Połowa jachtu Hanse 311 zawisła pod sufitem Morskiego Centrum Nauki w Szczecinie. Jednostka ma nawiązywać do historii żeglarstwa i jednocześnie do współczesnego szkutnictwa, z którymi Pomorze Zachodnie jest ściśle związane.
Balastowe jachty grupy HanseYachts to jednostki stworzone z myślą o żegludze morskiej i na wodach przylądowych. Prowadzenie jachtu jest mało skomplikowane, funkcjonalność jest tak duża, że świetnie na tym jachcie czują się nawet mniej doświadczeni żeglarze.
- W swojej klasie to jeden z najlepszych jachtów na świecie – mówi Maciej Twardowski, Dyrektor Zarządzający w HanseYachts. – Budzi zainteresowanie miłośników żeglarstwa i bez wątpienia to jednostka niezwykle atrakcyjna, jeśli mowa o designie, odpowiada współczesnym trendom na rynku – dodaje.
Okazuje się, że jeden z modeli produkowanych przez HanseYachts a konkretnie Hanse 311 będzie jednym z największych eksponatów w Morskim Centrum Nauki (MCN) w Szczecinie, którego otwarcie dla zwiedzających zaplanowane jest na wiosnę 2023 roku. Jacht, a właściwie jego połowa, już zawisł pod sufitem MCN, w pobliżu planetarium.
- Gdy tylko zrodziła się myśl, by nasza jednostka pojawiła się jako eksponat w MCN, od razu byliśmy na tak – mówi Maciej Twardowski. HanseYachts to największy w Polsce producent luksusowych jachtów, swój zakład ma w Goleniowskim Parku Przemysłowym. – Od ponad dwóch dekad budujemy na Pomorzu Zachodnim jachty i łodzie motorowe, jesteśmy mocno związani z regionem. Idea powstania Morskiego Centrum Nauki wpisuje się w naszą działalność, wpisuje się w żeglarstwo, na którym się znamy – tłumaczy.
Dlaczego w MCN będzie tylko połowa jachtu? Powody są dwa. Po pierwsze gabaryty jednostki powodują pewne ograniczenia jeśli chodzi o zagospodarowanie przestrzenią w MCN. Po drugie:
- Przepołowiony eksponat pokazuje, jak wygląda wnętrze prawdziwej pełnomorskiej jednostki balastowej – wyjaśnia Maciej Twardowski. – Dzięki temu każdy może zobaczyć wnętrze jednostki i wyobrazić sobie żeglarską codzienność osób, którzy z niej korzystają. Można również zobaczyć, jak zbudowany jest kadłub jachtu, jak jest wyposażony i jak montuje się grodzie, by jednostka była funkcjonalna i bezpieczna – dodaje.
Jacht zawisł nad holem wejściowym, będzie widoczny dla każdego zwiedzającego MCN. Łódź ma długość 9,45 metra, powierzchnia ożaglowania może sięgać ponad 60 metrów kwadratowych, jednocześnie jachtem może płynąć 6 osób.
Jak tłumaczy Maciej Twardowski, możliwość pokazywania jachtu to dla HanseYachts wyróżnienie i uhonorowanie wieloletniej działalności. Jednostki budowane w podszczecińskim Goleniowie uważane są za jedne z najlepszych na świecie, HanseYachts praktycznie co roku zdobywa nagrody i wyróżnienia za budowane przez siebie jachty oraz łodzie motorowe.
00:01:27
Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem
00:02:33
23
Stena Estelle – najnowszy i największy statek we flocie Stena Line na Bałtyku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Z Gdyni na Hel drogą morską
Anonymous kontra Rosja. Celem aktywistów luksusowy jacht Putina: Jego położenie to "piekło"
W Łebie powstała oficjalna plaża dla naturystów
Premier Turyngii: skonfiskujmy oligarchom luksusowe jachty i przekażmy je Sea-Watch
00:00:37
Wieloryb „pożarł” kajakarki [wideo]
[WIDEO] Żuławy. Przejechała przez most zwodzony w trakcie podnoszenia
Najbardziej luksusowe katamarany, które powstały w Gdańsku. Francis Lapp: My po prostu szyjemy jachty na miarę
00:00:31
Agresywne orki atakują i niszczą statki [wideo]
Właściciel szczecińskiego jachtu, który zatonął w Niemczech, musi wydobyć wrak
Dziewczynka na dmuchanym jednorożcu wypłynęła na pełne morze [wideo]
Jachty pięciu rosyjskich oligarchów zakotwiczyły na Malediwach
Sztokholm na turystycznym kursie. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem
Sunreef Yachts zaprezentuje dwa modele na targach w Katarze i Abu Zabi 2025
Władze Gdyni przygotowują wniosek ws. powstania Olimpijskiego Centrum Żeglarskiego
Resort infrastruktury zamierza uszczelnić system rejestracji jachtów
Jeppe Borch najlepszy w żeglarskim Pucharze Świata w Szczecinie
Jak chińskie opłaty portowe wpłyną na branżę rejsową?