Projekt Baltic Pipe to strategiczny projekt infrastrukturalny mający na celu utworzenie nowego korytarza dostaw gazu na rynku europejskim. Zobacz jak wyglądała praca statku Castorone.
Układanie gazociągu Baltic Pipe na dnie Bałtyku zmierza ku końcowi. Największą jednostką pracującą przy budowie części morskiej był statek Castorone włoskiego koncernu Saipem. Statek ułożył ok. 150 km z ok. 274 km trasy.
Przypomnijmy, że kilka dni temu Energinet, duński operator sieci gazowej, poinformował, że duńska część projektu będzie kosztowała więcej niż zakładano. Okazało się, że Duńska Agencja Ochrony Środowiska wstrzymała prace budowlane, anulując wcześniej wydane pozwolenie. Obecnie konieczne jest uzyskanie nowego pozwolenia środowiskowego. Powodem miały być niewystraczające środki w celu ochrony popielic, nordyckich myszy brzozowych i nietoperzy.
Koszt budowy lądowej części gazociągu Baltic Pipe wzrośnie do 1,1 mld euro.
Baltic Pipe to inwestycja, która umożliwi transport gazu z Norwegii na rynki duński i polski, a także do użytkowników końcowych w sąsiednich krajach. Równocześnie Baltic Pipe pozwoli na przesył gazu z Polski do Danii. Projekt realizowany jest przez polskiego operatora gazociągów przesyłowych GAZ-SYSTEM oraz operatora duńskiego systemu przesyłowego gazu Energinet.
Energinet expects higher Baltic Pipe costs amid delays - https://t.co/FbrNntIBPz - NGW News & Insight
— Natural Gas World (@NatGasWorld) October 4, 2021
Wodór stworzy rynek wart 1,4 bln dolarów rocznie
Spółka MidOcean Energy należąca do EIG przejmuje 20% udziałów w Peru LNG
Gaz-System: kierunki rozwoju to biometan, wodór i CO2
Morskie farmy wiatrowe Bałtyk z nową identyfikacją wizualną i serwisem internetowym
Prezes Grupy Azoty zapowiada zaktualizowanie strategii w ciągu 12 miesięcy
Nexans finalizuje umowę serwisową z Equinor