• <

Wynik wyszukiwania - "kupno" - Wiadomości

Umowa kupna-sprzedaży statku („MOA”) – wybrane zagadnienia w świetle prawa angielskiego (Część II)

W pierwszej części naszego opracowania Umowa kupna-sprzedaży statku („MOA”) – wybrane zagadnienia w świetle prawa angielskiego (Część I) podjęliśmy próbę omówienia wybranych zagadnień prawnych, związanych z transakcjami sprzedaży statku używanego („second-hand”) w świetle prawa angielskiego. Transakcje te opisane są zazwyczaj na uznanych międzynarodowych formularzach typu „NSF” z 1993 lub 2012, „Nipponsale” „SSF” czy „SHIPSALE form”.
20.12.2023

MSC bliskie przejęcia operatora portowego z Hamburga

Żeglugowy gigant MSC poczynił kolejny krok w kierunku przejęcia Hamburger Hafen und Logistik (HHLA), operatora działającego w hamburskim porcie. Zarząd HHLA poinformował o osiągnięciu porozumienia, do ustalenia pozostały szczegóły umowy.
07.11.2023

Analiza rynku tonażowego (tygodnie 36-40/2023)

Ostatnie tygodnie to wzrost aktywności inwestycyjnej na rynkach żeglugowych, szczególnie w segmencie masowców i zbiornikowców. Było to widoczne we wszystkich kolejnych tygodniach. Wskazują na to dostępne dane shipbrokerskie, w tym te przedstawiane przez jednego z liderów rynku, tj. firmę Golden Destiny.
01.11.2023

Umowa kupna-sprzedaży statku („MOA”) – wybrane zagadnienia w świetle prawa angielskiego (Część I)

Umowy kupna-sprzedaży statków stanowią stały element międzynarodowego obrotu morskiego. Podczas gdy „segmentowość” sprzedawanego tonażu podlega znacznym fluktuacjom rynkowym (np. aktualnie obserwuje się praktyczny zastój w kupnie/sprzedaży kontenerowców przy dużym obrocie w segmencie wycieczkowców i tankowców), średnia „roczna wielkość” światowego tonażu, będącego przedmiotem transakcji kupna-sprzedaży, pozostaje względnie stabilna.
25.10.2023

Intensywny ruch w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tydzień 18-23/2023)

Obiecujące, ale również bardzo mieszane obecnie warunki rynku spowodowały wzrost ruchu inwestycyjnego w tonażu masowym oraz zbiornikowcowym. Obserwowano dużo transakcji zarówno na rynku jednostek używanych, jak i w nowych zamówieniach. Niewiele było za to złomowań.
21.06.2023

Zbliża się wielka fala złomowań kontenerowców. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-15/2023)

Ostatnie tygodnie to przede wszystkim elektryzujące środowisko żeglugowe informacje na temat około 400 statków kontenerowych, które szykowane są do wysyłki na złom. Według shipbrokera Braemar 175 z tych jednostek ma być wysłanych na żyletki w 2023 roku, natomiast kolejne 220 statków tego typu w kolejnym. Taki wolumen tonażu może spowodować znaczące poprawienie sytuacji na rynkach frachtowych przewozów kontenerów.
25.04.2023

RVO wkrótce otworzy przetarg na badania geotechniczne dla farm wiatrowych Nederwiek II i III

Holenderska Agencja Przedsiębiorczości (Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, RVO) zaprasza zainteresowanych by od 15 marca tego roku składali ofert na badania geotechniczne na terenie II i III strefy morskiej farmy wiatrowej Nederwiek.
25.01.2023

Kontenerowce na złom, czyli jak armatorzy powinni przygotować się przed falą nowych dostaw tonażu kontenerowego w 2023 roku. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 46-49/2022)3

Rynek frachtowy i czarterowy dla jednostek kontenerowych dał się we znaki. W ostatnich tygodniach obserwowało się coraz więcej decyzji dotyczących złomowań tego typu jednostek. Szczególnie dotyczy to mniejszego tonażu. Widoczne są również pewne tendencje co do zmniejszenia zamówień nowego tonażu, który do tej pory był zamawiany bez względu na sygnały płynące z rynków frachtowych i czarterowych. Zauważalnie mniejszy jest również poziom transakcji jednostkami używanymi.
25.12.2022

Coraz więcej nowych zamówień i coraz wyższe ceny. Analiza rynku tonażowego (tydzień 23-26/2022)

Jak pokazują dane z rynków tonażowych z ostatnich tygodni wzrasta aktywność w zakresie kontraktowania nowych jednostek. Szczególne wzrosty były zauważalne między innymi w segmencie gazowców do przewozu LNG, co wprost wynikało z sytuacji rynkowej i politycznej, występującej na świecie. Większemu zainteresowaniu nowymi jednostkami towarzyszy równolegle ogólny wzrost cen nowych statków. Z kolei w złomowaniach jednostek nadal stagnacja.
05.07.2022

Oficjalnie: Euroafrica ma nowy prom

Spółka Euroafrica Services z siedzibą w Szczecinie nabyła prom ro-pax Epsilon. Jednakże na polską linię prom wejdzie najwcześniej w 2023 roku.
13.06.2022

PGNiG na Gazterm 2022: kolejny długoterminowy kontrakt na dostawy LNG z USA

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo zawarło z amerykańską firmą Sempra Infrastructure porozumienie określające postanowienia 20-letniego kontraktu kupna-sprzedaży 3 mln ton skroplonego gazu ziemnego rocznie.
27.05.2022

Wysokie ceny statków. Zamieszanie na rynku wyhamowuje inwestycje żeglugowe. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 12-15/2022)

Ze względu na dobrą koniunkturę na rynku frachtowym a także spadającą już od pewnego czasu podaż tonażu, wartości statków niemal wszystkich segmentów mocno wzrastają. Uśrednione dane dla ostatnich 3 miesięcy wskazują, że zmiany wynoszą około plus 12 proc. Dodatkowo wzrosty cen stali, powszechna niepewność tego, jak zachowa się rynek, nie dają podstaw do przeprowadzania bezpiecznych i dużych zakupów, czy też zamówień bez gwarancji pokrycia kontraktowego.
21.04.2022

Litwa. Sejm wezwał rząd do wycofywania się z importu ropy i gazu z Rosji

Sejm Litwy wezwał we wtorek rząd swego kraju do jak najszybszego wycofywania się z importu ropy naftowej i gazu ziemnego z Rosji.
22.03.2022

Gaz na europejskich rynkach we wtorek podrożał o ponad 2,8 proc.

Kontrakty na gaz na kolejne miesiące w holenderskim hubie TTF we wtorek wyceniano na 99 euro za MWh. To wzrost o 2,8 proc.
22.03.2022

Analiza rynku tonażowego (tydzień 6-9/2022)

Po wybuchu wojny ukraińsko-rosyjskiej sytuacja zarówno na rynku frachtowym, czarterowym jak i tonażowym stała się jeszcze bardziej dynamiczna i nieprzewidywalna. Obarcza to niewątpliwie inwestycje tonażowe dodatkowym ryzykiem, ale też szansą. Nikt bowiem nie wie jak sytuacja będzie wyglądała za jakiś czas.
09.03.2022

Używane kontenerowce horrendalnie drogie

Domniemana transakcja sprzedaży używanego kontenerowca rozpaliła do czerwoności rynek.
02.02.2022

Marine Motor Service Andrzej Kwiatkowski

Jedyny przedstawiciel firmy MAN Marine Motor na terenie Polski
marine motor srvice,silniki,silniki morskie,silniki man,morskie silniki man,autoryzowany przedstawiciel MAN marine,silniki do jachtów,silniki do megajachtów,• Serwis pojazdów wodnych•Naprawa statkówrozbudowa statków,odnowa statków,serwis siłowni okrętowych,serwis statków,naprawa•Serwis i odbiór siłowni okrętowych•Wymiana i naprawa silników okrętowych •Pielęgnacja,czyszczenie statków•Szkutnictwo,rozbudowa i modernizacja wnętrz statków•Remonty kapitalne silników okrętowych•Serwis systemów wydechowych•Budowa jachtów i statków (przebudowa,modernizacja,konstrukcja)•Kupno i sprzedaż pojazdów wodnych•Pielęgnacja i konserwacja statków•Przygotowanie pojazdów wodnych na magazyn zimowy•Rozbudowa pomieszczeń mieszkalnych i personalnych na statkach•Stolarka okrętowa,szkutnictwo•Elektryka okrętowa,elektronika,nautyka•Antifoulinglakiernictwo okrętowe,malowanie łodzi,malowanie statków

Dziękujemy za wysłane grafiki.