• <
CTM_980X120_gif_2020

Największa na świecie latająca łódź - samolot morski AG600 pozytywnie przeszedł testy

Strona główna MW, służby morskie Największa na świecie latająca łódź - samolot morski AG600 pozytywnie przeszedł testy
Największa na świecie latająca łódź - samolot morski AG600 pozytywnie przeszedł testy - GospodarkaMorska.pl
fot. Xinhua

sons

05.08.2020

Po opóźnieniach związanych z Covid-19,  prototyp samolotu morskiego przeszedł testy pływania i startowania z wody podczas próby w prowincji Shandong w Chinach. Pojazd zostanie wykorzystany w reagowaniu kryzysowym Chin na incydenty morskie i klęski żywiołowe, ale może również służyć do działań na Morzu Południowochińskim.

Jak podały państwowe media, pierwsza w Chinach i największa na świecie amfibia z powodzeniem przeszła pierwszą próbę na morzu, co jest ważnym krokiem w kierunku ostatecznej produkcji.

Kunlong, prototyp amfibii AG600, wystartował z lotniska na wschodzie kraju w Rizhao w prowincji Shandong i skierował się na wody w pobliżu wyspy Tuan w Qingdao. Według państwowej agencji informacyjnej Xinhua, samolot sunął przez cztery minuty na powierzchni morza, po czym ponownie wystartował, by wrócić do Rizhao.

Próba zakończyła się sukcesem i była kolejnym ważnym krokiem milowym od czasu, gdy samolot ukończył pierwsze próby kołowania po wodzie na zbiorniku w prowincji Hubei dwa lata temu.

„Pomyślna próba morska to kolejny kluczowy krok w rozwoju projektu” - powiedział Luo Ronghuai, dyrektor generalny Aviation Industry Corporation of China. Jak powiedział kapitan Zhao Sheng, próba morska była niezbędna do produkcji samolotu.

Projekt został zawieszony na ponad miesiąc z powodu epidemii Covid-19 w Hubei, gdzie odnotowano pierwsze infekcje, a prototypowy samolot był zagrożony uszkodzeniem bez odpowiedniej konserwacji.

Chińska Korporacja Przemysłu Lotniczego w połowie marca podczas blokady wysłała do Hubei zespół wzmacniający, aby wznowić przygotowania do dalszych testów samolotu.

Po wyprodukowaniu AG600 wypełni lukę w chińskich działaniach związanych z gaszeniem pożarów lasów, poszukiwaniem i ratowaniem na morzu oraz działaniami ratowniczymi w przypadku klęsk żywiołowych.

Przybliżona wielkość Boeinga 737 to 37 metrów długości i 38,8-metrowej rozpiętości skrzydeł - ma zasięg do 4500 km.

Samolot może prowadzić akcje ratownictwa morskiego w skomplikowanych warunkach meteorologicznych, a także startować i lądować na falach o wysokości 2 metrów. Podczas morskiej misji poszukiwawczo-ratowniczej może przewieźć 50 osób. Będzie także wspierać chińskie patrole monitorujące i bezpieczeństwa morskiego.

AG600 jest większy i ma większą masę startową niż japoński US-2, najbardziej zaawansowana amfibia na świecie.

W przypadku rozmieszczenia w prowincji Hainan, samolot mógłby dotrzeć do dowolnego miejsca na Morzu Południowochińskim w ciągu czterech godzin. Mógłby również służyć jako przewoźnik towarowy lub pasażerski między chińskimi wyspami w regionie.

Deweloperzy zbudowali cztery prototypy. Jeśli testy przebiegną pomyślnie, oczekuje się, że amfibia zostanie ukończona i dostarczona do 2022 r.

 Ropa brent 41,83 $ baryłka  0,00% 22:58
 Cyna 17080,00 $ tona -1,70% 25 wrz
 Cynk 2365,00 $ tona -0,59% 25 wrz
 Aluminium 1708,00 $ tona 0,65% 25 wrz
 Pallad 2230,20 $ uncja  0,00% 22:59
 Platyna 841,60 $ uncja  0,00% 22:59
 Srebro 22,98 $ uncja  0,00% 22:59
 Złoto 1864,15 $ uncja  0,00% 22:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.