Podczas gdy stocznie na całym świecie zmagają się z konsekwencjami pandemii koronawirusa, w Hiszpanii trwają prace nad wyjątkowym żaglowcem. Co ciekawe, w budowie uczestniczą specjaliści z polskiego biura Choren Design & Consulting.
W stoczni Metalships & Docks w Vigo, w Hiszpanii powstaje właśnie żaglowiec Sea Cloud Spirit dla armatora Sea Cloud Cruises z Hamburga. Jak czytamy na łamach Maritime Executive: "budowa tej jednostki to ponad 10 lat 'niebezpiecznej podróży'. Żaglowiec powstawał już 2008 roku pod nazwą Sea Cloud Hussar, ale budująca stocznia zbankrutowała. Przez blisko dekadę firma nie była w stanie odzyskać kadłuba. Na szczęście, udało się wznowić projekt z nową stocznią i nowym zespołem projektowym. Według założeń, na jednostce zmieści się 136 pasażerów, w 69 kabinach, w tym 25 z prywatnymi balkonami. Na pokładzie znajdzie się także spa".
W projekt zaangażowane jest polskie biuro projektowe Choren Design & Consulting. Jego specjaliści zamontowali niedawno fokmaszt, a teraz realizują prace związane z montażem olinowania stałego. Jak powiedział "ojciec żaglowców", Zygmunt Choreń: "Współpraca ze stocznią Metalships & Docks rozpoczęła się dwa lata temu. udział naszego biura w tym projekcie obejmuje dokumentację roboczą takielunku: maszty, reje, żagle, olinowanie stałe i ruchome, a także montaż takielunku na statku".
Jak powiedział Alberto Iglesias, dyrektor zarządzający w Metalships & Docks: "Sea Cloud Spirit zaoferuje pasażerom rejsów wycieczkowych nowy poziom komfortu. Oprócz pięknych widoków z prywatnych balkonów, zostanie zainstalowana winda, który połączy pięć różnych pokładów"
Sea Cloud Spirit dołączy do dwóch pozostałych tego typu jednostek we flocie Sea Cloud Cruises. Zgodnie z obietnicami, ma być wyjątkowym połączeniem luksusowego zakwaterowania z zaawansowanymi technologicznie udogodnieniami z zachowaniem uroków tradycyjnego żeglarstwa. Jak mówi Daniel Schäfer, dyrektor zarządzający Sea Cloud Cruises: "Na pierwszych gości na pokładzie będziemy czekali już w 2021 roku. Wiedząc, że nad tym projektem pracują zarówno DNV GL, jak i Metalships & Docks, mam pewność, że powstanie znakomity żaglowiec, o najwyższym poziomie zarówno pod względem jakości jak i bezpieczeństwa".
Specyfikacja jednostki:
Długość całkowita: 138m
Szerokość: 17.20m
Zanurzenie: 5,65m
Ogólna powierzchnia żagli: 4 000m²
Liczba żagli: 27
Napęd: żagle + silniki Diesla-elektryczne (2 x 1700 kW)
Royal Caribbean zawiesza swoje rejsy na Haiti ze względów bezpieczeństwa
Sunreef Yachts inauguruje nową stocznię w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Lech Wałęsa gościem wydarzenia
Mistrzostwa świata z olimpijskim smaczkiem
Eugeniusz Moczydłowski otrzymał tytuł Żeglarza Roku 2023
Norweski wycieczkowiec dostał zgodę na wejście do portu. Istniało podejrzenie epidemii cholery
Różowy akcent ponownie w Sopocie. Plejada polskich żeglarek na starcie Dr Irena Eris Żeglarskich Mistrzostw Polski Kobiet