• <

Wynik wyszukiwania - "corvus energy" - Wiadomości

Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw

Norweski klaster Maritime CleanTech to przykład sprawnie działającego hubu wytyczającego kierunki innowacji w transporcie morskim i kreujące innowacyjne rozwiązania, które powielane są następnie przez naśladowców z innych krajów. W niektórych przypadkach również w Polsce.
02.05.2024

Morskie baterie pod kontrolą. Corvus Energy skontroluje baterie w czasie rejsu

DNV certyfikował opracowaną przez Corvus Energy metodę testowania SOH (State of Health Test) baterii elektrycznych montowanych na statkach. To pierwszy dostawca morskiego ESS (energy storage system), który zapewnia to swoim klientom kontrolowanie stanu akumulatorów w czasie eksploatacji statku.
22.03.2024

ABB uruchomi pierwszy hybrydowo-elektryczny statek wycieczkowy do podróży w rejon polarny

ABB zdobyła zamówienie od stoczni Astilleros y Servicios Navales SA (ASENAV) w Chile na dostawę zasilania i układu napędowego dla nowo zbudowanego statku wycieczkowego do wypraw polarnych Antarctica21. Zbudowany do działania na obszarze podbiegunowym, Magellan Discoverer ma zapewnić korzyści dzięki wysokiej wydajności, bezpieczeństwu i komforcie pasażerów. Projekt ma stanowić kamień milowy w postaci pierwszej instalacji technologii napędu Azipod na statku hybrydowo-elektrycznym zbudowanym w obu Amerykach.
21.02.2024

Dekarbonizacja w klastrze (nie tylko) norweskim. Polski BSSC ZEV HUB jest na kursie

Globalny transport jest odpowiedzialny za jedną czwartą globalnej emisji gazów cieplarnianych (GHG). W ciągu najbliższych trzech dekad globalna flota pojazdów wzrośnie z 1,2 miliarda do 2 miliardów pojazdów, liczba lotów pasażerskich wzrośnie o 130%, a tonomil ładunków na morzu wzrośnie o 35% - alarmował Remi Eriksen, prezes i dyrektor generalny grupy DNV w czasie spotkania z dziennikarzami podczas Nor Shipping 2023.
29.06.2023

Prom napędzany wodorem zaczyna kursować!

Norwegia zaznaczyła kolejny pierwszy krok w rozwoju żeglugi napędzanej wodorem. Po latach rozwoju MF Hydra, pierwszy komercyjny prom działający na ciekły wodór wszedł do regularnej eksploatacji. Statek jest pionierską jednostką w tej technologii i demonstracją potencjału wodoru, ale także pomoże zdefiniować zasady dla komercyjnej żeglugi napędzanej zielonym H2.
02.04.2023

Norwegia chce ładować statki na terenie farm wiatrowych. Rząd dofinansuje projekt

Norweska grupa VARD poinformowała, że ich spółka córka Seaonic wraz z partnerami otrzymała 38 milionów koron norweskich (NOK) na realizację projektu budowy infrastruktury umożliwiającej ładowanie bezemisyjnych statków. Jednostki mają posłużyć m.in. do obsługi morskich farm wiatrowych.
29.12.2022

Rynek statków elektrycznych osiągnie 16,2 mld USD w 2030 roku. Polska ma udział w jego rozwoju

Prognozuje się, że rynek statków elektrycznych na świecie wzrośnie z 4,7 mld USD w 2021 r. do 16,2 mld USD do 2030 r., przy rocznej dynamice wynoszącej 14,9% w latach 2021–2030 – szacują autorzy raportu Electric Ship Market by Type - Global Forecast to 2030.
02.02.2022

Norwegia: Brim bezpieczny - po incydencie termicznym zasilania bateryjnego

24-metrowy MS Brim to wielokrotnie nagradzany, w pełni elektryczny, wyposażony w system magazynowania energii Corvus Dolphin Energy statek wycieczkowy, oddany do użytku w 2019 roku. Posiada akumulatory o łącznej mocy 790 kWh. Właściciel Brim, Brim Explorer (lokalna firma oferująca wycieczki krajoznawcze), ma nadzieję na przywrócenie statku do eksploatacji jeszcze tej wiosny.
18.03.2021

Norwegia: Możliwy wybuch statku zasilanego bateriami

Kilka dni temu w południowo-wschodniej Norwegii zgłoszono pożar statku zasilanego bateriami.
14.03.2021

Corvus Energy napędza hybrydowy statek do przewozu ryb Nordlaks

Firma Corvus Energy wygrała kontrakt z BMA Technology w Turcji na dostawę opartego na akumulatorach litowo-jonowych systemu magazynowania energii dla nowego przewoźnika ryb.
13.05.2020

