• <

Wynik wyszukiwania - "windward" - Wiadomości

Kraje europejskie na mapach przemytu ropy naftowej. Rosyjska ropa przecieka „flotami cieni”

Rosyjska ropa i produkty rafineryjne docierają do wszystkich krajów, także krajów UE. Przemysł rafineryjny i jego przemysłowi odbiorcy mimo spowolnienia gospodarczego nie mogą się zatrzymać. Ropa naftowa z Rosji docierała w 2023 r. do rafinerii bez większych przeszkód. W 2024 r. dalej płynie zbiornikowcami szerokim strumieniem do europejskich portów i rafinerii.
13.04.2024

Vard podpisuje umowę na dwa dodatkowe hybrydowe statki operacyjne z Windward Offshore

Zakład specjalizujący się w budowie jednostek morskich dla szeroko pojętego offshore ogłosił podpisanie umowy z Windward Offshore, konsorcjum pod przewodnictwem morskiego oddziału ASSC SeaRenergy Group w Niemczech, na zaprojektowanie i budowę dwóch dodatkowych hybrydowych statków operacyjnych (CSOV). Dzięki tej umowie Windward zrealizuje opcje zawarte w początkowej umowie na dwa statki, podpisanej w październiku 2023 roku.
25.01.2024

Konsorcjum Windward Offshore

Pierwsze decyzje nowopowstałego konsorcjum Windward Offshore koncentrują się w szczególności na zamówieniu dwóch hybrydowych statków operacyjnych do obsługi morskich farm wiatrowych
03.11.2023

Halloween na oceanie. Flota „duchów” coraz większa

Technologie satelitarne wspomagają w śledzeniu zbiornikowców z nielegalną ropą. Windward w najnowszych statystykach podaje, że zidentyfikował już około 1100 statków, które stanowią „ghost ships”. Rosnąca ilość „statków duchów” w światowej flocie skoncentrowana jest na obsłudze nielegalnego handlu ropą naftową i zbożami.
01.11.2023

Windward Offshore rozpoczyna projekt MEW z nowoczesnymi statkami CSOV

Windward Offshore, konsorcjum joint venture utworzone przez SeaRenergy Group we współpracy z Blue Star Group, Diana Shipping Inc. i SeraVerse GmbH, podejmuje kluczowy krok we wzmacnianiu sektora morskiej energetyki wiatrowej. Konsorcjum zamówiło od VARD dwa najnowocześniejsze statki do świadczenia usług rozruchowych (CSOV), aby stworzyć solidną podstawę dla usług związanych z aktywami morskimi, koncentrujących się na wspieraniu rozwijającego się przemysłu morskiej energetyki wiatrowej.
27.10.2023

Afrykańskie, azjatyckie i europejskie dziury w sankcjach. Rosyjskie towary płyną na wszystkie rynki szerokim strumieniem

W drugim kwartale 2023 r. na całym świecie miało miejsce ponad 1200 incydentów manipulowania lokalizacją (GNSS) przez operatorów statków. 63% wszystkich statków omijających sankcje zostało zidentyfikowanych jako powiązane z Rosją. To dwa z wielu godnych uwagi spostrzeżeń z raportu ryzyka firmy Windward, która śledzi ruch statków, wykorzystując sztuczną inteligencję Maritime AI™.
18.07.2023

Przekręty na morskich szlakach. Rosji (nie tylko) halsowanie między sankcjami

Rosja omijała sankcje, stosując proste chwyty z przeładunkiem towarów na morzu lub w porcie, lub wykorzystując zmiany bandery lub armatora. A pomagają jej armatorzy wielu państw, pływający pod wygodnymi banderami. A także wiele państw, które nie włączyły się w ogóle w proces ograniczenia handlu z Rosją. Wiele państw i firm wykorzystało ten moment do robienia na wojnie biznesu.
05.03.2023

Jedna piąta kontenerowców utknęła w kongestiach

Firma analityczna Windward wskazuje, że jedna piąta wszystkich kontenerowców na świecie utknęła w portowych kongestiach. Zdecydowana większość z nich w Chinach.
22.04.2022

Rosyjskie statki zmieniają banderę, aby uniknąć sankcji nałożonych na ten kraj po inwazji na Ukrainę

Jak wynika z informacji uzyskanych przez holenderski dziennik “NRC”, wiele rosyjskich statków zmieniło ostatnio bandery w celu uniknięcia nałożonych sankcji wprowadzonych ze względu na agresję Rosji na Ukrainę.
05.04.2022

Rosyjskie tankowce wyłączają lokalizatory? Sovcomflot zaprzecza

Po danych, jakie opublikowała firma analityczna Windward, wskazujących na wyłączanie przez rosyjskie tankowce lokalizatorów AIS w celu omijania sankcji, rosyjski armator Sovcomflot opublikował oświadczenie, w którym stwierdza, że informacje są nieprawdziwe.
04.04.2022

Rosyjskie tankowce unikają sankcji przez wyłączanie lokalizatorów

Rosyjskie tankowce coraz częściej próbują ukrywać swoje ruchy poprzez wyłączanie pokładowych systemów lokalizacyjnych. Istnieje podejrzenie, że towar przeładowywany jest z nich już na wodzie na jednostki innych krajów.
01.04.2022

Rosja – ruch w portach spadł o 40 procent

W wyniku sankcji i wycofania się ze współpracy z Rosją linii żeglugowych oraz spółek handlowych, ruch w rosyjskich portach gwałtownie spadł.
14.03.2022

Czy rosyjskie statki utkną na morzu?

Rosyjski gazowiec, którego przyjęcia odmówiono w Wielkiej Brytanii jednym z wielu statków, które mogą utknąć z ładunkiem na morzu.
11.03.2022

Główne trendy na oceanach i morzach w 2022. Polska kontroluje trendy

Rozwiną się nowe technologie, zwiększy zanieczyszczenie środowiska i przekręty. 2022 będzie rokiem intensywnego wprowadzania w gospodarce morskiej nowych technologii – wynika z analizy Su Yin Anand i Tabithy Logan, współzałożycielek The Captain’s Table. Będzie również okazją do wykorzystywania technologii do nielegalnych działań i omijania prawa – ostrzega Windward.
28.01.2022

Statek, który spowodował katastrofę ekologiczną, zboczył z kursu o ponad 102 km (wideo)

Japoński statek MV Wakashio, którego zatonięcie, spowodowało katastrofę ekologiczną u wybrzeży Mauritiusa, w momencie zderzenia z rafą koralową był ponad 100 km od szlaku morskiego - wynika z analizy firmy Windward. Nie wiadomo, dlaczego statek zboczył z kursu.
22.08.2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.