• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Pierwsze w historii lądowanie śmigłowca na polskim okręcie klasy korweta

ew

13.05.2019 07:04 Źródło: własne
Strona główna Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo Pierwsze w historii lądowanie śmigłowca na polskim okręcie klasy korweta

Partnerzy portalu

Pierwsze w historii lądowanie śmigłowca na polskim okręcie klasy korweta - GospodarkaMorska.pl

W ubiegłym tygodniu śmigłowiec SH2G z 43 Oksywskiej Bazy Lotnictwa Morskiego wylądował na ORP Ślązak zbudowanym przez PGZ Stocznię Wojenną.

Podczas prób infrastruktury lotniczej wykonano następujące operacje lotnicze:

    • z udziałem samolotu Bryza:
    • obloty radiolatarni TACAN dla sprawdzenia strefy pokrycia i dokładności określania namiaru  na okręt
    • z udziałem śmigłowca W3 Anakonda :
    • transfer ładunków pomiędzy okrętami za pomocą śmigłowca (Vertical replenishment – VERTREP)
    • ewakuacja  z okrętu osoby poszkodowanej za pomocą śmigłowa (HOIST TRANSFER)
    • z udziałem śmigłowca SH-2G KamanAMAN :
    • obloty świateł lądowiska dla sprawdzenia ich widoczności z pokładu śmigłowca
    • lądowanie śmigłowca na lądowisku
    • rozruch silnika śmigłowca za pomocą zasilacza okrętowego
    • tankowanie śmigłowca na lądowisku (tzw. gorące – przy pracującym silniku i obracających się wirnikach).

Próby zostały zrealizowane. Infrastruktura lotnicza zapewnia BEZPIECZNE wykonywanie operacji lotniczych z udziałem śmigłowca w sprawdzonym zakresie.  

PGZ Stocznia Wojenna realizuje szereg projektów stoczniowych, a prace prowadzone w spółce nabierają tempa. W związku z tym, stocznia szuka nowych pracowników. – Potrzebni są pracownicy o właściwie wszystkich specjalnościach stoczniowych. Stocznia otwiera drzwi również przed młodymi ludźmi i chce ich włączyć w pracę na rzecz bezpieczeństwa Polski – mówi Konrad Konefał, prezes zarządu PGZ Stoczni Wojennej.
Na terenie PGZ Stoczni Wojennej obecnie realizowanych jest wiele projektów stoczniowych o różnym stopniu zaawansowania technologicznego.
Prowadzone są naprawy główne, dokowe i prace remontowe przy pięciu okrętach Marynarki Wojennej RP: okręcie ratowniczym ORP Piast, trałowcu ORP Śniardwy,  okręcie transportowo – minowym ORP Lublin, poławiaczu torped K8. Od marca br. rozpoczęły się prace na okręcie dowodzenia siłami obrony przeciwminowej ORP "Kontradmirał Xawery Czernicki". Dodatkowo, w najbliższym czasie w stoczni rozpoczną się naprawy dwóch kolejnych okrętach: fregata rakietowa typu Oliver Hazard Perry  – ORP Tadeusz Kościuszko oraz okręt hydrograficzny ORP Arctowski.
Równolegle prowadzone są prace na jednostkach cywilnych. Dlatego też, konieczne jest uzupełnienie braków kadrowych. Stocznia rekrutuje obecnie ślusarzy, rurarzy, monterów, spawaczy, mechaników oraz malarzy. Wakaty są również dla technologów i projektantów w różnych specjalizacjach i branżach. Stocznia zamierza zwiększyć udział pracowników biura technologiczno-projektowego w strukturze zatrudnienia, żeby sprostać wymaganiom stawianym Spółce przez kontrahentów, a także systematycznie zwiększać know-how technologiczny Stoczni.

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.