• <

Wynik wyszukiwania - "odpowiedzialnośc " - Wiadomości

Australia odrzuciła odpowiedzialność za incydent na Morzu Żółtym z udziałem chińskiego myśliwca

Premier Australii Anthony Albanese odrzucił w środę oskarżenie Chin dotyczące sobotniego incydentu z udziałem maszyn wojskowych w międzynarodowej przestrzeni powietrznej na Morzu Żółtym – informuje AP.
08.05.2024

Odpowiedzialność członków zarządu spółek kapitałowych, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki sektora OZE

Funkcjonowanie zarządu, jako głównego organu spółki kapitałowej, pozostaje kluczowe dla jej działalności we wszystkich sferach. To decyzje osób wchodzących w skład przedmiotowego organu kształtują politykę wewnętrzną spółki, jej bieżące funkcjonowanie czy w końcu projektują strategie jej przyszłego rozwoju.
11.12.2023

Obronność jako odpowiedzialność za los ojczyzny - Forum Wizja Rozwoju

Konflikt rosyjsko-ukraiński przewartościował dotychczasowy światowy ład. Podczas Forum Wizja Rozwoju eksperci zaprezentują, jak istotne jest tworzenie innowacyjnych systemów zabezpieczeń przed współczesnymi zagrożeniami oraz podyskutują o przyszłości polskiej armii. Polska od wielu lat alarmowała o zagrożeniach ze strony Rosji, a śp. Prezydent Lech Kaczyński wyraźnie podkreślał, że Putin będzie parł w kierunku zachodniej Europy i poszerzał swoje wpływy. Wszyscy doświadczamy jak prorocze były to słowa.
16.05.2023

Niemcy. Szef CSU: zagrożenie brakiem energii to odpowiedzialność rządu

Premier Bawarii Markus Soeder (CSU) wyraził w niedzielę zaniepokojenie, że w całych Niemczech wkrótce może zabraknie gazu, a tym samym energii elektrycznej. W jego opinii winny zaistniałej sytuacji jest rząd federalny, który nie przygotował się odpowiednio i prowadzi złą politykę energetyczną.
10.07.2022

Prof. Engels o Nord Stream 2: niemiecka odpowiedzialność historyczna pomija Polskę

Niemiecka odpowiedzialność za zbrodnie nazistowskie jest wybiórcza: pozwala dziś sprzymierzyć się z Rosją przy Nord Stream 2 i ominąć Polskę - mówi PAP belgijski historyk, prof. David Engels.
17.02.2021

Rosjanie twierdzą, że odpowiedzialność za napięcia na Morzu Czarnym spoczywa na USA

Odpowiedzialność za możliwe zaostrzenie sytuacji w regionie Morza Czarnego będzie spoczywać na Stanach Zjednoczonych i ich sojusznikach z NATO - oświadczył w piątek przedstawiciel sztabu generalnego rosyjskich sił zbrojnych gen. Siergiej Rudskoj.
19.09.2020

Odpowiedzialność społeczna w czasie pandemii. Wywiady z prezesami Grupy LOTOS oraz PGNiG

Biznes w Polsce stał się aktywnym uczestnikiem, wspierającym walkę z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2. Wprowadza rozwiązania mające służyć szerokiemu gronu swoich interesariuszy. O pełnieniu misji firmy społecznie odpowiedzialnej w dobie obecnego kryzysu opowiadają w wywiadach prezesi Grupy LOTOS oraz PGNiG. Rozmowy odbyły się w ramach akcji #BiznesReagujeOdpowiedzialnie, zainicjowanej przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
21.04.2020

Odpowiedzialnośc przewoźnika za przeciążenie pojazdu w transporcie (TSL)

Sporo przedsiębiorców działających na skraju gospodarki morskiej i branży TSL ma do czynienia z przeładowanym transportem (czy to kontener, czy to kamień, czy inny przedmiot przeładowany ze statku w porcie). Reguła jest taka, że odpowiedzialność za przeciążenia ponosi przewoźnik.
20.01.2020

FT: administracja Trumpa ponosi znaczną odpowiedzialność za działania Iranu

Decyzja Teheranu o wycofaniu się z części zobowiązań układu nuklearnego zwiększa napięcia na linii Iran-USA - ocenia w czwartek "Financial Times". Według dziennika znaczną część odpowiedzialności za działania Iranu ponosi administracja prezydenta Donalda Trumpa.
09.05.2019

Odpowiedzialność spedytora w transporcie morskim

W ostatnim czasie obserwujemy dynamiczny rozwój branży transportowej. Z roku na rok powiększa się liczba podmiotów (zarówno osób fizycznych, jak i prawnych) zajmujących się szeroko pojętym transportem towarów. W idealnym układzie przedmiotowa kwestia powinna zostać maksymalnie uproszczona, to znaczy: klient zleca podmiotowi profesjonalnemu transport towaru z punktu A do punktu B. Zawierana jest stosowna umowa, a następnie po kilku dniach/tygodniach towar znajduje się w miejscu wskazanym przez klienta. Niestety rzadko kiedy mamy d
03.04.2019

