• <

Opóźnione szkolenie Algierczyków, których żaglowiec powstaje w Remontowej

JK

19.01.2016 11:13 Źródło: własne
Strona główna Marynarka Wojenna, Służby Morskie, Ratownictwo Morskie Opóźnione szkolenie Algierczyków, których żaglowiec powstaje w Remontowej
Opóźnione szkolenie Algierczyków, których żaglowiec powstaje w Remontowej - GospodarkaMorska.pl

Szkolenie Algierczyków, dla których Remontowa buduje żaglowiec jest opóźnione. Rozpocznie się w przyszłym roku. W lutym i marcu 2017 r. załoga odbędzie zajęcia teoretyczne.

Opóźnienie spowodowane jest zmianą harmonogramu w budowie żaglowca. Zakończenie prac spodziewane jest na przełomie listopada i grudnia tego roku.

- Przesunięcie związane jest z wprowadzeniem pewnych modyfikacji technicznych związanych z doborem napędu głównego. W wyniku zmian Stocznia Remontowa Shipbuilding, Dowództwo Marynarki Wojennej Algierii oraz firma Cenzin zdecydowały o zmianie harmonogramu budowy żaglowca. W związku z tym konieczne stało się uaktualnienie terminów realizacji poszczególnych etapów kontraktu - w tym przeszkolenia pierwszej załogi powstającej jednostki. W uzgodnieniu z Akademią Morską w Gdyni, która podjęła się tego zadania, mając na uwadze, iż szkolenie praktyczne nie może odbywać się w warunkach zimowych, termin szkolenia przesunięto na wiosnę 2017 roku - informuje Aleksandra Tesmer ze Stoczni Remontowa Shipbuilding.

Przypomnijmy, że szkolenie członków załogi i kadetów przez Akademię Morską w Gdyni jest wynikiem kontraktu na budowę jednego z największych żaglowców świata - El-Mellah - który powstaje w stoczni Remontowa Shipbuilding.

- Dowództwo już rozpoczęło naukę. W tej chwili oficerowie szlifują język angielski. Trwają też prace związane z przygotowaniem materiałów szkoleniowych – powiedział Henryk Śniegocki.

Algierczycy zostaną przeszkoleni najpierw „na sucho”. Ta faza treningu potrwa jeden miesiąc. Potem przez kolejny miesiąc będą się szkolić na Darze Młodzieży. Obie fazy szkolenia będą następnie powtórzone na żaglowcu algierskim.

- Naszym założeniem jest, aby załoga wypłynęła z Gdyni samodzielnie i dopłynęła do portu macierzystego. W wyniku naszego szkolenia dowództwo ma nabyć umiejętności kierowania statkiem – podsumował Henryk Śniegocki.

Dodajmy, że uroczystość wodowania El-Mellah odbyła się na nabrzeżu stoczni w listopadzie. Nowoczesna fregata trzymasztowa zamówiona została przez Marynarkę Wojenną Algierii. Służyć będzie kadetom Wyższej Szkoły Morskiej w doskonaleniu rzemiosła morskiego i nawigacyjnego. Będzie też pełnić funkcje reprezentacyjne za granicą oraz uczestniczyć w zawodach i regatach międzynarodowych.

Żaglowiec będzie eksploatowany na wszystkich dostępnych akwenach żeglugowych świata. Parametry statku są zbliżone do Daru Młodzieży i stawiają go w gronie największych i najszybszych żaglowców szkolnych na świecie. Autorem koncepcji i projektu technicznego statku jest inżynier Zygmunt Choreń, uważany za jednego z najwybitniejszych konstruktorów statków żaglowych na świecie.

El-Mellah w liczbach

Długość - 110 m
Szerokość - 14,5 m
Wysokość boczna - 8,6 m
Ożaglowanie - 3000 m²
Prędkość pod żaglami - 17 węzłów
Załoga - 222 osób, w tym 120 kadetów i kadetek

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 38925,00 $ tona 2,81% 15 paź
 Cynk 3794,00 $ tona 6,84% 15 paź
 Aluminium 3162,00 $ tona 0,35% 15 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.