Wywodzący się z Gdańska, Projmors Biuro Projektów Budownictwa Morskiego zostało doradcą w zakresie uzyskania pozwolenia na budowę dla projektów MFW Bałtyk II i MFW Bałtyk III, które Polenergia rozwija razem z Equinor.
Tym samym Projmors to już kolejna polska firma, z którą Polenergia buduje i rozwija lokalny łańcuch dostaw w projektach morskich farm wiatrowych.
– Udział Projmors w projekcie obejmuje doradztwo, przygotowanie niezbędnej dokumentacji, w tym projektu budowlanego, uzgodnień i opinii, i ostatecznie uzyskanie pozwolenia na budowę – informuje Grzegorz Hrycyna, wiceprezes zarządu Projmors.
I jak dodaje, spółka na bieżąco śledzi rozwijające się gałęzie gospodarki, wśród których znajduje się morska energetyka wiatrowa (w skrócie MEW).
– W obszarze MEW działamy od pewnego czasu wspierając inwestorów i wykonawców głównych komponentów w rozwijaniu ich przedsięwzięć. Stale wzmacniamy nasze kompetencje i rozbudowujemy kadrę, aby podołać wyzwaniom, które wiązać się będą z realizacją głównych kampanii projektowania infrastruktury MEW – wyjaśnia wiceprezes Hrycyna.
Spółka Projomors zaczynała od zaoferowania swojego unikalnego doświadczenia w zakresie koordynowania działań mających na celu uzyskanie pozwolenia na budowę (włączając projektowanie, uzyskanie wszystkich opinii, zgód i decyzji w toku przygotowywania projektu budowlanego).
– Branżę MEW traktujemy jako kierunek naszego rozwoju na poziomie strategii firmy. Stale inwestujemy w ten obszar i przygotowujemy się do podjęcia kolejnych przedsięwzięć – zapowiada Grzegorz Hrycyna.
– Liczymy, że wraz z naszymi zagranicznymi partnerami będziemy mieli szansę otrzymać zamówienie na jeszcze szerszy i głębszy zakres usług projektowania, co przyczyni się do wzbogacenia lokalnego know how i udziału tzw. local contentu – kończy.
Dodajmy, że harmonogram zakłada otrzymanie pozwolenia na budowę dla MFW Bałtyk II i MFW Bałtyk III do końca 2023 roku.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej
ARP S.A. uruchamia program „Atom bez barier” - szansa dla polskich firm na wejście do sektora energetyki jądrowej