Przejęcie Bota Wind I nastąpiło w połowie października, zaledwie miesiąc po sfinalizowaniu zakupu siostrzanej jednostki CTV. Obie jednostki gotowe są do podjęcia zadań przy operacjach związanych z offshore wind.
Bota Wind I oraz Bota Wind II to dwie siostrzane jednostki CTV z dużym doświadczeniem w zakresie obsługi morskich farm wiatrowych na Morzu Północnym. Głównym zadaniem jednostek typu Crew Transfer Vessel (CTV) jest umożliwienie szybkiego i efektywnego transferu dla serwisantów morskich farm wiatrowych. Każda z jednostek we flocie Bota Green Offshore zapewnia komfortowy transfer z portu na obszar morskiej farmy wiatrowej dla 24 serwisantów. Dodatkowo oba CTV wyposażone są w przestrzeń ładunkową i autonomiczny dźwig. Jednostki doskonale nadają się do pracy przy rozwoju polskiego sektora offshore, dzięki niskiemu zanurzeniu, co umożliwia wpływanie do portów serwisowych (Ustka, Łeba, Władysławowo).
Wraz z przejętymi jednostkami gdańska spółka Bota Green Offshore, zakontraktowała doświadczone załogi, które operowały na akwenie Morza Północnego przy obsłudze morskich farm wiatrowych Riffgat i Alpha Ventus. Wykonywanie zadań przy pracach na morskich farmach wiatrowych może wymagać równoległej pracy dwóch CTV lub zdolności do natychmiastowego zastąpienia. Dwie jednostki we flocie zapewniają spółce możliwość oferowania usług w zaawansowanych projektach, wykraczających poza transfer serwisantów, takich jak wsparcie przy pracach konstrukcyjnych i instalacyjnych.
Dzięki pozyskaniu dwóch CTV i zaangażowaniu doświadczonych załóg możemy konkurować z najlepszymi armatorami w Europie. Nasze ambicje sięgają znacznie dalej, chcemy rozwijać flotę jednostek CTV, które mogą stanowić istotny element local content przy budowie morskich farm wiatrowych w Polsce. Planujemy wsparcie procesów konstrukcyjnych na Morzu Bałtyckim, których rozpoczęcie możliwe jest już w przyszłym roku - komentuje Ernest Czermański, prezes zarządu Bota Green Offshore.
Nowy właściciel jednostek bierze udział w rozmowach z deweloperami morskich farm wiatrowych w polskiej strefie Bałtyku, ale nie wyklucza podjęcia pracy na akwenach całej Europy. Docelowo jednostki mają zostać zakontraktowane do obsługi morskich farm wiatrowych w Polsce na etapie budowy i wieloletniej eksploatacji. Pozwoli to deweloperom na istotne zwiększenie udziału lokalnych dostawców usług w łańcuch dostaw dla inwestycji w energetykę morską, zgodnie z planami złożonymi przez deweloperów prezesowi URE.
Bota Green Offshore informuje o możliwości osobistego poznania jednostek Bota Wind I i Bota Wind II podczas rejsów zapoznawczych, zaplanowanych w Szczecinie w dniach 28 i 29 października. Więcej informacji na temat rejsu zapoznawczego na jednostce CTV uzyskać można poprzez kontakt z Bota Green Offshore (botagreenoffshore.pl).
Bota Green Offshore to spółka, wchodząca w skład gdańskiej grupy Bota, w której dominującą rolę odgrywa Bota Technik. W skład grupy Bota wchodzą także Bota Shipping, Bota Wind Energy oraz Bota Technik Benelux. Dostęp do infrastruktury i zaplecza kompetencyjnego grupy Bota umożliwia podmiotom zależnym świadczenie usług na najwyższym poziomie bezpieczeństwa i jakości. Grupa posiada wieloletnie doświadczenie specjalistycznej obsłudze jednostek pływających i świadczenia usług w zakresie projektowania i serwisowania układów napędowych jednostek pływających. Posiada doświadczenie w sektorze offshore, w tym oil&gas, dla którego świadczy usługi w zakresie napędów, hydrauliki, automatyki, usług projektowych i konstruktorskich.
Wodorowy SOV wypływa na szerokie wody. Może wypchnąć polskie SOV na mieliznę
1,3 GW mocy w morskiej energetyce wiatrowej przyznane spółce Ocean Winds. EDP umacnia swoje inwestycje w Australii
PGNiG WN złożyło wniosek do norweskiego min. energii ws. składowania CO2 na szelfie norweskim
Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Hania Drabczyk
Za na nami trzecia edycja targów H2POLAND! [WIDEO]
20 lat Polski w UE. Transformacja sektora energetycznego