• <

Załoga jachtu "I Love Poland " uzupełniona o kolejnych laureatów szkolenia oceanicznego

ew

29.12.2020 08:59 Źródło: PAP
Strona główna Przemysł Jachtowy, Turystyka Morska, Żeglarstwo Morskie Załoga jachtu "I Love Poland " uzupełniona o kolejnych laureatów szkolenia oceanicznego
Załoga jachtu "I Love Poland " uzupełniona o kolejnych laureatów szkolenia oceanicznego - GospodarkaMorska.pl

Załoga jachtu "I Love Poland" została uzupełniona o kolejnych laureatów szkolenia oceanicznego - poinformował PAP Temistokles Brodowski z Polskiej Fundacji Narodowej, która jest właścicielem łodzi.

W II edycji szkolenia dla młodych oceanicznych żeglarzy regatowych spośród ośmiu osób, które zakwalifikowały się do ostatniego etapu, kapitan jednostki Grzegorz Baranowski wybrał dwie - Jacka Nowaka i Igora Tarasiuka.

Podczas końcowego intensywnego szkolenia na początku grudnia w portugalskim Cascais zakwalifikowani żeglarze musieli sprawdzić się w praktyce w warunkach atlantyckich na "I Love Poland" - jachcie klasy Volvo Open 70.

Do szkolenia mogły się zgłosić osoby między 18 a 30 rokiem życia. Każdy załogant musiał przejść pozytywnie weryfikację formalną i zostać zaakceptowanym na poszczególnych etapach rywalizacji o miejsce w załodze. Najważniejsze było posiadane już doświadczenie żeglarskie i regatowe oraz umiejętność współpracy w licznej załodze.

"Jeśli laureaci mają wystartować z nami w regatach, nie możemy sobie pozwolić, aby nie mieli żeglarskich podstaw - nie znali żagli, czy nie wiedzieli, jakie są manewry. Chcemy ludzi, którzy już brali udział w zawodach, bo dla nich pewne sytuacje i terminologia nie są obce" - powiedział PAP kapitan jachtu.

"Jednocześnie nie oczekiwaliśmy, że ktoś będzie z tego typu jachtem obeznany widząc go pierwszy raz, więc stopniowo podczas zajęć wdrażaliśmy w praktyce kandydatów we wszystkie etapy pracy na łódce. Jednak to wielki jacht regatowy, zrobiony dla profesjonalistów, więc kandydat powinien mieć wyobrażenie o tej ewidentnie sportowej żeglarskiej przygodzie" – dodał Baranowski.

Grudniowe zajęcia odbywały się na lądzie i morzu. Uczestnicy szkolenia współpracowali ze stałą załogą jachtu pokazując swoje doświadczenie. Młodzi kandydaci do załogi najpierw poznali każdy zakątek łodzi, a potem już na wodzie realizowali zadania żeglarskie. Krótkie odprawy odbywały się na bieżąco na jachcie, pracę utrwalano na podręcznych kamerach. Ich zapis pozwalał na ocenę i doskonalenie realizowanych manewrów, które omawiano i analizowano podczas wieczornych zajęć na lądzie w Portugalii.

"Najważniejsze jest bezpieczeństwo wszystkich na pokładzie. Żeglowanie na +I Love Poland+ to nie tylko spokojne dni, ale również sztormy czy przykre niespodzianki. Szkolenie młodych ludzi na takiej jednostce to duże wyzwanie i odpowiedzialność, a nadmierna brawura może skończyć się tragicznie. Młodzi ludzie nie zawsze mieli świadomości, że na Atlantyku, przy wietrze 30 węzłów, jeśli ktoś w nocy wypadnie za burtę, to szanse na jego znalezienie są minimalne" – podkreślił kapitan Baranowski.

Jednym z założeń szkolenia było jak najszybsze zapoznanie kursantów z tajnikami "I Love Poland", by czuli się coraz bardziej pewnie na pokładzie jachtu. W kolejnych dniach szkolenia poznawali również jego hydraulikę i silnik, skomplikowaną budowę kadłuba, masztów i takielunku, ale też najnowsza elektronikę, którą jest naszpikowany, żeby wygrywać.

Prezes PFN Marcin Zarzecki przypomniał, że idea projektu "I Love Poland" zakłada promowanie Polski przez ukazanie profesjonalizmu, unikatowych umiejętności, samodyscypliny, wytrwałości i odwagi. "To atrybuty nie tyle indywidualne, co szczególne właściwości charakteru narodowego, przez które załoga wzbudza pozytywne emocje i kształtuje postawy świadomych ze swojego dziedzictwa Polaków" - powiedział.

Zdaniem Zarzeckiego miarą sukcesu jest podejmowanie wyzwań w sytuacjach granicznych. "Załoga +I Love Poland+ udowodniła przez udział i sukcesy w ubiegłorocznych i tegorocznych regatach, że należy mówić o Polsce przede wszystkim inspirując" - podkreślił.

"Połączenie udziału w regatach z programem szkoleniowym, to oryginalna inicjatywa integrująca promocję Polski z kształceniem młodych żeglarzy oceanicznych. Nasz jacht zwyciężał w tegorocznych regatach i równolegle trenował zwycięzców” – zaznaczył prezes PFN.

Nowa formuła projektu przyjęta przez zarząd - zakładająca program szkolenia młodych polskich żeglarzy przynosi zamierzone efekty - podkreślił wiceprezes PFN Michał Góras. "To istotna promocji Polski. Szkolenia pozwalają wzmocnić załogę i stanąć do kolejnych regat w 2021 roku" - dodał.

W 2020 r I Love Poland startował w lutym na Karaibach w sześćsetmilowych regatach "Caribbean 600 Salida de Antigua entre Anguilla y Guadalupe" i zajął drugie miejsce na linii mety w klasyfikacji jednokadłubowców oraz piąte miejsce w swojej klasie - IRC Zero. Po uwzględnieniu parametrów wszystkich jednostek w klasyfikacji ogólnej IRC znalazł się na 19 miejscu na ponad 70 startujących jednostek.

W marcu w Heineken Regatta Saint Marteen na sześć wyścigów zajął pierwsze miejsce w trzech kategoriach, drugie w dwu kategoriach i trzecie miejsce w jednej.

W październiku w śródziemnomorskich 41 regatach "Rolex Middle Sea Race" wokół Sycylii "I Love Poland” przekroczył linię mety na Malcie, jako pierwszy. Po przeliczeniu parametrów poszczególnych jednostek w klasie IRC1 był trzeci.

taurus_sea_power_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 36575,00 $ tona 1,63% 23 wrz
 Cynk 3043,00 $ tona 0,83% 23 wrz
 Aluminium 2936,00 $ tona 1,73% 23 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.