• <

Wynik wyszukiwania - "SOV" - Wiadomości

VARD zbuduje kolejne statki dla branży offshore. Będą obsługiwać morskie farmy wiatrowe na Morzu Północnym

Norweska firma, należąca do włoskiej Grupy Fincantieri, otrzymała 5 sierpnia nowe zamówienie od North Star. Są to dwa statki przeznaczone do obsługi morskich farm wiatrowych (SOV), których operatorem jest brytyjski operator North Star.
05.08.2025

ECO Liberty ochrzczony w Nowym Orleanie. Nowoczesny SOV dla Equinora

Statek ECO Liberty to nowoczesna jednostka typu Service Operations Vessel (SOV), zbudowana przez firmę Edison Chouest Offshore dla koncernu Equinor. Powstała ona w ramach projektu Empire Wind, wspierając rozwój morskiej energetyki wiatrowej w USA. Statek został zwodowany w maju roku i uroczyście ochrzczony 28 czerwca 2025 roku w Porcie Nowy Orlean przez gubernatora Luizjany Jeffa Landry’ego oraz jego żonę Sharon Landry.
30.06.2025

Międzynarodowy klient zleca VARD budowę pięciu statków roboczych przeznaczonych dla morskiej energetyki

Norweska firma ma dostarczyć pięć statków typu Walk-to-Walk, przeznaczonych do usług konserwacyjne, dostawcze i operacyjne dla platform morskich w sektorze naftowym i gazowym.
20.11.2024

Flota CTV i SOV dla polskiego offshore

W listopadzie ruszyła współpraca firm zachodniopomorskich w kierunku budowy, serwisowania i zarządzania flotą jednostek CTV i SOV do obsługi morskich farm wiatrowych. W przedsięwzięciu biorą udział firmy: PŻB Offshore sp. z o.o., Stocznia Szczecińska „Wulkan” sp. z o.o., Fundusz Rozwoju Spółek S.A. oraz Elektryka Morska sp. z o.o.
14.11.2024

Raport: Światowy rynek statków dla budowy i obsługi morskiej energetyki wiatrowej

Rozwój morskiej energetyki wiatrowej (MEW) stanowi jeden z podstawowych kierunków zmian związanych z transformacją energetyczną oraz dekarbonizacją, a co za tym idzie działań ukierunkowanych na zmniejszenie negatywnych oddziaływań gospodarki i społeczeństwa na środowisko. Trwający od przeszło trzydziestu lat proces budowy i eksploatacji farm wiatrowych na morzu przybiera na dynamice dlatego też wymaga odpowiedniego zaplecza, w szczególności dedykowanej floty statków.
12.11.2024

VARD dostarcza statek do wsparcia prac na morskiej farmie wiatrowej Dogger Bank

Norweska stocznia poinformowała, że jej wietnamski zakład Vard Vung Tau dostarczył statek Grampian Tweed do zamawiającego. Podkreśliła, że nastąpiło to przed umownym terminem.
12.11.2024

Eco Edison, statek serwisowy Ørsted oficjalnie ochrzczony

Amerykański łańcuch dostaw morskiej energii wiatrowej osiąga ważny kamień milowy w postaci chrztu pierwszego w historii amerykańskiego statku do obsługi morskiej energetyki wiatrowej (SOV), który odegra kluczową rolę w umożliwieniu krajowej produkcji energii i wzmocnieniu niezależności energetycznej Ameryki. To statek dla techników zajmujących się obsługą północno-wschodnich farm wiatrowych Ørsted.
14.05.2024

eSOV na prąd za 20 mln funtów z Innovate UK. Rynek potrzebuje 300 SOV. Ile zbudujemy w Polsce?

Brytyjska agencja innowacji Innovate UK przyznała 20 milionów funtów na budowę dużych statków serwisowych (SOV), które będą mogły działać przy zerowej emisji. Agencja i beneficjent twierdzą, że to pierwsza tego typu jednostka. W Polsce wciąż zastanawiamy się czy w ogóle budować SOV. Brytyjczycy zapowiadają serię zeroemisyjnych eSOV.
17.03.2024

ARP chce zaangażować PLO w proces zamawiania trzech jednostek serwisowych dla spółki z grupy Orlen

ARP pracuje nad zaangażowaniem Polskich Linii Oceanicznych w proces zamawiania trzech małych jednostek serwisowych (CTV) dla firmy z grupy Orlen oraz dewelopera morskiej farmy wiatrowej Baltic Power - poinformowało Ministerstwo Infrastruktury.
26.01.2024

Damen wprowadza w pełni elektryczny statek SOV z możliwością ładowania na morzu

Damen Shipyards Group zaprezentował w pełni elektryczny statek Service Operations Vessel (SOV) wyposażony w możliwość ładowania na morzu, wykorzystujący energię elektryczną dostarczaną bezpośrednio z morskich farm wiatrowych.
30.11.2023

W Chinach zwodowano pierwsze statki przeznaczone do obsługi morskich farm wiatrowych

W chińskiej stoczni ZMPC w Szanghaju odbyła się ceremonia zwodowania dwóch pierwszych statków serwisowych (Service Operation Vessels, SOV) dla lokalnego rynku morskiej energetyki wiatrowej.
21.09.2023

Grupa Przemysłowa Baltic potwierdza zdolność budowy kompletnie wyposażonych statków serwisowych dla polskiego offshore wind

Dziś w siedzibie Grupy Przemysłowej Baltic w Gdańsku odbyło się istotne spotkanie z udziałem przedstawicieli Grupy Baltic, Baltic Operator oraz Lotos Petrobaltic. Głównym tematem dyskusji było potwierdzenie zdolności budowy statków serwisowych, dedykowanych obsłudze morskich farm wiatrowych na Bałtyku.
20.07.2023

Ørsted wspiera szybsze przejście na ekologiczne paliwo dzięki kolejnemu statkowi SOV zasilanemu metanolem

Ørsted i ESVAGT podpisały umowę na budowę pierwszego na świecie statku serwisowego (SOV) napędzanego metanolem, pogłębiając zaangażowanie firm w redukcję emisji dwutlenku węgla z morskiego łańcucha dostaw energii wiatrowej. SOV będzie gotowy do startu w 2026 roku, gdzie będzie operował z East Coast Hub w Wielkiej Brytanii na podstawie 10-letniego kontraktu.
06.07.2023

PŻB Offshore – nowy polski armator łapie wiatr w żagle

PŻB Offshore to nowa inicjatywa Polskiej Żeglugi Bałtyckiej – Polferries. Spółka celowa została zawiązana po to, aby świadczyć usługi floty serwisowej dla morskiej energetyki wiatrowej wraz z działaniami towarzyszącymi. O imponujących zamiarach i aspiracjach firmy rozmawiamy z prezesem nowej spółki – Radosławem Marciniakiem.
21.05.2023

Offshore - binarny morski system instalacyjny zgodny z Jones Act

Bleutec Industries z siedzibą w Houston zaprezentował to, co opisuje jako transformacyjne rozwiązanie w zakresie transportu i instalacji morskich farm wiatrowych, które również integruje zdolności do wykonywania rozruchu, operacji i konserwacji oraz działań likwidacyjnych.
17.07.2022

Seatech Engineering: jesteśmy gotowi projektować statki dla polskiego offshore wind [WYWIAD]

Polska część Bałtyku weszła w czynną fazę realizacji zagospodarowania jej pod morskie farmy wiatrowe. Aktualnie złożonych jest ponad 137 wniosków. Realizacja związana z pierwszym etapem budowy farm wiatrowych jest na wysokim poziomie zaawansowania – organizowane są przetargi, spotkania z dostawcami, składanie łańcuchów dostaw. W tym momencie należy zadać kluczowe pytanie, kto i w jaki sposób dostarczy elementy do budowy tych farm, ile i jakie jednostki będą niezbędne do tego procesu, który przyczyni się do zielonej transformacji
12.07.2022

Breeze i Seatech razem dla jednostek SOV dedykowanych dla polskiego offshore wind

Dwa biura projektowe - norweskie Breeze Ship Design i polskie Seatech Engineering - podpisały 27 czerwca list intencyjny dotyczący współpracy i rozwoju wspólnych projektów statków operacyjnych typu SOV. Jednostki będą oferowane firmom pracującym na rzecz polskiej morskiej energetyki wiatrowej.
01.07.2022

Ørsted i Esvagt : Hornsea 2 będzie obsługiwana przez pierwszy na świecie statek na zielone paliwo

Duńskie firmy Ørsted i Esvagt postanowiły zainwestować w pierwszy na świecie statek serwisowy (SOV), który może być zasilany ekologicznymi paliwami.
10.04.2022

Lotos Petrobaltic: rozmawiamy o kilkunastu jednostkach do obsługi offshore

Lotos Petrobaltic pracuje nad przebudową swojej floty w kierunku obsługi morskich farm wiatrowych. Armator rozmawia łącznie o kilkunastu jednostkach.
15.02.2022

Kolejny offshorowiec wypłynął ze stoczni CRIST

W piątek z gdyńskiej stoczni CRIST wyholowany został częściowo wyposażony kadłub statku do obsługi morskich farm wiatrowych, budowanego dla Bernhard Schulte na zlecenie Ulstein Verft.
04.03.2025

Port Gdańsk uruchomił nowy serwis. Tym razem związany z branżą motoryzacyjną

Nowy serwis żeglugowy w gdańskim porcie. Raz w tygodniu statki typu ro-ro będą tam zawijały po samochody marki Hyundai. Serwis na trasie Gdańsk-Tilbury obsłużą statki japońskiej globalnej firmy żeglugowo-logistycznej Kawasaki Kisen Kaisha, znanej na rynku jako K-Line. 5 stycznia to połączenie zainaugurowało pierwsze zawinięcie i załadunek statku EMS Highway.
06.01.2017

Dziękujemy za wysłane grafiki.