Wojewoda Pomorski wydał pozwolenie na budowę morskiej farmy wiatrowej Bałtyk 3. Inwestycja obejmuje budowę 50 turbin wiatrowych wraz z wewnętrzną siecią elektroenergetyczną i telekomunikacyjną w polskiej wyłącznej strefie ekonomicznej Morza Bałtyckiego.
Pozwolenie to przybliża dewoleperów do ostatecznej decyzji inwestycyjnej, która otworzy drogę do budowy jednej z kluczowych inwestycji energetycznych w regionie, przyczyniając się do wzrostu udziału źródeł odnawialnych w polskim miksie energetycznym.
Decyzja Wojewody Pomorskiego, wydana na podstawie przepisów prawa budowlanego oraz ustawy o promowaniu wytwarzania energii elektrycznej w morskich farmach wiatrowych, zatwierdza zarówno projekt zagospodarowania terenu, jak i projekt architektoniczno-budowlany.
Dokumentacja inwestycji została szczegółowo sprawdzona i zatwierdzona przez odpowiednie organy, w tym przez Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni, co potwierdzają decyzje dotyczące planów ratowniczych oraz ekspertyzy nawigacyjne i techniczne.
Pełna treść decyzji jest dostępna do wglądu w Wydziale Infrastruktury Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku, a także na stronie internetowej urzędu. Od decyzji przysługuje odwołanie do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie, za pośrednictwem Wojewody Pomorskiego, w terminie 14 dni od dnia skutecznego doręczenia decyzji.
***
Konsorcjum Polenergii i Equinor rozwija na Morzu Bałtyckim trzy farmy wiatrowe o łącznej mocy do 3000 MW. Projekty Bałtyk 1, 2 i 3 zasilą zieloną energią ponad 4 miliony gospodarstw domowych. Pierwsza energia z dwóch najbardziej zaawansowanych projektów, Bałtyk 2 i Bałtyk 3, popłynie już w 2027 roku. Komercyjny etap ich użytkowania jest zaplanowany od 2028 roku.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej
ARP S.A. uruchamia program „Atom bez barier” - szansa dla polskich firm na wejście do sektora energetyki jądrowej