• <
mewo_2022

Lloyd's Register dał zielone światło dla generatora wodoru z użyciem metanolu

08.05.2022 17:53
Strona główna Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas Lloyd's Register dał zielone światło dla generatora wodoru z użyciem metanolu

Partnerzy portalu

Lloyd's Register dał zielone światło dla generatora wodoru z użyciem metanolu  - GospodarkaMorska.pl
Fot. e1 Marine

Firma e1 Marine, działająca w sektorze OZE, poinformowała, że jej generator wodoru serii M napędzany metanolem otrzymał od wiodącego towarzystwa klasyfikacyjnego Lloyd's Register, zatwierdzenie (Approval in Principle - AiP) do zastosowań morskich. 

Zgoda AiP jest kluczowa ze względu na potwierdzenie zgodności technologii e1 Marine ze wszystkimi obowiązującymi przepisami, kodeksami i normami. Dzięki temu możliwe będzie wdrożenie generatora w różnych gałęziach gospodarki morskiej, od portów i holowników po statki morskie. Lloyd's Register poinformował również, że możliwe jest ostateczne zatwierdzenie technologii dla zastosowań na śródlądowych drogach wodnych. 

- Przemysł morski stoi przed wyzwaniem, które zdarza się raz na pokolenie, polegającym na zarządzaniu sposobem wykorzystania energii do napędu w ramach globalnego przejścia na zeroemisyjną energetykę. Wykorzystanie technologii e1 Marine, w której metanol stanowi bezpieczny i efektywny nośnik wodoru, umożliwia wprowadzenie czystych, bezemisyjnych rozwiązań w zakresie ogniw paliwowych. Dzięki generatorowi metanolu na wodór serii M sprawiamy, że wodór staje się realną opcją paliwową dla przemysłu morskiego w wielu różnych zastosowaniach – wyjaśnia Robert Schluter, dyrektor darządzający w e1 Marine.

Pomyślne opracowanie tego systemu jest wynikiem współpracy pomiędzy Element 1 Corp, wiodącą firmą zajmującą się technologią przetwarzania metanolu na wodór; Ardmore Shipping Corporation, niezależnym właścicielem i operatorem średniej wielkości chemikaliowców; oraz Maritime Partners, dostawcą rozwiązań leasingowych dostosowanych do potrzeb branży morskiej.

Gospodarka Morska
Fot. e1 Marine

Z kolei Mark Darley, dyrektor ds. morskich i offshore w Lloyd's Register, powiedział, że AIP jest ważnym krokiem w kierunku zmniejszenia emisji dwutlenku węgla ze źródeł zasilania w operacjach statkowych, pomagając przenieść doświadczenie zdobyte w tej technologii na lądzie do potencjalnie szerokiej gamy zastosowań morskich. 

Dzięki opatentowanej przez e1 Marine technologii wytwarzania wodoru z metanolu i wody, nośnik może być dostarczany na lądzie, na pokładzie jednostki oraz co najważniejsze - na żądanie.

Wodór produkowany w ogniwach paliwowych spełnia wszystkie odpowiednie normy ISO i nadaje się do wykorzystania w ogniwach paliwowych do wytwarzania energii elektrycznej lub jako uzupełnienie standardowego paliwa w silnikach konwencjonalnych.

Źródło: e1 Marine/offshore-wind.biz

Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
Tagi:
OZE, e1 Marine, AiP, wodór

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.