W gdańskiej stoczni Sunreef Yachts powstaje katamaran na zamówienie dwukrotnego mistrza Formuły 1 Fernando Alonso. Rajdowiec odwiedził stocznię Sunreef Yachts, aby poznać proces projektowania i produkcji katamaranów. Przyszły właściciel elektrycznej jednostki 60 Sunreef Power Eco skorzystał z okazji, aby porozmawiać z zespołem i dowiedzieć się więcej o miejscu, gdzie powstaje jednostka.
Zamówiony przez rajdowego mistrza katamaran jest budowany przez załogę gdańskiej stoczni i zostanie dostosowany do szczegółowych wymagań zamawiającego, aby osiągnąć najwyższy poziom zrównoważonego rozwoju i wydajności energetycznej. Łączący najnowocześniejszy napęd elektryczny z awangardową ekologiczną technologią jacht będzie pierwszą jednostką 60 Sunreef Power w wersji Eco. Jednostkę wyposażono w nowoczesny system paneli słonecznych wbudowanych w kadłuby katamaranu oraz najlżejsze w branży baterie, dzięki czemu będzie oferował wyjątkową, zeroemisyjną żeglugę.
Budowany katamaran ma 18,3 metra długości, 10,7 metra szerokości, a także napęd elektryczny z użyciem dwóch silników o mocy 80 kW lub 180 kW i bateriami 190kW lub 360 kW. W wyposażeniu jednostki są również dwa zbiorniki na wodę słodką mieszczące razem 1600 litrów. 60 Sunreef Power Eco ma być gotowy przyjąć do 16 osób na pokładzie. Z myślą o nich przygotowano osiem kabin z pełnym wyposażeniem, na kolejnym pokładzie przestronny salon z kuchnią, a na najwyższym przestrzeń wypoczynkową wraz z jaccuzi.
Tworzony przez Sunreef Yachts ultranowoczesny ekologiczny jacht motorowy oferuje pełną swobodę personalizacji, zgodnie z oczekiwaniami zamawiającego. Katamaran wyposażono w technologie najnowszej generacji, aby uzyskać maksymalną wydajność energetyczną i osiągi. Opracowany i zainstalowany przez stocznię system solarny pokrywa 68,6 m2 powierzchni na pokładzie, zwiększając tym samym produkowanie energii słonecznej do 21,5 kWp. Panele słoneczne są w pełni zintegrowane z różnymi kompozytowymi elementami jachtu, takimi jak burty kadłubów, czy nadbudowa.
Na jednostce umieszczono innowacyjne silniki elektryczne zasilane z ultralekkich baterii, które zapewniają cichą i bezwibracyjną żeglugę. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom oraz ekologicznym materiałom wykończeniowym, 60 Sunreef Power ma oferować w pełni kompleksowe podejście do zrównoważonej żeglugi.
00:01:27
Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem
00:02:33
23
Stena Estelle – najnowszy i największy statek we flocie Stena Line na Bałtyku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Z Gdyni na Hel drogą morską
Anonymous kontra Rosja. Celem aktywistów luksusowy jacht Putina: Jego położenie to "piekło"
W Łebie powstała oficjalna plaża dla naturystów
Premier Turyngii: skonfiskujmy oligarchom luksusowe jachty i przekażmy je Sea-Watch
00:00:37
Wieloryb „pożarł” kajakarki [wideo]
[WIDEO] Żuławy. Przejechała przez most zwodzony w trakcie podnoszenia
Najbardziej luksusowe katamarany, które powstały w Gdańsku. Francis Lapp: My po prostu szyjemy jachty na miarę
00:00:31
Agresywne orki atakują i niszczą statki [wideo]
Właściciel szczecińskiego jachtu, który zatonął w Niemczech, musi wydobyć wrak
Dziewczynka na dmuchanym jednorożcu wypłynęła na pełne morze [wideo]
Jachty pięciu rosyjskich oligarchów zakotwiczyły na Malediwach
Sztokholm na turystycznym kursie. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem
Sunreef Yachts zaprezentuje dwa modele na targach w Katarze i Abu Zabi 2025
Władze Gdyni przygotowują wniosek ws. powstania Olimpijskiego Centrum Żeglarskiego
Resort infrastruktury zamierza uszczelnić system rejestracji jachtów
Jeppe Borch najlepszy w żeglarskim Pucharze Świata w Szczecinie
Jak chińskie opłaty portowe wpłyną na branżę rejsową?