Irański tankowiec zderzył się z kontenerowcem w ruchliwej cieśninie Singapurskiej w nocy z środy na czwartek. Zdjęcia z kolizji robią ogromne wrażenie. Aż dziwne, że w skutek tego wypadku nikt nie ucierpiał.
126-metrowy VLCC Dream II oraz MSC Alexandra, mierzący 365,8 m długości oraz 52 m szerokości, zderzyły się około 3 km na południowy wschód od Sebarok Island. Podczas incydentu 10 pustych kontenerów wypadło za burtę MSC Alexandra, w tym cztery spadły na pokład VLCC. W skutek wypadku nikt nie ucierpiał oraz nie odnotowano żadnego zanieczyszczenia środowiska.
Oba statki są zakotwiczone w singapurskich wodach. Dream II jest własnością irańskiego państwowego Narodowego Iranu Tanker Company.
Cieśnina Singapurska to jeden z największych na świecie i najbardziej ruchliwych handlowych szlaków żeglugowych. To droga morska z Europy, Afryki Wschodniej, Azji Zachodniej i Południowej do Azji Wschodniej, Australii i Oceanii. Znajduje się między południowym końcem półwyspu Malakka i wyspą Singapur na północy, a wyspami Batam, Bintan i innymi w archipelagu Riau na południu. Łączy Morze Andamańskie i cieśninę Malakka z Morzem Południowochińskim. Mierzy 114 km długości i 12-36 km szerokości.
Holandia wspiera bezpieczeństwo na Morzu Czerwonym. HNLMS Tromp kończy misję, na swoją wyrusza HNLMS Karel Doorman
Polscy marynarze uczestniczyli w ćwiczeniu przeciwminowym na Morzu Śródziemnym pk. "Olives Noires 2024"
Siły USA udaremniły atak rakietowy Huti na statek handlowy w Zatoce Adeńskiej
Trzech przemytników aresztowano po wywróceniu się pontonu z migrantami
Jak chronić morskie szlaki komunikacyjne? Szkolenie Okrętowej Grupy Zadaniowej 3. FO
Rishi Sunak podkreśla, że Wielka Brytania będzie zwalczać przestępców przewożących imigrantów