Zakończono instalację nowego systemu słonecznego i baterii na terenie portu w Portsmouth, który jest teraz w pełni operacyjny. Modernizacja ma wpłynąć na ograniczenie emisji CO2 w myśl polityki dekarbonizacji branży morskiej.
Zasoby słodkiej wody stanowią zaledwie około 2,5 proc. wody na Ziemi, a większość stanowi niezdatna do spożycia woda morska. W konsekwencji znaczna część populacji cierpi z powodów niedoborów wody. Naukowcy donoszą o opracowaniu wysoce wydajnego urządzenia do odsalania, które wykorzystuje warstwę zawierającą tytan, zdolną do pochłaniania energii słonecznej.
W miarę wycofywania starych pociągów z tradycyjnymi silnikami pojawiają się nowe – napędzane wodorem czy fotowoltaiką. W Wielkiej Brytanii linia biegnąca do Londynu z Hampshire jest obecnie jedyną na świecie, która działa wyłącznie dzięki energii słonecznej. Zmieniają się też same dworce – zasilane zieloną energią stają się hubami komunikacyjnymi. – Aby kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru, konieczne są programy modernizacyjne – ocenia Paweł Skoczowski, ekspert klastra Luxtorpeda 2.0.
Włoski projektant Michele Puzzolante z MPD Design stworzył projekt wyspy napędzanej energią słoneczną
Rząd chce uporządkowania przepisów o materiałach niebezpiecznych zatopionych w Bałtyku
Wyraźne ożywienie w offshore, prawie 11 GW nowych mocy
Rząd przygotowuje zmiany, które mają poprawić konkurencyjność przedsiębiorstw żeglugowych
Największa inwestycja w historii Deutsche Marine? Bundestag zatwierdza zamówienie na dwie kolejne fregaty typu F126
W Gdyni powstanie pomnik psa Baltica
Damen wprowadza do oferty w pełni elektryczny statek do operacji offshore