Norwegowie ostrzegają przed akumulatorami litowo-jonowymi po wybuchu gazu na jednym z promów

Norweskie władze ostrzegają armatorów i operatorów o niebezpieczeństwach związanych z używaniem akumulatorów jonowo-litowych po wybuchu gazu na pokładzie elektrycznego promu w Norwegii.
16.10.2019

Promy elektryczne dla Norwegii z rozwiązaniami od Corvus Energy

Pięć nowych promów, które wkrótce dołączą do floty Fjord1, zostanie wyposażonych w rozwiązania dostarczone przez Corvus Energy. Przedstawiciele kanadyjskiego koncernu wyrazili radość, że wybrany został właśnie ich produkt.
01.02.2019

Kolejne elektryczne promy Fjord1 z rozwiązaniami od Corvus Energy

Firmy Fjord1 oraz Corvus Energy znów współpracują. Dzięki sfinalizowanej właśnie umowie kanadyjski potentat dostarczy systemy służące do magazynowania energii na dwóch w pełni elektrycznych promach, które powstają dla norweskiego armatora.
23.05.2018

Kolejny ważny krok w kierunku modernizacji promu Stena Jutlandica

Stena Line przygotowuje się do modernizacji jednego ze swoich promów. Chodzi o jednostkę Stena Jutlandica, która po zakończeniu prac będzie mogła korzystać z napędu zasilanego energią elektryczną. Armator podpisał właśnie ważną umowę z firmą, która odpowiedzialna będzie za dostarczenie odpowiednich rozwiązań.
06.04.2018

Budowany dla Fjord1 prom ustanowi nowe standardy na rynku jednostek elektrycznych

Powstające obecnie dla Fjord1 promy mają zrewolucjonizować żeglugę promową – szczególnie jeśli chodzi o jej ekologiczny wymiar. Zapewnił o tym właśnie przedstawiciel firmy Corvus Energy, która dostarczy system zarządzania energią do jednego z nowych statków dla norweskiego armatora.
04.12.2017

Nor-Shipping: Przyszłość transportu morskiego leży w nowych technologiach

Podczas targów Nor-Shipping klaster morski NCE Maritime CleanTech poprowadził dyskusję o przyszłości żeglugi z Wartsilą, NorthSea Container Line i Corvus Energy. Dyskusja obracała się wokół tematów związanych z digitalizacją, przejściem na zieloną energię i wprowadzaniem nowych modeli biznesowych.
04.06.2017

Scandlines zadbało o niezawodność swoich promów hybrydowych przez kolejną dekadę

Scandlines oraz firma Corvus Energy zawarły porozumienie, na mocy którego drugi z podmiotów będzie zajmować się konserwacją promów, ze szczególnym uwzględnieniem jednostek hybrydowych wchodzących w skład floty Scandlines.
19.04.2017

Pierwszy elektryczny kuter w końcowej fazie budowy

Pierwszy na świecie statek rybacki o napędzie elektrycznym Selfa Elmax 1099 bliski powstania. W tym tygodniu wybrano dostawcę baterii – będzie nim firma Corvus Energy.
28.08.2015

Wypadek w Remontowej ograniczy ilość przewozów

Wypadek promu Princess Benedikte w Gdańskiej Stoczni Remontowej ograniczy liczbę przewozów na trasie Rodbyhavn-Puttgarden. Statki będą odpływały tylko co 40 minut.
18.03.2015

Aktualizacja- Wypadek w Gdańskiej Stoczni Remontowej

Wczoraj wieczorem informowaliśmy o wypadku na terenie Gdańskiej Stoczni Remontowej. Początkowo wiadomo było tylko tyle, że w ogniu stanął remontowany prom pasażersko-samochodowy, a na miejsce wypadku wysłano 8 zastępów straży pożarnej.
12.03.2015

Prestiżowa nagroda dla promu Prinsesse Benedikte

Przyznano doroczne nagrody Ship Efficiency Award. Doceniono m.in. modernizację promu Prinsesse Benedikte, który został zaopatrzony w nowatorski napęd hybrydowy.
09.10.2014

Texelstroom najbardziej ekologicznym promem pasażerskim na świecie?

Corvous Enrgy i La Naval, hiszpańska stocznia, podpisały kontrakt na budowę hybrydowego promu napędzanego CNG (Compressed Natural Gas – sprężony gaz ziemny) magazynującego energię. Ma to być najbardziej ekologiczny prom w Holandii.
21.08.2014

Scandlines: Współpraca z Corvus Energy zaowocowała przebudową trzech promów

Bazując na sukcesie przebudowy pierwszej hybrydy - jednostki Prinsesse Benedikte, przedsiębiorstwo Corvus Energy i armator Scandlines zakończyli przebudowę trzech promów na hybrydy.
02.07.2014

Dziękujemy za wysłane grafiki.