ew
23 października 2018 Szkoła Morska w Gdyni dokonała ważnej zmiany w posiadanych symulatorach nawigacyjnych. Istniejący ( od roku 1999 ) symulator nawigacyjny systemu Polaris [ produkt norweskiej firmy Kongsberg, obecnie Kongsberg Digital KDI], został zastąpiony przez najnowszy jej produkt – system K-Sim Navigation (wersja 2,5).
K-Sim Navigation jest specjalnie zaprojektowany dla zapewnienia szkolenia zgodnie z najlepszą praktyką , najwyższymi możliwymi standardami i co ważne, oczekiwaniami klientów.
Oprogramowanie systemu, tworzące w połączeniu z zaawansowanym modelowaniem hydrodynamicznym symulator , w którym statki, obiekty i urządzenia zachowują się i oddziaływują na siebie w sposób rzeczywisty. Wszystko to odbywa się w niezwykle realistycznym „krajobrazie”. Po raz pierwszy powiodła się próba dużego przybliżenia zachowania wirtualnego morza do żywiołu.
Bardzo zaawansowany system wizyjny oraz wiele możliwości integracji dodatkowego sprzętu i symulatorów stawia K-Sim Navigation w rzędzie najbardziej kompletnych symulatorów używanych do szkoleń morskich.
Realizm symulowania modeli statków
Dostępne są różnorodne modele hydrodynamiczne statków z 6. stopniami swobody , które w sposób zacznie bardziej zaawansowany , niż to miało miejsce w systemie Polaris , odtwarzają z doskonałą dokładnością zachowanie się statku w ruchu. Tym razem modele pozwalają na zmiany stanów załadowania i kontrolę balastów.
Uzyskano bardzo wysoki stopień odwzorowania właściwości lin włókiennych, stalowych, łańcuchów i kalkulacji obciążeń wind oraz sił działających na liny podczas operacji holowniczych cumowniczych itp.
Część modeli [ stopniowo obejmie to wszystkie ] przy uaktywnieniu funkcji SMART Object, pozwala instruktorowi ,tworzącemu ćwiczenie , zaadoptować model do oczekiwanych potrzeb szkolenia. Może np. zmieniać kolor kadłuba, nadbudówek, nazwę, logo itp oraz teksturę ,jak i stan załadowania ,w zależności od specyfiki zadania.
Każdy z zastosowanych modeli może wystąpić również w charakterze statku obcego, kontrolowanego przez instruktora.
Akweny szkoleniowe są dokładnym odzwierciedleniem ich rzeczywistych odpowiedników. Program zezwala na dowolne i bardzo zaawansowane kształtowanie warunków środowiskowych w danym ćwiczeniu takich, jak pogoda, widzialności, bardzo rozbudowane możliwości lodowe, wiatr, prąd, pływy z uwzględnieniem tzw poligonów , gdzie kreuje się zróżnicowane sytuacje w rozmaitych częściach akwenów, wewnątrz i na zewnątrz portów , falochronów itp. Dzięki temu, ćwiczenia przybierają dowolne stopnie trudności , co jest niezwykle cenne w procesie szkolenia.
System zainstalowany w Szkole Morskiej w Gdyni stanowią 3 mostki nawigacyjne.
W ramach wymiany systemu usunięto wszystkie konsole i urządzenia systemu POLARIS zastępując je nowoczesnymi, tworząc nowoczesny mostek zintegrowany.
Pozostałe mostki zostały również zmodernizowane w stopniu pozwalającym na spełnienie wymagań systemu K-SI NAVIGATION.
Korzystają z systemu wizyjnego opartego na monitorach LED, w przeciwieństwie do mostka głównego, gdzie system wizyjny działa w oparciu o rzutniki , co sprawia widzenie perspektywy obrazu.
Jeden z mostków, z 9. kanałami wizyjnymi, jest wyposażony w system DP [ class 2 + CJoy ], tworząc mostek DP Class A. Zainstalowano system Kongsberg K-Pos DP wersja 8,2 – spotykany jedynie na nowoczesnych jednostkach DP z systemem KONGSBERG. System K-Pos DP wersja 8,2 został zaadoptowany również na 6 stacjach symulatora DP Basic.
Wszystkie mostki nawigacyjne zostały bogato wyposażone w urządzenia nawigacyjne i kontrolne. Na koniec wyjaśniamy, dlaczego zdecydowaliśmy się na wymianę systemu. Przede wszystkim dalszy rozwój Polarisa został wstrzymany. Norwegowie prowadzą tzw działalność paliatywną , z uwagi na to , że nie jest już w stanie obsłużyć modeli nowoczesnych statków, wymagających niezwykle sprawnego oprogramowania .Jego wartość edukacyjna staje się bardzo podstawowa.
Obserwując światowe tendencje w budownictwie okrętowym, chcąc jednocześnie dać wyraźną odpowiedź na zawołanie rynku, podjęliśmy tę decyzję. Z przyjemnością będziemy gościli Państwa u siebie, dostarczając najlepszej jakości szkoleń, bardzo ostatnio poszukiwanych na rynku szkoleniowym .
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym