Irański tankowiec zderzył się z kontenerowcem w ruchliwej cieśninie Singapurskiej w nocy z środy na czwartek. Zdjęcia z kolizji robią ogromne wrażenie. Aż dziwne, że w skutek tego wypadku nikt nie ucierpiał.
126-metrowy VLCC Dream II oraz MSC Alexandra, mierzący 365,8 m długości oraz 52 m szerokości, zderzyły się około 3 km na południowy wschód od Sebarok Island. Podczas incydentu 10 pustych kontenerów wypadło za burtę MSC Alexandra, w tym cztery spadły na pokład VLCC. W skutek wypadku nikt nie ucierpiał oraz nie odnotowano żadnego zanieczyszczenia środowiska.
Oba statki są zakotwiczone w singapurskich wodach. Dream II jest własnością irańskiego państwowego Narodowego Iranu Tanker Company.
Cieśnina Singapurska to jeden z największych na świecie i najbardziej ruchliwych handlowych szlaków żeglugowych. To droga morska z Europy, Afryki Wschodniej, Azji Zachodniej i Południowej do Azji Wschodniej, Australii i Oceanii. Znajduje się między południowym końcem półwyspu Malakka i wyspą Singapur na północy, a wyspami Batam, Bintan i innymi w archipelagu Riau na południu. Łączy Morze Andamańskie i cieśninę Malakka z Morzem Południowochińskim. Mierzy 114 km długości i 12-36 km szerokości.
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim
Okręty podwodne mieczem sił morskich. Model odstraszania morskiego definiujący równowagę strategiczną
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu