Hiszpański producent Windar Renovables dostarczy pierwsze elementy przejściowe (ang. transition piece) dla projektu morskiej farmy wiatrowej Baltic Eagle, który jest rozwijany na niemieckich wodach Morza Bałtyckiego.
W marcu producent rozpoczął pierwszy załadunek elementów przejściowych, które zostały wyprodukowane w hiszpańskich zakładach w Avilés. W pierwszym transporcie załadowano 10 z 50 elementów, które popłynęły do portu Sassnitz w Niemczech. Tam będą magazynowane i przygotowywane do montażu. Kampania instalacyjna będzie realizowana w przełomie drugiego i trzeciego kwartału 2023 r. Ostatni załadunek planowany jest w maju br. Każdy element przejściowy to 15 metrów wysokości, 6,5 metrów średnicy oraz waga sięgająca 240 ton.
Producent informuje, że realizacja projektu wygenerowała 800 miejsc pracy (1,3 mln roboczogodzin). Produkcja elementów rozpoczęła się pod koniec 2021 r. Zaangażowano 30 lokalnych dostawców.
Farma wyprodukuje pierwszą energię w 2024 roku
Farma Baltic Eagle to projekt wiatrowy o mocy 476 MW, który jest jednym z przedsięwzięć hiszpańskiej Iberdroli w Niemczech (Windanker – 300 MW i Wikinger – 350 MW). Te trzy projekty będą tworzyć bałtycki hub o mocy ponad 1 GW.
Podstację dla Baltic Eagle zainstalowano w lutym br., monopale będą instalowane w drugim kwartale 2023 r. W drugiej połowie roku planowana jest kampania instalacyjna z użyciem kablowców. Farma będzie uruchomiona do końca 2024 roku. Projekt zakłada instalację 50 turbin wiatrowych o mocy 9,5 MW każda. Monopale będą rozlokowane na obszarze sięgającym 40 km2.
Baltic Eagle ma zapewnić bezemisyjną energię dla ok. 475 tys. gospodarstw domowych - rocznie będzie generowała 1,9 TWh energii. Pozwoli to na uniknięcie miliona ton emisji dwutlenku węgla (CO2).
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej
ARP S.A. uruchamia program „Atom bez barier” - szansa dla polskich firm na wejście do sektora energetyki jądrowej