ew/pya.org.pl
Jak czytamy na stronie Polskiego Związku Żeglarskiego, w związku z odnawiającym się Portem Jachtowym Trzebież Urząd Morski w Szczecinie przychylił się do wspólnego wniosku PZŻ oraz Stowarzyszenia Armatorów Jachtowych w sprawie zmian znakowania nawigacyjnego na podejściu północnym do portu w Trzebieży.
W ramach prac modernizacyjnych i rozwoju Portu Jachtowego Trzebież, Polski Związek Żeglarski oraz Stowarzyszenie Armatorów Jachtowych podjęli wspólna inicjatywę i złożyli wniosek z prośbą o zmiany oznakowania nawigacyjnego na podejściu północnym do Trzebieży. Urząd Morski w Szczecinie, rozumiejąc potrzeby żeglarzy, przychylił się do tej prośby.
W związku z tym została podjęta decyzja, że od sezonu letniego 2019 będą dodatkowo wystawiane 3 pławy dzienne lewej strony toru (czerwone), zlokalizowane na wschodniej krawędzi toru na wysokości pław TN-C, TN-D i TN-E. W związku z dodaniem oznakowania drugiej strony toru wodnego dokonana zostanie także zmiana nazewnictwa dotychczasowych pław, zgodnie z zasadami IALA.
Szczegółowe informacje o nowych pławach, ich pozycjach i zmianie nazewnictwa pław ukażą się w publikacjach nautycznych: w "Wiadomościach Żeglarskich" BHMW i ostrzeżeniach nawigacyjnych UMS.
Decyzja Urzędu Morskiego w Szczecinie to kolejny krok do odbudowy kultowej mariny oraz ośrodka szkoleniowego w Polsce. Przez wiele lat był to najważniejszy i bardzo ceniony ośrodek w kraju.
O momentu podpisania umowy z generalnym wykonawcą prac modernizacyjnych 19 stycznia 2018 roku udało się już bardzo dużo zrobić. Z miesiąca na miesiąc można było obserwować efekty działalności Polskiego Związku Żeglarskiego i Fundacji Port Jachtowy Trzebież.
Wyremontowany jest i ocieplony cały budynek Mariny. Ułożony został nowy dach, odtworzono zgniłe i spróchniałe dźwigary więźby. Wyremontowano łazienki i korytarze. Wybudowano nowe łazienki dla osób z niepełnosprawnościami. Przygotowano już większość dróg i placów postojowych dla jachtów. Kończy się budowa altany i miejsc gospodarczych do obsługi żeglarzy i jachtów. Wyremontowano dźwig, wybudowano od nowa schody i szlaki komunikacyjne. Podniesiono rzędną terenu, co pomoże przeciwdziałać słynnym trzebieskim cofkom. Co najważniejsze zakupiono wszystkie pomosty (z prądem i wodą) i rozpoczęto zabezpieczenie nabrzeża północnego oraz przygotowano już wszystko do pogłębiania portu do głębokości minimum 2,5 m.
TECoNaut: nowe kompetencje dla ekologicznych jachtów
Morze, wiatr i biznes – ruszyły zapisy na PIMEW Offshore Wind Energy Cup 2024
Ray White Marine wyłącznym dystrybutorem Sunreef Yachts w Nowej Zelandii
Polscy żeglarze zaczynają walkę o ostatnie kwalifikacje olimpijskie
Za 50 mln euro można kupić bezludną wyspę Tragonisi
Morze Śródziemne. Turystyka od Cabo Verde, po Wenecję i Istambuł