Francuskie media o brexicie: cała odpowiedzialność po stronie brytyjskiej

Po uzyskaniu przez Theresę May w Brukseli zgody na odłożenie brexitu, francuscy komentatorzy podkreślają, że Europejczycy zrobili wszystko, by nie można ich było obarczyć winą za ewentualny "rozwód" bez porozumienia.
22.03.2019

Odpowiedzialność armatora statku wycieczkowego za uszkodzenie ciała pasażera

Orzeczenie z dn. 06.05.2016 r. [Lawrence v NCL (Bahamas) Ltd.” (The „Norwegian Jade”) – QBD – Admiralty Court – (Jervis Kay QC, Admiralty Registrar) [2016] EWHC (Admiralty)] przyniosło ciekawe i ważne rozstrzygnięcie dotyczące zakresu odpowiedzialności armatora statku wycieczkowego za szkodę poniesioną przez pasażera tego statku na skutek uszkodzenia ciała.
26.03.2018

Odpowiedzialność przewoźnika morskiego („sea carrier”) w świetle prawa angielskiego

Angielskie prawo precedensowe (common law) – historycznie podstawowe źródło prawa, ukształtowało podstawowe zasady odpowiedzialności przewoźnika morskiego w oparciu o podstawowy podział przewoźników na:1. Przewoźników publicznego (public carriers) oraz 2. Przewoźników prywatnych (private carriers).
18.03.2018

Karczewski: odpowiedzialność za umowę z Gazpromem z 2010 r. - nie tylko polityczna

Odpowiedzialność za umowę z Gazpromem z 2010 r. powinna być odpowiedzialnością nie tylko polityczną - ocenił w rozmowie z telewizją internetową "wPolsce.pl" marszałek Senatu Stanisław Karczewski, pytany o doniesienia tygodnika "Sieci" na temat negocjacji umowy z Gazpromem.
28.08.2017

Odpowiedzialność przewoźnika morskiego („sea carrier”) w świetle prawa angielskiego

Z założenia przewoźnik publiczny („public carrier”) podlega bardziej restrykcyjnemu reżimowi prawnemu. W sytuacji, w której zaoferował on usługę przewozową – zobowiązany jest wówczas do wykonania danego przewozu z należytą szybkością (reasonable despatch) za zapłatę frachtu o uzasadnionej wysokości w stosunku do każdego potencjalnego kontrahenta, który zaakceptował ofertę przewoźnika.
18.08.2017

Odpowiedzialność członków zarządu spółki kapitałowej za zobowiązania podatkowe spółki

Przyjmuje się, że najbardziej bezpieczną formułą prowadzenia działalności gospodarczej jest utworzenie spółki kapitałowej tj. z.o.o lub akcyjnej. Atrakcyjność prowadzenia działalności w takiej formie wynika z braku odpowiedzialności osobistej wspólników i ograniczenie jej do majątku spółki. Niemniej jednak nie można zapominać o zakresie odpowiedzialności podatkowej wynikającej z art. 116 Ordynacji podatkowej.
26.07.2016

Odpowiedzialność nadawcy w transporcie towarów niebezpiecznych

W dzisiejszej gospodarce branża transportowa oraz regulacje związane ze świadczeniem usług transportowych mają elementarne znaczenie. Zarówno prawo międzynarodowe, jak i prawo polskie zawierają rozległe unormowania określające sposób świadczenia ww. usług. Nie można jednak zapominać, iż przepisy prawa w odniesieniu do szczególnych rodzajów transportowanych towarów zawierają szczegółowe reżimy prawne.
15.11.2015

Wielka nieodpowiedzialność polskiego kapitana. Został aresztowany przez duńską policję

W poniedziałkową noc zatrzymano polskiego kapitana, który dowodził masowcem Tonic Sea (51,253 tonaż). Okazało się, że nawigował statkiem, będąc pod wpływem alkoholu.
30.09.2015

Odpowiedzialność skipera jachtu

Na wstępie należy wskazać, iż zagadnienie odpowiedzialności skipera zostanie przeanalizowane w niniejszym artykule w oparciu o przepisy polskie. W przepisach krajowych nie występuje definicja pojęcia skiper, określenie to zostało zaczerpnięte z angielskiego słowa skipper w okresie, gdy w kraju nastąpił wzrost zainteresowania prowadzeniem jachtów żaglowych.
07.07.2015

