ew
W poniedziałek rozpędzony kontenerowiec Akacia staranował wrota jednej ze śluz na Kanale Kilońskim. Uszkodzony został zarówno kadłub statku, jak i wrota śluzy. Rozpoczęły się naprawy a działania konsultowano z wieloma firmami specjalizującymi się w tego typu renowacjach. Jednak ostateczne naprawy będą prawdopodobnie opóźnione o kilka tygodni a rozmiar szkód jest większy niż do tej pory przewidywano.
Śluza została również uszkodzona pod wodą, tak, że kwestionowana jest jej stabilność. Ponadto, szesnaście wbudowanych zbiorników balastowych zostało całkowicie zniszczonych, jak twierdzi WSA Kiel-Holtenau. Jak poinformowano, tylko jedna duża komora śluzy jest obecnie możliwa do bezpiecznego użytkowania.
Wczoraj, kontenerowiec Akacia został przetransportowany przy użyciu dwóch holowników do holenderskiego Nordhafen.
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim
Okręty podwodne mieczem sił morskich. Model odstraszania morskiego definiujący równowagę strategiczną
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu