PMK
Amerykańska Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) szykuje się do trzeciej misji poszukiwawczej, której celem jest odzyskanie rejestratora podróży z pokładu El Faro.
Do tego celu NTSB wykorzysta pojazd podwodny US Navy CURV-21. Rejestrator VCR jest potrzebny do sporządzenia pełnej dokumentacji wraku.
- Mamy nadzieję, że informacje zawarte w rejestratorze podróży statku, pozwolą nam znaleźć przyczyny jego zatonięcia - mówi Brian Curtis - p.o. dyrektor Biura Bezpieczeństwa Morskiego Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu.
Przypomnijmy, że El Faro z 5 Polakami i 28 Amerykanami na pokładzie zatonął 1 października podczas huraganu Joaquin w okolicach Bahama. Siła wiatru wynosiła 130 mil na godzinę. Straż przybrzeżna USA otrzymała ostatni sygnał z El Faro tego dnia nad ranem. Było to wezwanie pomocy, statek stracił zasilanie i nabierał wody.
W poszukiwaniach brały udział jednostki lotnictwa i marynarki wojennej USA w postaci dwóch samolotów HC-30 Hercules, MH-60 Jayhawk oraz dwóch śmigłowców Northland i Resolute. Powodem zaginięcia jednostki był huragan Joaquin, który zaatakował amerykańskie wybrzeże. W okolicach Bahama jego siła wynosiła 130 mil na godzinę.
242-metrowa jednostka podróżowała trasą z Florydy do Puerto Rico.
Rishi Sunak podkreśla, że Wielka Brytania będzie zwalczać przestępców przewożących imigrantów
Na Morzu Czarnym bez zmian? Po sukcesie ukraińskiego ataku na bazę morską w Sewastopolu Rosja ogranicza aktywność okrętów
Stuletni, rosyjski okręt Kommuna miał nie odnieść dużych zniszczeń. To najstarszy okręt w czynnej służbie na świecie
Tragiczne obchody święta marynarki wojennej w Malezji. Zderzyły się dwa śmigłowce
Szefowa szwedzkiej marynarki wojennej: rosyjska flota cieni może być używana do szpiegowania
Konferencja morskich dowódców operacyjnych w MARCOM