Już w najbliższy weekend poznamy zwycięzców cyklu regat Pucharu Polski klasy 505 sezonu 2020. Dwudniowe finałowe zawody zaliczane do Pucharu Polski zostaną rozegrane w Gdyni, w dniach 26-27 września. Organizatorzy zadbali o dobrą rywalizację na wodzie, ale także o okazje do wymiany żeglarskich doświadczeń i integrację na brzegu.
W końcowy weekend września odbędą się czwarte, ostatnie w tym sezonie regaty klasy 505. Ze względu na covidową rzeczywistość cały cykl regat zaliczanych do Pucharu Polski 505 został skrócony z 6 do 4 imprez. Biorąc pod uwagę zmniejszoną liczbę regat, każde miejsce i punkt do rankingu stały się bardzo cenne. Aktualna rankingowa punktacja sprawi, że ostatnie regaty Pucharu Polski będą na pewno zacięte i widowiskowe.
Samo miejsce i akwen regat jest zawodnikom klasy 505 znane bardzo dobrze – gdyńska Marina od lat stanowi nieodzowny punkt zmagań żeglarskich w kalendarzu regat klasy 505. To tutaj w 2018 roku odbyły się Mistrzostwa Świata klasy 505.
Regaty w Gdyni odbędą się 26 i 27 września. Organizatorem jest gościnny Yacht Klub Stal Gdynia przy współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Klasy 505. Planowane jest rozegranie łącznie siedmiu wyścigów. Na starcie spodziewamy się około kilkunastu załóg. Nie zabraknie czołówki zawodników rankingu Pucharu Polski jak i starych wyjadaczy, startujących na 505 od lat.
W sobotnie popołudnie zaplanowane walne zebranie PSK505, na którym wybrane zostaną nowe władze Stowarzyszenia. Natomiast w sobotni wieczór organizatorzy zadbali o wspólne spędzenie czasu po zakończeniu wyścigów na Sailors Party, które obędzie się w Browarze Port Gdynia, gdzie będzie można spotkać zawodników klasy 505. Uczestnikom regat nieco radości na pewno dostarczy sponsor nagród, firma znana ze świetnych produktów szytych z tkanin żeglarskich, Code Zero.
Jachty klasy 505 są niezwykle popularne niemal na wszystkich kontynentach. Sama nazwa bierze się z długości kadłuba, który ma nieco ponad pięć metrów. Konstrukcja 505 została zaprojektowana specjalnie do regat w wykorzystaniem najnowszych na świecie materiałów. Co jednak najwspanialsze, mamy tu do dyspozycji ogromną łączną powierzchnię ożaglowania pięćsetpiątki - prawie 45 mkw. Dodając do tego znaczą ilość regulacji, otrzymamy jedną z najszybszych w swej klasie łódź mieczową, której prowadzenie to emocje i prędkość na wodzie w najlepszym wydaniu, w niemal każdych warunkach wiatrowych.
TECoNaut: nowe kompetencje dla ekologicznych jachtów
Morze, wiatr i biznes – ruszyły zapisy na PIMEW Offshore Wind Energy Cup 2024
Ray White Marine wyłącznym dystrybutorem Sunreef Yachts w Nowej Zelandii
Polscy żeglarze zaczynają walkę o ostatnie kwalifikacje olimpijskie
Za 50 mln euro można kupić bezludną wyspę Tragonisi
Morze Śródziemne. Turystyka od Cabo Verde, po Wenecję i Istambuł