Tegoroczne Regaty Smoczych Łodzi Instytucji Kultury przeszły do historii jako niezwykle wyrównane i pełne emocji. Na wodach Motławy rywalizowało ponad 160 zawodników z 8 instytucji kultury. Aby przekonać się o tym, jak bardzo emocjonujący był finał regat wystarczy spojrzeć na uzyskane czasy. O zwycięstwie Muzeum Zamkowego w Malborku zdecydowały setne sekundy. Na drugim miejscu uplasowało się Narodowe Muzeum Morskie, a na trzecim Akwarium Gdyńskie.
XIII edycja Regat Smoczych Łodzi Instytucji Kultury zapewniła niezapomniane chwile zarówno uczestnikom, jak i kibicom zgromadzonym na nabrzeżu wyspy Ołowianki. - Do zwycięstwa zabrakło nam naprawdę bardzo niewiele. Oddaliśmy puchar po zaciętej walce i w godnym stylu – mówi Brygida Sonnack, koordynatorka regat i zarazem kapitanka drużyny Narodowego Muzeum Morskiego. - Trzeba przyznać, że poziom regat z roku na rok staje się coraz bardziej wyrównany. Załogi mobilizują się, trenują i biją swoje życiowe rekordy – dodaje. W tym roku do rywalizacji stanęło: Muzeum Archeologiczne w Gdańsku, Muzeum Narodowe w Gdańsku, Muzeum Gdańska, Muzeum II Wojny Światowej, Muzeum Zamkowe w Malborku, Akwarium Gdyńskie, Hevelianum oraz Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku.
Wyniki wyścigów eliminacyjnych i finałowych są potwierdzeniem ogromnej pracy, jaką osady wkładają w przygotowania do regat. Niektóre z drużyn treningi rozpoczynają już na kilka tygodni przed startem. – Organizując wydarzenie w centrum Gdańska chcemy łączyć promocję instytucji kultury z upowszechnianiem zdrowego trybu życia i ducha walki. Nie bez znaczenia jest też integracja pomorskiego środowiska kulturalnego – podkreśla dr Marcin Westphal, z-ca dyrektora NMM ds. merytorycznych. Impreza corocznie uświetnia obchody Europejskiego Dnia Morza oraz Dnia Muzealnika i jest też okazją do wspólnego rodzinnego spędzania czasu.
Muzeum Zamkowe w Malborku, jako zwycięska drużyna, otrzymała w nagrodę puchar przechodni ufundowany przez Towarzystwo Przyjaciół Narodowego Muzeum Morskiego, które równocześnie jest patronem i mecenasem regat. – Wspierając co roku to wydarzenie chcemy docenić ducha walki, zaangażowanie, determinację oraz odwagę drużyn biorących udział w rywalizacji – mówi dr Fryderyk Tomala, prezes TPNMM. Regaty są organizowane wspólnie z Morskim Robotniczym Klubem Sportowym w Gdańsku, ze wsparciem finansowym Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Sekcja Łodzi Smoczych Klubu zapewnia sprzęt oraz fachową obsługę podczas wyścigów, pomaga też w profesjonalnym przygotowaniu do zawodów.
1. Muzeum Zamkowe w Malborku
2. Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku
3. Akwarium Gdyńskie
4. Muzeum Archeologiczne w Gdańsku
5. Hevelianum
6. Muzeum II Wojny Światowej
7. Muzeum Gdańska
8. Muzeum Narodowe w Gdańsku
00:01:27
Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem
00:02:33
23
Stena Estelle – najnowszy i największy statek we flocie Stena Line na Bałtyku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Z Gdyni na Hel drogą morską
Anonymous kontra Rosja. Celem aktywistów luksusowy jacht Putina: Jego położenie to "piekło"
W Łebie powstała oficjalna plaża dla naturystów
Premier Turyngii: skonfiskujmy oligarchom luksusowe jachty i przekażmy je Sea-Watch
00:00:37
Wieloryb „pożarł” kajakarki [wideo]
[WIDEO] Żuławy. Przejechała przez most zwodzony w trakcie podnoszenia
Najbardziej luksusowe katamarany, które powstały w Gdańsku. Francis Lapp: My po prostu szyjemy jachty na miarę
00:00:31
Agresywne orki atakują i niszczą statki [wideo]
Właściciel szczecińskiego jachtu, który zatonął w Niemczech, musi wydobyć wrak
Dziewczynka na dmuchanym jednorożcu wypłynęła na pełne morze [wideo]
Jachty pięciu rosyjskich oligarchów zakotwiczyły na Malediwach
Sztokholm na turystycznym kursie. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem
Sunreef Yachts zaprezentuje dwa modele na targach w Katarze i Abu Zabi 2025
Władze Gdyni przygotowują wniosek ws. powstania Olimpijskiego Centrum Żeglarskiego
Resort infrastruktury zamierza uszczelnić system rejestracji jachtów
Jeppe Borch najlepszy w żeglarskim Pucharze Świata w Szczecinie
Jak chińskie opłaty portowe wpłyną na branżę rejsową?