Luksusowy jacht Dubai to trzecia największa tego typu jednostka na świecie. Olbrzym o długości 162 metrów należy do szejka Mohammeda bin Rashid Al Maktouma, premiera Zjednoczonych Emiratów Arabskich i zarządcy emiratu Dubaju, który zapłacił za niego ok. 400 mln dolarów.
Oprócz olbrzymiej długości, Dubai może pochwalić się także szerokością 22 metrów, zanurzeniem do 5 metrów i pojemnością brutto równą 12 tys. ton. Przy tak kolosalnej wielkości jednostka jest zadziwiająco szybka, zdolna osiągnąć maksymalną prędkość 26 węzłów. Statek może być ciągle w rejsie przez 8,5 tys. mil morskich (przy prędkości 25 węzłów). Olbrzyma napędzają cztery silniki diesel 20V 1163 TB93 o łącznej mocy 28708 kW (38500 koni mechanicznych) oraz dwie śruby okrętowe. Na raz Dubai może trzymać w baku ponad milion litrów paliwa. Obsługuje go 111 członków załogi.
Jednostka była budowana w niemieckiej stoczni Blohm + Voss, wieloletniego lidera w produkcji luksusowych super jachtów. Swój jacht Eclipse zlecił tam wybudować między innymi Roman Abramowicz. Podobnie jak w przypadku statku rosyjskiego miliardera również kadłub jachtu Dubai wykonano ze stali, a superstrukturę z aluminium. Nie żałowano także pieniędzy na wystrój wnętrz. Odważne kolory tkanin są świetnie połączone z własnoręcznie malowanymi mozaikami. Warte uwagi są także główne schody, wykonane ze szkła, które cały czas zmienia swój kolor. Wrażenie robi także szerokie na 21 metrów atrium.
Dubai składa się z siedmiu pokładów. Nie zabrakło więc miejsca na kilka basenów i jacuzzi. Na raz szejk może gościć na jachcie 24 osoby, w tym pięć z nich w kabinach VIP-owskich, wszystkie z otwartymi balkonami. Oprócz tego na statku znajdziemy: kino, dyskotekę, miejsce na grilla, lądowisko dla helikoptera typu Blackhawk, siłownię i garaż dla prywatnego okrętu podwodnego szejka oraz dwóch miniłodzi.
Co ciekawe, jacht był początkowy budowany dla księcia Jefriego z Brunei. Jego konstrukcję zawieszono jednak w 1998 roku. Do tego czasu zdążono wybudować tylko kadłub z częściowo ukończoną superstrukturą, który zaprojektował Andrew Winch. Ostatecznie doszło do sprzedaży projektu dubajskiemu emiratowi, a za jego dokończenie zabrał się Kostis Anonopoulos z Platinum Yachts, jednego z największych dystrybutorów jachtów.
00:01:27
Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem
00:02:33
23
Stena Estelle – najnowszy i największy statek we flocie Stena Line na Bałtyku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Z Gdyni na Hel drogą morską
Anonymous kontra Rosja. Celem aktywistów luksusowy jacht Putina: Jego położenie to "piekło"
W Łebie powstała oficjalna plaża dla naturystów
Premier Turyngii: skonfiskujmy oligarchom luksusowe jachty i przekażmy je Sea-Watch
00:00:37
Wieloryb „pożarł” kajakarki [wideo]
[WIDEO] Żuławy. Przejechała przez most zwodzony w trakcie podnoszenia
Najbardziej luksusowe katamarany, które powstały w Gdańsku. Francis Lapp: My po prostu szyjemy jachty na miarę
00:00:31
Agresywne orki atakują i niszczą statki [wideo]
Właściciel szczecińskiego jachtu, który zatonął w Niemczech, musi wydobyć wrak
Dziewczynka na dmuchanym jednorożcu wypłynęła na pełne morze [wideo]
Jachty pięciu rosyjskich oligarchów zakotwiczyły na Malediwach
Sztokholm na turystycznym kursie. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem
Sunreef Yachts zaprezentuje dwa modele na targach w Katarze i Abu Zabi 2025
Władze Gdyni przygotowują wniosek ws. powstania Olimpijskiego Centrum Żeglarskiego
Resort infrastruktury zamierza uszczelnić system rejestracji jachtów
Jeppe Borch najlepszy w żeglarskim Pucharze Świata w Szczecinie
Jak chińskie opłaty portowe wpłyną na branżę rejsową?