• <

Wynik wyszukiwania - "via maris" - Wiadomości

Nadchodzące inwestycje zmienią obraz Portu Gdynia i samego miasta

Kolosalny wzrost przeładunku paliw, pokaźne wzrosty przeładunków zbóż, węgla i koksu, a także bardzo poważne inwestycje, które w znaczny sposób zmienią port i miasto w ciągu najbliższych kilku-kilkunastu lat – tak wygląda 2023 rok w Porcie Gdynia.
23.10.2023

Via Maris ma połączyć Port Gdynia z Doliną Logistyczną i Portem Władysławowo

Trwają prace nad zupełnie nowym układem drogowym, który ma m.in. służyć do dowozu i wywozu towarów z Portu Gdynia. Oprócz Drogi Czerwonej, powstają plany innych tras, w tym tzw. Via Maris, która ma usprawnić komunikację między portem a tzw. Doliną Logistyczną oraz dalej, na północny-zachód.
25.04.2023

O Korytarzu Bałtyk-Adriatyk w urzędzie marszałkowskim

Przedstawiciele pomorskich samorządów oraz portów morskich w Gdyni i Gdańsku, lotniska i PKM spotkali się w środę (21 września) w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego z koordynatorką korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk Anne Jensen z Danii. Celem było omówienie działań i projektów z zakresu interoperacyjności, wzajemnych połączeń i innowacji. Gdynię reprezentowała Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent ds. gospodarki.
22.09.2022

Droga Czerwona i lepsze dojazdy do portów coraz bliżej? Jest list intencyjny samorządów

List intencyjny ws. współpracy oraz opracowania szczegółowych koncepcji połączeń drogowych w północnej części województwa pomorskiego podpisali we wtorek w Pucku przedstawiciele 11 samorządów lokalnych oraz samorząd województwa pomorskiego.
28.12.2021

Władysławowo – port wielu funkcji (wywiad)

Port Władysławowo to najdalej wysunięty na północ Polski port. Jego kształt nie zmienił się w sposób istotny od czasów budowy w 1938 r. Pierwsze osadnictwo miało miejsce w rejonie obecnego Władysławowa ponoć już w epoce kamienia łupanego. Jednak zapisane wzmianki o Wielkiej Wsi (Velaves) i okolicznych miejscowościach pochodzą z XIII i XIV wieku. Przez lata miejscowi zależni byli od Krzyżaków. By chronić te tereny przed najazdem szwedzkim król Władysław IV polecił budowę fortu wojennego. W rejonie Wielkiej Wsi powstała w 1635 r
16.02.2021

Droga Czerwona komplementarna ze strategią rozbudowy dróg krajowych i autostrad

Budowa Drogi Czerwonej, której ostateczny przebieg uzgodniły władze Gdyni oraz Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA w listopadzie, jest priorytetem pod kątem budowy Portu Zewnętrznego, projektowanej na powierzchni 260 hektarów Doliny Logistycznej oraz połączenia portu z obwodnicą Trójmiasta, a w przyszłości z Via Maris.
22.01.2021

Port Gdynia w czołówce na Bałtyku

Pomimo światowego spowolnienia gospodarczego wynikającego z pandemii tempo inwestycji w Porcie Gdynia nie zwalnia. Udało się osiągnąć rekordowy wynik przeładunków – ponad 24,6 mln ton.
13.01.2021

Radni PiS: głos na Trzaskowskiego, to głos przeciwko budowie Drogi Czerwonej

Głos na Rafała Trzaskowskiego, to głos przeciwko budowie Drogi Czerwonej - ekspresówki mającej połączyć gdyński port z obwodnicą Trójmiasta - mówili w środę gdyńscy radni PiS odnosząc się do deklaracji prezydenta Gdyni Wojciecha Szczurka, który poparł kandydata KO Rafała Trzaskowskiego
08.07.2020

Historyczny rekord w Porcie Gdynia. Wkrótce miliardowe inwestycje (foto, wideo)

23 mln 492 tys. t przeładowanych towarów – z takim historycznym wynikiem zamknął 2018 r. Zarząd Morskiego Portu Gdynia. Oznacza to 10% wzrost w stosunku do 2017 roku. I na tym nie koniec. ZMPG zapowiada w nalbliższych latach miliardowe inwestycje, dzięki którym wyniki gdyńskiego portu mają być jeszcze lepsze. To m.in. budowa publicznego terminalu promowego i pogłębienie akwenu portowego.
28.02.2019

Gróbarczyk: Chcemy, aby polskie porty były w centrum Bałtyku pod względem przeładunków (foto, wideo)

Chcemy, aby polskie porty były w centrum Bałtyku pod względem przeładunków – powiedział Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Szef resortu był obecny w środę w Zarządzie Morskiego Portu Gdynia podczas prezentacji postępu prac nad realizacją Portu Zewnętrznego. Kluczowa dla gdyńskiego portu inwestycja ma być gotowa w 2026 r.
17.10.2018

Kiedy pojedziemy Drogą Czerwoną do Portu Gdynia?

Realizowane w Porcie Gdynia inwestycje-za 1 miliard złotych-w postaci budowy nowego terminala promowego oraz nowej obrotnicy i pogłębienia basenów portowych a także toru podejściowego do 17,0 metrów najlepiej świadczą o wielkim znaczeniu portu dla całej polskiej gospodarki morskiej.
23.06.2018

Bodewig: Korytarz Bałtyk-Adriatyk nie skończy się na Gdyni (foto, wideo)

Korytarz Bałtyk-Adriatyk nie skończy się na Gdyni – powiedział prof. Kurt Bodewig, koordynator UE ds. Korytarza Bałtyk-Adriatyk, podczas wizyty studyjnej w Gdyni, którą w poniedziałek rozpoczął razem z Brianem Simpsonem, koordynatorem UE ds. autostrad morskich. Przedstawiciele Komisji Europejskiej przyglądali się rozwojowi żeglugi bliskiego zasięgu (Gdynia-Karlskrona) oraz systemu transportowego Gdyni i obszaru metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. Podpisano także polsko-szwedzkie porozumienie na rzecz starań o przedłużenie kory
12.06.2018

Gdynia w korytarzu transportowym Bałtyk-Adriatyk

W poniedziałek, 11 czerwca, Gdynię odwiedzą przedstawiciele Komisji Europejskiej- prof. Kurt Bodewig (koordynator korytarza Bałtyk – Adriatyk) oraz Brian Simpson (koordynator Autostrad Morskich). Powodem wizyty studyjnej będzie prezentacja prac oraz planów dla rozwoju systemu transportowego Gdyni, obszaru metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, a także żeglugi bliskiego zasięgu Gdynia – Karlskrona (Szwecja) – w ciągu korytarza transportowego Bałtyk – Adriatyk.
06.06.2018

Droga Czerwona priorytetem rozwoju Portu Gdynia

Kiedy w 2008 roku oddawano do użytku trzeci i zarazem ostatni odcinek Trasy im. Eugeniusza Kwiatkowskiego uznano, że w sposób optymalny rozwiązano problem połączenia Portu Gdynia z zapleczem za pomocą układu dróg krajowych. Niestety, dzisiaj – po dziesięciu latach – trasa ta przestała pełnić swoją podstawową funkcję, stając się swoistym „wąskim gardłem”. Jej przepustowość okazuje się niewystarczająca wobec rosnących z roku na rok obrotów portowych, zwłaszcza generowanych przez działające w porcie dwa terminale kontenerowe.
19.02.2018

Ponad 1 mld złotych na inwestycje w Porcie Gdynia do 2020 r. (foto, wideo)

Do 2020 r. Port Gdynia wyda na inwestycje ponad miliard złotych, z czego około 345 mln jeszcze w tym roku – poinformował dziennikarzy w poniedziałek podczas konferencji wynikowej Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Podkreślił, że celem planowanych przedsięwzięć jest wzmocnienie pozycji portu. A ten wkrótce zmieni się nie do poznania.
19.02.2018

