oprac. MN
Załadowanie torpedy na okręt rozpoczęło się od rozłożenia na zewnątrz okrętu specjalnego stelaża, na którym spoczywa torpeda bezpośrednio przed wejściem do wyrzutni. Konieczne jest także przygotowanie okrętu od wewnątrz, aby możliwe było swobodne poruszanie się po przedziale torpedowym. Torpeda ćwiczebna, która odpowiada wymiarami, wagą i wyważeniem torpedzie z prawdziwym ładunkiem materiału wybuchowego, przenoszona jest dźwigiem z pojazdu na przygotowany stelaż. Następnie załoga linami poprzez bloczki ręcznie wsuwa torpedę do wyrzutni do właściwej pozycji, w której jest zabezpieczana przed przemieszczeniem. Ostatnim etapem jest sprawdzenie jej współdziałania z systemami okrętu, aby w przypadku właściwej torpedy bojowej możliwe było jej wystrzelenie.
Praktyczny przeładunek torped jest niezbędnym elementem szkolenia i umożliwia dowódcy ocenę wyszkolenia załogi okrętu. Dzięki takim treningom obsady doskonalą umiejętności nabyte w trakcie zajęć teoretycznych. Stanowią one także okazję do szkolenia załóg pojazdów specjalnych KPW Gdynia (przewożenie i przeładunek torped), a także straży pożarnej, ratowników medycznych i pozostałych osób uczestniczących w przeładunku.
Zabezpieczenie techniczne przedsięwzięcia obejmowało udział straży pożarnej i ratowników medycznych z Komendy Portu Wojennego Gdynia.
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim
Okręty podwodne mieczem sił morskich. Model odstraszania morskiego definiujący równowagę strategiczną
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu