy raport Wood MacKenzie poświęcony globalnemu rynkowi turbin wiatrowych stwierdza, że wolumen zamówień osiągnął nowy rekord w ubiegłym roku. Spowolnienie wzrostu odnotował sektor morskiej energetyki wiatrowej, który nie dotrzymał kroku dynamice sektora onshore wind.
W najnowszym wydaniu „Shipping Number of the Week” BIMCO analizuje wpływ pandemii koronawirusa COVID-10 na światowy rynek kontenerowy, który z powodu pandemii wzrósł od 2019 roku tylko o 1,5 proc.
Sytuacja na Morzu Czerwonym stała się na bardziej skomplikowana, ponieważ jemeńscy Huti wbrew wcześniejszym zapowiedziom zaatakowali chiński statek.
Po miesiącach spokoju, sytuacja na światowych szlakach morskich za sprawą ataków jemeńskich Huti na Morzu Czerwonym drastycznie się zmieniła. Można zasadnie zastanawiać się, czy obecna sytuacja nie jest wywołana oczekiwaniami biznesu.
Administracja Joe Bidena wstrzymała nowe zatwierdzenia amerykańskiego Departamentu Energii dla możliwych projektów eksportowych skroplonego gazu ziemnego (LNG). Działanie Amerykanów spotkało się z licznymi reakcjami na całym świecie, stanowiąc zarazem element gry politycznej w wyścigu o urząd prezydenta Stanów Zjednoczonych.
Sytuacja w europejskim sektorze offshore wind nabiera rumieńców. Oddawane są nowe moce produkcyjne, zakłady produkcyjne powstają na kontynencie jak grzyby po deszczu, zaś w Polsce realizowane są kolejne inwestycje.
Corocznie oddawane do użytku są kolejne instalacje wytwarzające zieloną energię, jednakże wraz z sukcesami idą również potencjalne zagrożenia. Światowe Forum Ekonomiczne pochyliło się nad tą kwestią w swojej najnowszej analizie poświęconej relacji między łańcuchem dostaw a transformacją energetyczną.
Wraz z rozwojem sektora morskiej energetyki wiatrowej, pojawiają się nie tylko szanse w rozwoju nowych technologii, ale również potencjalne ryzyka towarzyszące budowie oraz funkcjonowaniu offshore wind. Nad tymi zagadnieniami pochylił się Allianz Commercial w swoim raporcie.
Konferencja Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju (UNCTAD) wydała kolejny, doroczny Przegląd Transportu Morskiego. W tegorocznej edycji Przeglądu mamy do czynienia ze szczególnym naciskiem na kwestię dekarbonizacji sektora żeglugowego.
Wraz z kolejnymi strategiami klimatycznymi, globalny transport morski podąża za trendami dekarbonizacyjnymi. Jednym z paliw, z którym wiązane są spore nadzieje, stanowi metanol, coraz powszechniejszy w budowanych jednostkach.
Tankowiec u wybrzeży Gotlandii powiązany jest z rosyjskim oligarchą
GIOŚ: przeprowadzono badania geofizyczne Morza Bałtyckiego na obszarze ponad 7 tys. km2
TECoNaut: nowe kompetencje dla ekologicznych jachtów
Morze, wiatr i biznes – ruszyły zapisy na PIMEW Offshore Wind Energy Cup 2024
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
Bezpieczeństwo morskie: klucz do stabilności. Międzynarodowe seminarium w Brukseli