• <

Wynik wyszukiwania - "kongestie" - Wiadomości

Baltic Hub wdrożył plan naprawczy. Sytuacja ma się poprawić w ciągu kilku tygodni

Od kilkunastu dni media informują o problemach z przepustowością największego terminala kontenerowego Baltic Hub. Pojawiły się informacje o strajku włoskim pracowników terminala, który powoduje zwiększony czas oczekiwania na wydanie kontenera na ciężarówki. To z kolei spowodowało frustrację kierowców ciężarówek odbierających towary z terminalu, którzy czekają na wjazd po kilka godzin. Ci również zapowiedzieli strajk. O to, jak wygląda sytuacja z perspektywy Baltic Hubu, zapytaliśmy Dyrektora Generalnego Charlesa Bakera.
01.11.2023

Gabon. Statki stoją na kotwicy z powodu puczu

Kilkadziesiąt statków handlowych, które miały wpłynąć do portów w Gabonie, musiało zakotwiczyć poza jego wodami z powodu puczu, jaki odbył się w tym kraju.
02.09.2023

Zamiast kongestii – puste kontenery. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 37-41/2022)

Światowy rynek handlu morskiego podąża za trendami gospodarczymi i taka sytuacja miała również miejsce w ostatnich tygodniach w analizowanych segmentach żeglugi. W branży kontenerowej trend kongestii i opóźnień ustał. Niestety zmiana nie jest pozytywna bowiem ładunków skonteneryzowanych zaczyna coraz bardziej brakować a kontenerowce wożą coraz częściej jedynie puste kontenery celem ich repozycjonowania w inne lokalizacje. Podobne trendy odczuwane są w innych segmentach żeglugi.
25.10.2022

Sea-Intelligence: kongestie spadły o połowę

Najnowszy raport duńskiej firmy Sea-Intelligence podaje, że w porównaniu do stycznia 2022 problemy z kongestiami w portach zostały zmniejszone o połowę.
07.10.2022

Kongestie w portach po raz n-ty. Kiedy koniec zatłoczenia w portach?

Zatłoczenie w portach nadal utrzymuje się na wysokim poziomie, zaś uczestnicy morskiego łańcucha dostaw znaleźli się w niekończącym się cyklu wyzwań logistycznych.
04.08.2022

Opóźnienia w dostawach z Azji uderzają w firmy i konsumentów. Importerzy szukają nowych możliwości transportu

Globalne łańcuchy dostaw nadal są zakłócane przez lokalne ogniska COVID-19, a sytuację dodatkowo pogorszył wybuch wojny w Ukrainie. W efekcie średnie opóźnienie statków na całym świecie wciąż wynosi około tygodnia, a problemy dotkliwie odczuwają zwłaszcza małe i średnie firmy oraz przedsiębiorstwa pracujące w modelu just in time, które utrzymują minimalny poziom zapasów magazynowych. – Dzisiaj nikt nie jest w stanie zagwarantować im płynności dostaw – mówi Piotr Kozłowski z DB Schenker. Sytuacja transportowa uderza też w konsumen
29.06.2022

Jedna piąta kontenerowców utknęła w kongestiach

Firma analityczna Windward wskazuje, że jedna piąta wszystkich kontenerowców na świecie utknęła w portowych kongestiach. Zdecydowana większość z nich w Chinach.
22.04.2022

Chiński potentat meblowy ma dość kongestii

Loctec, chińska spółka zajmująca się produkcją mebli, ma po dziurki w nosie kłopotów z dostawami spowodowanych kongestiami w portach i innymi przypadłościami dotykającymi łańcuchów dostaw. Aby rozwiązać część problemów spółka postanowiła nabyć własny statek.
02.02.2022

Kontenery podróżują dwa razy dłużej niż przed pandemią

Ta sama trasa, dwa razy dłuższy czas dostawy. Kontenery potrzebują teraz dwa razy więcej czasu by dotrzeć do miejsca dostawy niż przed pandemią.
10.01.2022

McDonald's zgłasza problemy z dostawami

Jak raportuje Reuters, japońska część giganta fastfoodowego McDonald's – McDonald's Holdings Company Japan – zapowiedziała zawieszenie sprzedaży średnich i dużych zestawów frytek. Powodem są problemy z dostawami ziemniaków.
21.12.2021

Analitycy: kontenerów nie jest za mało, tylko są nie tam, gdzie powinny

Analitycy firmy Drewry, specjalizującej się w transporcie kontenerowym, stwierdzili, że kryzys kontenerowy, z jaki obecnie zmaga się żegluga, nie wynika ze zbyt małej ilości samych boxów. Problemem jest natomiast to, że kontenery są nie tam, gdzie trzeba.
29.09.2021

Obyś żył w ciekawych czasach. Globalne zatory portowe zakłócają łańcuchy dostaw

Globalna sieć portów, kontenerowców i firm żeglugowych jest zaplątana niczym węzeł gordyjski. Restrykcje koronawirusowe, kryzys kontenerowy, problemy z logistyką sprawiają, że jesteśmy świadkami globalnych zatorów portowych, zakłócających łańcuchy dostaw.
21.09.2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.