Do niedzieli 27 marca chętni żeglarze i żeglarki mogą zgłaszać się do IV edycji programu szkoleniowego przy projekcie I Love Poland. Laureaci w pięcioosobowych grupach będą mieli wyjątkową szansę wzięcia udziału w praktycznych szkoleniach pod okiem załogi I Love Poland na światowej klasy jachcie trzeciej generacji typu Volvo Open 70. Patronat Honorowy nad programem objął Polski Związek Żeglarski, a w kapitule wyłaniającej laureatów znalazł się Dominik Życki, dyrektor sportowy PZŻ.
Nadrzędnym celem Programu Szkoleniowego jest stworzenie możliwości kontynuacji kariery sportowej dla polskich żeglarzy regatowych. Pośrednim celem jest wybranie spośród uczestników Programu żeglarzy, którzy po odpowiednim przeszkoleniu mogliby się stać częścią stałej bądź lotnej załogi regatowej jachtu I Love Poland.
- Od dawna już stosujemy w Związku politykę szerokiego spojrzenia na żeglarstwo i zachęcamy zawodników do tego, by nie ograniczali się tylko do swojej łódki, do swojej klasy. Chcemy, aby próbowali czegoś nowego, szukali dróg alternatywnych, bo jak wiemy, losy sportowca mogą się potoczyć różnie. Często, gdy kończy się kariera sportowa, żeglarz staje przed dylematem, co dalej? Pływanie na takim jachcie, jak I Love Poland może być wstępem do żeglarstwa zawodowego. To szansa szczególnie dla tych żeglarzy, którzy chcą spróbować żeglarstwa oceanicznego i dlatego, z wielką przyjemnością Polski Związek Żeglarski objął Patronatem Honorowym Program Szkoleniowy I Love Poland - mówi Dominik Życki, dyrektor sportowy PZŻ.
Do 27 marca trwa nabór zgłoszeń od kandydatów. W pierwszym etapie selekcyjnym Kapituła wyłoni 40 najlepszych kandydatów, z którymi odbędą się konsultacje i wywiady w formie wideokonferencji. Po nich Kapituła wyłoni 15 laureatów Programu Szkoleniowego, którzy w kwietniu tego roku wezmą udział w zgrupowaniu szkoleniowym w Narodowym Centrum Żeglarstwa AWFiS Gdańsk w Górkach Zachodnich, a następnie w maju odbędą praktyki na jachcie I Love Poland na Bałtyku.
- Ludzie, którzy popływają z nami, czy przejdą szkolenie, nauczą się wielu rzeczy. Staramy się, by uczestnicy programu wyszli wyszkoleni w pełni, czyli nie tylko będą wiedzieli, jak wykonać manewry, ale uzyskają też uprawnienia. Na tym jachcie robimy dużo mil, co jest podstawą uzyskiwania uprawnień polskich. Prawie wszyscy mają w załodze stopnie kapitańskie. To jest bardzo wartościowe, że ci młodzi ludzie uzyskają podstawowe uprawnienia, które pozwolą im pływać po ocenach, na otwartym morzu - mówi Grzegorz Baranowski, sternik I Love Poland.
Jakimi cechami powinien wykazać się idealny kandydat? Jaki jest harmonogram szkolenia? Więcej TUTAJ. Zgłoszenia do Programu Szkoleniowego I Love Poland TUTAJ.
00:01:27
Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem
00:02:33
23
Stena Estelle – najnowszy i największy statek we flocie Stena Line na Bałtyku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Z Gdyni na Hel drogą morską
Anonymous kontra Rosja. Celem aktywistów luksusowy jacht Putina: Jego położenie to "piekło"
W Łebie powstała oficjalna plaża dla naturystów
Premier Turyngii: skonfiskujmy oligarchom luksusowe jachty i przekażmy je Sea-Watch
00:00:37
Wieloryb „pożarł” kajakarki [wideo]
[WIDEO] Żuławy. Przejechała przez most zwodzony w trakcie podnoszenia
Najbardziej luksusowe katamarany, które powstały w Gdańsku. Francis Lapp: My po prostu szyjemy jachty na miarę
00:00:31
Agresywne orki atakują i niszczą statki [wideo]
Właściciel szczecińskiego jachtu, który zatonął w Niemczech, musi wydobyć wrak
Dziewczynka na dmuchanym jednorożcu wypłynęła na pełne morze [wideo]
Jachty pięciu rosyjskich oligarchów zakotwiczyły na Malediwach
Sztokholm na turystycznym kursie. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem
Sunreef Yachts zaprezentuje dwa modele na targach w Katarze i Abu Zabi 2025
Władze Gdyni przygotowują wniosek ws. powstania Olimpijskiego Centrum Żeglarskiego
Resort infrastruktury zamierza uszczelnić system rejestracji jachtów
Jeppe Borch najlepszy w żeglarskim Pucharze Świata w Szczecinie
Jak chińskie opłaty portowe wpłyną na branżę rejsową?