Gdy w 2014 r. Mirosław Skwarek, przedsiębiorca z branży kosmetyczno-jubilerskiej z Gdyni, wpadł na pomysł zbudowania prototypu zasilanej elektrycznie łodzi, niewielu wróżyło mu sukces. Dziś zamówienia na łódkę Solliner płyną z całego świata - pisze "Gazeta Wyborcza".
Solliner to niewielka (6,2 m długości) łódka z napędem zasilanym energią słoneczną. Za dnia można nią pływać bez przerwy, a naładowane akumulatory pozwalają także na podróż nocą.
W razie potrzeby łódkę można też doładować przez zwykłe gniazdko elektryczne.
Firma Green Dream Boats, które buduje te łodzie, sprzedała ich już 50, a cały czas spływają zamówienia na kolejne: z Europy Zachodniej, Dubaju, Chin czy nawet Australii.
Dar Młodzieży w Świnoujściu. Żaglowiec był dostępny dla zwiedzających [WIDEO, ZDJĘCIA]
Rosyjski oligarcha zaskarżył w sądzie decyzję o zajęciu jego jachtu
Żeglarze otwierają sezon
French Olympic Week. Dwa złote medale i jeden srebrny dla polskich żeglarzy [ZDJĘCIA]
Rusza sezon żeglugowy na Kanale Elbląskim
PGE i Polski Związek Żeglarski opracowały mapę bezpiecznych szlaków żeglarskich Mazur i Kanału Augustowskiego
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 33875,00 $ | tona | -0,07% | 19 maj |
Cynk | 3647,00 $ | tona | 0,03% | 19 maj |
Aluminium | 2825,00 $ | tona | -0,67% | 19 maj |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |