Chińska firma z branży transportowej podaje, że przepustowość jej terminalu w Abu Zabi (COSCO SHIPPING Ports Abu Dhabi) przekroczyła 5 milionów TEU. Sześć nowych tras zwiększyło wolumen w 2024 roku.
Chińska firma transportowa Cosco Shipping Lines poinformowała, że w morze wyszły jej dwa nowe nabytki, statki ro-ro z napędem dwupaliwowym Liao He Kou (IMO: 9991757) i Min Jiang Kou (IMO: 9991771). Mają być one największymi jednostkami tego typu, posiadającymi silniki zgodne z ideą dekarbonizacji branży morskiej.
Zapraszamy do odsłuchania nowego odcinka podcastu ETA.fm, który jest podsumowaniem kolejnego tygodnia 2024 [CW25’24]. Głównym tematem odcinka jest fakt, że Unia Europejska planuje wprowadzenie ceł wyrównawczych na chińskie samochody elektryczne, co może podnieść ich ceny i ograniczyć dostępność tańszych pojazdów z Chin, jeśli rozmowy z Chinami się nie powiodą. Cła, mające zwalczać nieuczciwe subsydia, mogą wejść w życie już 4 lipca 2024 roku.
Zapraszamy do odsłuchania nowego odcinka podcastu ETA.fm, który jest podsumowaniem kolejnego tygodnia 2024 [CW22'24]. W tym odcinku o tym jak wpłynie na biznes usunięcie serwisu bezpośredniego do Gdańska i zastąpienie go przeładunkami w portach zachodnich w porównaniu do transportu drogowego i kolejowego na trasie z Hamburga do Polski.
Diamond Line, linia żeglugowa należąca do Cosco Shipping Lines, dodaje do swoich usług kolejne trasy Intra Europe. Dostępne będzie połączenie biegnące z Baltic Hub w Porcie Gdańsk do brytyjskich portów Teesport i Tilbury.
Transport intermodalny oceniany jest przez Grupę PKP Cargo jako najbardziej perspektywiczny rynek produktowy stanowiący jednocześnie priorytet w działaniach rozwojowych spółki - przekazało PKP Cargo w poniedziałkowym komunikacie.
Firma działająca w sektorze morskiej energetyki wiatrowej składa zamówienie na budowę trzeciego statku klasy A przeznaczonego do prac morskich. Podpisuje także umowę na rezerwację statku instalacyjnego z nieujawnionym klientem, zabezpieczając zdolności produkcyjne dla przyszłych projektów o wartości do 700 milionów euro.
Zapraszamy do odsłuchania nowego odcinka podcastu ETA.fm, który jest podsumowaniem siedemnastego i osiemnastego tygodnia 2024 [CW17’24 i CW18’24] w żegludze morskiej.
94,8 mln TEU przeładunków w terminalach całego świata i 2023 r. zakończony sprzedażą usług w wysokości 7 mld dol. brutto – to syntetyczna informacja raportu rocznego PSA za 2023 r. Wynik interesujący, bo swój wkład ma tu również Baltic Hub, w którym PSA ma 40% udziałów.
Globalne przewozy kontenerowe, obsługujące głównie ładunki wysoko przetworzone w relacjach Azja – Europa – Ameryka Północna, oddziaływają w znacznym stopniu na funkcjonowanie bałtyckich portów morskich, w tym portów w Polsce. Jednocześnie sytuacja w regionie, gdzie rynek rosyjski stanowi ważny kierunek docelowy dla kontenerów morskich, oddziałuje w ostatnich latach negatywnie na ogólną sytuację w portach kontenerowych Bałtyku.
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Rosyjski statek wpłynął na wody terytorialne Finlandii
Szwecja. Wszczęto procedurę ochrony wraku odkrytego przez Polaków
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi
Nie ma czasu do stracenia. Europejska energetyka wiatrowa musi przyśpieszyć