PMK
W czasie targów IndoDefence 2018 w indonezyjskiej Dżakarcie, holenderski koncern Damen przedstawił swój nowy projekt fregaty Omega o tonażu 6000 t.
Projekt został przygotowany specjalnie z myślą o Indonezji, która zamierza zainwestować w szereg wielkich fregat. Omega będzie jednak całkowicie osobną linią produktów, a każda jednostka z tej serii będzie specjalnie dostosowana do potrzeb klienta indywidualnego.
Damen wyjaśnił, ze Omega bazuje na sprawdzonej konstrukcji kadłuba LCF / De Zeven Provinciën. Statek wyposażony jest w hybrydowy układ napędowy składający się z 4 silników diesla (dwa mogą być używane do ekonomicznej prędkości, cztery do sprintu) oraz dwóch silników elektrycznych. Silniki wysokoprężne są rozdzielane do przodu i do tyłu w celu zwiększenia wytrzymałości. Wytwarzanie mocy na pokładzie statku uwzględnia przyszłe systemy uzbrojenia, takie jak broń energetyczna.
Podobnie jak w przypadku fregat najnowszej generacji (Type 26 i FTI / Belharra), międzywymiarowa wnęka przechodzi od portu do prawej burty z systemem do obsługi napowietrznej, aby załadować i przenieść kontenery lub uruchomić i odzyskać RHIBS lub USV / UUV. Znajdzie się tam miejsce, by pomieścić kontenery wymiarach 4x20 stóp, a rufowy pokład wielopoziomowy może pomieścić dwa 20 stopowe kontenery. Dodatkowo na górnym pokładzie znajduje się dodatkowa przestrzeń, obok wyrzutni pocisków przeciwlotniczych, dla 2 dodatkowych kontenerów.
Holandia wspiera bezpieczeństwo na Morzu Czerwonym. HNLMS Tromp kończy misję, na swoją wyrusza HNLMS Karel Doorman
Polscy marynarze uczestniczyli w ćwiczeniu przeciwminowym na Morzu Śródziemnym pk. "Olives Noires 2024"
Siły USA udaremniły atak rakietowy Huti na statek handlowy w Zatoce Adeńskiej
Trzech przemytników aresztowano po wywróceniu się pontonu z migrantami
Jak chronić morskie szlaki komunikacyjne? Szkolenie Okrętowej Grupy Zadaniowej 3. FO
Rishi Sunak podkreśla, że Wielka Brytania będzie zwalczać przestępców przewożących imigrantów