W miniony weekend odbyły się pierwsze regaty sezonu 2020 w klasie 505. Regaty te, zamykały trwające od 24 czerwca regaty Lotos Nord Cup w Górkach Zachodnich, w których brało udział przeszło 20 różnych klas. W regatach klasy 505 wzięło udział 14 załóg z całej Polski.
Zawody wygrali zeszłoroczni Mistrzowie Polski, załoga z Legii Warszawa Jakub Pawluk i Marcin Józefowski, tuż za nimi byli Karol Milewski, Jan Siekierzyński z Yacht Klubu Stal Gdynia, trzecie miejsce w regatach zdobyli Mateusz Jura, Bartosz Chroł reprezentujący klub AZS SGH.
Przez dwa dni rywalizacji panowała zmienna pogoda, wiatr o sile od 6 do 20 węzłów pozwolił organizatorom sprawnie rozegrać 7 zaplanowanych wyścigów. Bałtycka fala i porywiste szkwały sprawiły, że załogi miały dużo pracy na wodzie. Sobotnie warunki były wyjątkowo nieprzewidywalne; od flauty po ponad 20 węzłów. Warunki nie ułatwiały pracy Sędziemu Głównemu, a od zawodników wymagały ciągłej uwagi i adaptacji strategii a także rytmu jachtów. Trasa była na zmianę skracana oraz wydłużana. Zmiany kierunku wiatru o kilkanaście stopni wymuszały także zmianę położenia górnej boi. W tych warunkach najlepiej radziły sobie załogi z czołówki rankingu Pucharu Polski.
Lubimy takie warunki zmiennego, porywistego wiatru. To prawdziwe „szachy na wodzie”. Obserwujemy przeciwników i wiatr, ustawiamy się tak, aby ten wiatr mieć lepszy, a jednocześnie go trochę konkurentom zabrać – opowiadał Jakub Pawluk z sekcji żeglarskiej Legii Warszawa
Regaty Nord Cup 2020 były świetne pod każdym względem – sprawna organizacja, silny wiatr i zacięta rywalizacja do ostatniego wyścigu. Warunki były zmienne i wymagające przez co stawka ciągle się tasowała, a o kolejności na mecie często decydowały centymetry. Jesteśmy wykończeni i jednocześnie bardzo zadowoleni z drugiego miejsca. Nie możemy doczekać się kolejnego starcia! Już w sierpniu podczas @UstkaCharlottaSailingDays będziemy walczyć o tytuł Mistrza Polski! – podsumowali vice Mistrzowie Nord Cup Karol Milewski i Jan Siekierzyński.
Przed zawodnikami klasy 505 Mistrzostwa Polski w Ustce, w ramach imprezy Ustka Charlotta Sailing Days, które odbędą się w dniach 5-9 sierpnia. Usteckie regaty to jednocześnie najważniejsze zawody tegorocznego sezonu regatowego, wliczane także do Pucharu Polski klasy 505. Do wzięcia udziału w regatach zgłosiły się już 63 załogi, poza najlepszymi załogami z Polski pojawią się także załogi z Chorwacji, Czech, Irlandii i Niemiec.
Dodatkowe informację dotyczące klasy 505 można znaleźć na stronie Polskiego Stowarzyszenia Klasy 505 (www.int505.pl) oraz https://www.facebook.com/505Polska/?ref=bookmarks, a informacje o Mistrzostwach Polski w Ustce dostępne są na stronie www.ucsdays.com i na fanpage regat @UstkaCharlottaSailingDays.
00:01:27
Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem
00:02:33
23
Stena Estelle – najnowszy i największy statek we flocie Stena Line na Bałtyku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Z Gdyni na Hel drogą morską
Anonymous kontra Rosja. Celem aktywistów luksusowy jacht Putina: Jego położenie to "piekło"
W Łebie powstała oficjalna plaża dla naturystów
Premier Turyngii: skonfiskujmy oligarchom luksusowe jachty i przekażmy je Sea-Watch
00:00:37
Wieloryb „pożarł” kajakarki [wideo]
[WIDEO] Żuławy. Przejechała przez most zwodzony w trakcie podnoszenia
Najbardziej luksusowe katamarany, które powstały w Gdańsku. Francis Lapp: My po prostu szyjemy jachty na miarę
00:00:31
Agresywne orki atakują i niszczą statki [wideo]
Właściciel szczecińskiego jachtu, który zatonął w Niemczech, musi wydobyć wrak
Dziewczynka na dmuchanym jednorożcu wypłynęła na pełne morze [wideo]
Jachty pięciu rosyjskich oligarchów zakotwiczyły na Malediwach
Sztokholm na turystycznym kursie. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem
Sunreef Yachts zaprezentuje dwa modele na targach w Katarze i Abu Zabi 2025
Władze Gdyni przygotowują wniosek ws. powstania Olimpijskiego Centrum Żeglarskiego
Resort infrastruktury zamierza uszczelnić system rejestracji jachtów
Jeppe Borch najlepszy w żeglarskim Pucharze Świata w Szczecinie
Jak chińskie opłaty portowe wpłyną na branżę rejsową?