Wzrasta odpowiedzialność armatora za wyrządzone szkody

Odpowiedzialność amarantowa za wyrządzone szkody wzrasta o 51 proc. Wchodzą w życie poprawki do protokołu z 1996 r. do Międzynarodowej Konwencji o ograniczeniu odpowiedzialności za roszczenia morskie (sporządzonej w Londynie w 1976 r.). Zwiększenie sum wypłacanych z tytułu roszczeń morskich zapewni lepszą ochronę podmiotów ubiegających się o nie.
08.06.2015

Odpowiedzialność pilota morskiego w teorii i praktyce

Pilotaż jest jednym z najstarszych, najmniej znanych zawodów, a mimo to jest jednym z najważniejszych w dziedzinie bezpieczeństwa morskiego. Ekonomia i zagrożenie dla środowiska ze strony dzisiejszych dużych statków towarowych czyni rolę pilota niezwykle istotną.
29.04.2015

Zawilgocenie ładunku a odpowiedzialność przewoźnika

5 marca angielski High Court of Justice orzekł wyrokiem w sprawie Volcafe i inni przeciwko CSAV. Rozstrzygnięcie sądu, być może nieco kontrowersyjne dla niektórych, ma niebagatelny wpływ na spory dotyczące szkód na ładunku przewożonym w kontenerach, powstałych wskutek jego zawilgocenia.
15.04.2015

Zmiany w Konwencji o pracy na morzu (MLC 2006). Część II. Odpowiedzialność finansowa armatorów z tytułu śmierci i szkody na osobie

Niniejszy artykuł stanowi drugą część opisu zmian do Konwencji z 2006 r. o pracy na morzu (MLC) przyjętych na 103. Konferencji Międzynarodowej Organizacji Pracy. W poprzedniej części omówione zostały zmiany Konwencji w zakresie prawa repatriacji pozostawionych marynarzy. Niniejszy artykuł dotyczy równie istotnych zmian, bowiem dotyczących odpowiedzialności finansowej armatorów z tytułu śmierci i szkód na osobie.
17.01.2015

Odpowiedzialność kapitana statku w praktyce i teorii. Część II

Problem odpowiedzialności prawnej kapitana statku to zagadnienie bardzo szerokie, które mogłoby być przedmiotem serii artykułów. Niemniej jednak, w poniższym artykule wskażemy na wybrane kwestie dotyczące sytuacji prawnej kapitana statku biorąc pod uwagę polskie regulacje kodeksowe i doświadczenia praktyczne. Część II
02.12.2014

Odpowiedzialność kapitana statku w praktyce i teorii. Część I

Problem odpowiedzialności prawnej kapitana statku to zagadnienie bardzo szerokie, które mogłoby być przedmiotem serii artykułów. Niemniej jednak, w poniższym artykule wskażemy na wybrane kwestie dotyczące sytuacji prawnej kapitana statku biorąc pod uwagę polskie regulacje kodeksowe i doświadczenia praktyczne.
26.11.2014

Odpowiedzialność armatora za szkodę spowodowaną zderzeniem statków w kodeksie morskim

Na wstępie należy wskazać kim jest armator w rozumieniu kodeksu morskiego. Zgodnie z art. 7 kodeksu morskiego jest nim ten, kto we własnym imieniu uprawia żeglugę statkiem morskim własnym lub cudzym. Mogą nim być zarówno osoby fizyczne, także w ramach prowadzonej działalności gospodarczej oraz osoby prawne, w tym spółki prawa handlowego, przedsiębiorstwa państwowe, uczelnie publiczne, urzędy i związki sportowe. Aktualny wykaz podmiotów będących armatorami w stosunku do statków morskich, statków śródlądowych, jachtów morski
05.11.2014

Uzupełniająca odpowiedzialność pracodawcy z tytułu wypadku przy pracy w branży portowej i stoczniowej

Jednym z obowiązków pracodawcy jest obowiązek dostarczenia pracownikom sprawnych technicznie środków produkcji i takie zorganizowanie pracy, aby była ona bezpieczna, zgodna z przepisami BHP. Niestety często rzeczywistość znacząco odbiega od postulowanego wzorca. Konieczność wprowadzania oszczędności, redukcja zatrudnienia, pośpiech czy krótkie terminy realizacji zleconych zadań to jedne z wielu czynników, które sprzyjają powstawaniu zaniedbań, skutkujących wypadkami przy pracy w branży portowej i stoczniowej, co z kolei ma
04.06.2014

SLD: Rząd ponosi odpowiedzialność za sytuację w Gryfii

Sytuacja firm działających w branży remontów statków w Szczecinie jest katastrofalna - uważają działacze Sojuszu Lewicy Demokratycznej.
07.10.2011

Odpowiedzialność przewoźnika a ubezpieczenie cargo

Wymiana handlowa to niezbędny proces funkcjonowania gospodarek na świecie. Elementem koniecznym w tym procesie jest transport.
14.09.2011

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

Dziękujemy za wysłane grafiki.