• <
szkoła_morska_w_gdyni_980x120_gif_2020

Nowoczesny symulator nawigacyjny w Szkole Morskiej w Gdyni

ew

15.01.2019 14:17 Źródło: własne
Strona główna Edukacja Morska, Nauka, Szkoły Morskie, Praca na Morzu Nowoczesny symulator nawigacyjny w Szkole Morskiej w Gdyni

Partnerzy portalu

Nowoczesny symulator nawigacyjny w Szkole Morskiej w Gdyni - GospodarkaMorska.pl

23 października 2018 Szkoła Morska w Gdyni dokonała ważnej zmiany w posiadanych symulatorach nawigacyjnych. Istniejący ( od roku 1999 ) symulator nawigacyjny systemu Polaris [ produkt norweskiej firmy Kongsberg, obecnie  Kongsberg Digital KDI], został zastąpiony przez najnowszy  jej produkt – system K-Sim Navigation (wersja 2,5).


K-Sim Navigation jest specjalnie zaprojektowany dla zapewnienia szkolenia zgodnie z najlepszą  praktyką , najwyższymi możliwymi standardami i co ważne, oczekiwaniami klientów.


Oprogramowanie systemu, tworzące  w połączeniu z zaawansowanym modelowaniem hydrodynamicznym  symulator , w którym statki, obiekty i urządzenia zachowują się i oddziaływują  na siebie w sposób  rzeczywisty. Wszystko to odbywa się w niezwykle realistycznym „krajobrazie”. Po raz pierwszy powiodła się próba dużego przybliżenia zachowania wirtualnego morza do żywiołu.


Bardzo zaawansowany system wizyjny oraz wiele możliwości integracji dodatkowego sprzętu i symulatorów stawia K-Sim Navigation w rzędzie najbardziej kompletnych symulatorów używanych do szkoleń morskich.


Realizm symulowania modeli statków


Dostępne są różnorodne modele hydrodynamiczne statków z 6. stopniami swobody , które w sposób zacznie bardziej zaawansowany , niż to miało miejsce w systemie Polaris , odtwarzają z doskonałą dokładnością zachowanie się statku w ruchu. Tym razem modele  pozwalają  na zmiany stanów  załadowania i kontrolę balastów.


Uzyskano bardzo wysoki stopień odwzorowania właściwości lin włókiennych, stalowych, łańcuchów i kalkulacji obciążeń wind oraz  sił działających na liny podczas  operacji holowniczych  cumowniczych itp.


Część modeli [ stopniowo obejmie to wszystkie ] przy uaktywnieniu funkcji SMART Object, pozwala instruktorowi  ,tworzącemu ćwiczenie , zaadoptować model do oczekiwanych  potrzeb szkolenia. Może np. zmieniać kolor kadłuba, nadbudówek, nazwę, logo itp oraz teksturę  ,jak i stan załadowania ,w zależności od specyfiki zadania.


Każdy z zastosowanych modeli może wystąpić również w charakterze statku obcego, kontrolowanego przez instruktora.

Akweny szkoleniowe są dokładnym odzwierciedleniem ich rzeczywistych odpowiedników. Program zezwala na dowolne i bardzo zaawansowane   kształtowanie warunków środowiskowych w danym ćwiczeniu takich, jak pogoda, widzialności, bardzo rozbudowane możliwości lodowe, wiatr, prąd, pływy z uwzględnieniem  tzw poligonów , gdzie  kreuje   się zróżnicowane sytuacje w  rozmaitych  częściach akwenów, wewnątrz i na zewnątrz portów , falochronów itp. Dzięki temu, ćwiczenia przybierają dowolne stopnie trudności , co jest niezwykle cenne w procesie szkolenia.


System zainstalowany w Szkole Morskiej w Gdyni stanowią 3 mostki nawigacyjne.


W ramach wymiany systemu  usunięto wszystkie konsole i urządzenia systemu POLARIS zastępując je nowoczesnymi, tworząc nowoczesny mostek zintegrowany.


Pozostałe mostki zostały również  zmodernizowane w stopniu pozwalającym na spełnienie wymagań systemu K-SI NAVIGATION.
Korzystają z systemu wizyjnego opartego na monitorach LED, w przeciwieństwie do mostka głównego, gdzie system wizyjny działa w oparciu o rzutniki , co sprawia widzenie perspektywy obrazu.


Jeden z mostków, z  9. kanałami wizyjnymi, jest wyposażony w system DP  [ class 2 + CJoy ], tworząc mostek DP Class A.  Zainstalowano system Kongsberg K-Pos DP wersja 8,2 – spotykany jedynie na nowoczesnych jednostkach DP z systemem KONGSBERG. System K-Pos DP wersja 8,2  został zaadoptowany również na 6 stacjach symulatora DP Basic.


Wszystkie mostki nawigacyjne zostały bogato wyposażone w urządzenia nawigacyjne i kontrolne. Na koniec wyjaśniamy, dlaczego zdecydowaliśmy się na wymianę systemu. Przede wszystkim dalszy rozwój Polarisa został wstrzymany. Norwegowie prowadzą tzw działalność paliatywną , z uwagi na to , że nie jest już w stanie obsłużyć modeli nowoczesnych statków, wymagających niezwykle sprawnego oprogramowania .Jego wartość edukacyjna staje się bardzo podstawowa.


Obserwując światowe tendencje w budownictwie okrętowym, chcąc jednocześnie dać wyraźną odpowiedź na zawołanie rynku, podjęliśmy tę decyzję. Z przyjemnością będziemy gościli Państwa u siebie, dostarczając najlepszej jakości szkoleń, bardzo ostatnio poszukiwanych na rynku szkoleniowym .

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.