Ministrowie rozmawiają z Gdynią

Władze Gdyni rozmawiały w gdańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z ministrami infrastruktury, głównie o Via Maris i strategicznej dla gdyńskiego portu Drodze Czerwonej. Minister Andrzej Adamczyk i wiceministrowie Kazimierz Smoliński oraz Marek Chodkiewicz otrzymali zapewnienie od prezydenta Wojciecha Szczurka, że Gdynia będzie namawiać lokalne samorządy do sfinansowania studium.
25.01.2018

Przed Portem Gdynia czas inwestycji i dynamicznego rozwoju - rozmowa z Adamem Mellerem prezesem Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.

"Jestem przekonany, że nasz port choć jest otoczony miastem, będzie się rozwijał zarówno jeśli chodzi o wielkość jak i w zakresie coraz wyższej jakości obsługi naszych klientów". O rekordowych przeładunkach, inwestycjach i ambitnych planach oraz potencjale gdyńskiego portu rozmawiamy Adamem Mellerem Prezesem Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.
17.12.2017

Droga Czerwona priorytetem rozwoju portu w Gdyni (foto, wideo)

Droga Czerwona priorytetem rozwoju portu w Gdyni – uważają władze Zarządu Morskiego Portu Gdynia, miasta oraz parlamentarzyści. Inwestycja łącząca port z siecią dróg krajowych ponownie trafiła na listę projektów Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk (BAC) w sieci TEN-T. Zdaniem Adama Mellera, prezesa Zarządu Morskiego Portu Gdynia, jest ona niezbędna, ponieważ przeładunki w porcie będą rosły.
20.11.2017

„Droga Czerwona - cierń, który powali olbrzyma?”. Miasto Gdynia zabiera głos

Po publikacji 23.10.2017 r. na łamach portalu GospodarkaMorska.pl artykułu pt. „Droga Czerwona – cierń, który powali olbrzyma?” autorstwa przedstawicieli Rady Interesantów Portu Gdynia, wiceprezydent Gdyni Marek Stępa zwrócił się do naszej redakcji z prośbą o sprostowanie. Poniżej treść przesłanego komunikatu.
25.10.2017

Droga Czerwona - cierń, który powali olbrzyma?

- Jeśli nastąpi awaria techniczna tzw. estakady, będącej częścią Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni, łączącej autostradę A1, poprzez obwodnicę Trójmiasta z portem gdyńskim, w tym z terminalami BCT – Bałtyckim Terminalem Kontenerowym i GCT(Gdynia Container Terminal), które obsługują około 40% kontenerowych przeładunków morskich w Polsce, to Gdynię, jako miasto i port czeka katastrofa komunikacyjna – mówi Krzysztof Szymborski, prezes Zarządu BCT.
23.10.2017

Szmit: będzie budowana droga krajowa Gdynia-Władysławowo

Droga krajowa Gdynia – Władysławowo, nazywana Via Maris, będzie budowana – ogłosił w piątek w Wejherowie wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. Ocenił, że budowa mogłaby się rozpocząć dopiero po 2020 roku, w następnej unijnej perspektywie budżetowej.
19.05.2017

Niewystarczająca infrastruktura i wysokie koszty hamują rozwój intermodalnego transportu (foto, wideo)

Niewystarczająca infrastruktura i wysokie koszty głównymi zagrożeniami transportu intermodalnego w Polsce. – Dzisiaj ogromną pracę do wykonania mają zarówno rządzący, jak i polscy przedsiębiorcy – powiedział Janusz Piechociński, prezes Izby Przemysłowo-Handlowej Polska-Azja. O wyzwaniach, planach i potrzebach wpływających na rozwój tej gałęzi gospodarki rozmawiali eksperci podczas V Forum Transportu Intermodalnego FRACHT 2017, które odbyło się w Gdańsku.
13.04.2017

Dziękujemy za wysłane grafiki.