• <

Wynik wyszukiwania - "cleantech" - Wiadomości

Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw

Norweski klaster Maritime CleanTech to przykład sprawnie działającego hubu wytyczającego kierunki innowacji w transporcie morskim i kreujące innowacyjne rozwiązania, które powielane są następnie przez naśladowców z innych krajów. W niektórych przypadkach również w Polsce.
02.05.2024

Nowy bezemisyjny statek towarowy napędzany wodorem gotowy do eksploatacji na Renie

Holenderski armator Future Proof Shipping (FPS), finansowany przez UE projekt Flagships oraz finansowany przez Interreg projekt ZEM Ports NS uruchamiają przełomową jednostkę H2 Barge 2. Statek napędzany wodorem będzie przewoził towary całkowicie bezemisyjnie na Renie między Rotterdamem (NL) a Duisburgiem (DE).
08.02.2024

Budowa mostów między ambicjami a rzeczywistością podczas pierwszej konferencji Nor-Shipping Offshore Wind

Nor-Shipping i Norwegian Energy Partners (NORWEP) chcą rozwijać partnerstwo w ramach rozwoju morskiej energetyki wiatrowej. Plany oraz ich realizacja to tematy pierwszej konferencji Nor-Shipping Offshore Wind Conference, podczas której liderzy branży będą dyskutować o najnowszych wymaganiach, innowacjach i trendach w tym segmencie. Odbędzie się 7 czerwca w głównych obiektach wystawowych Nor-Shipping w Lillestrøm w Norwegii.
15.05.2023

Prom napędzany wodorem zaczyna kursować!

Norwegia zaznaczyła kolejny pierwszy krok w rozwoju żeglugi napędzanej wodorem. Po latach rozwoju MF Hydra, pierwszy komercyjny prom działający na ciekły wodór wszedł do regularnej eksploatacji. Statek jest pionierską jednostką w tej technologii i demonstracją potencjału wodoru, ale także pomoże zdefiniować zasady dla komercyjnej żeglugi napędzanej zielonym H2.
02.04.2023

Partnerzy Nor-Shipping napędzają postęp gospodarki morskiej dzięki wodorowi

7 czerwca Nor-Shipping we współpracy z Ocean Hyway Cluster i Maritime CleanTech organizują drugą konferencję Nor-Shipping Hydrogen Conference. W wydarzeniu, które odbędzie się w głównych halach wystawienniczych Nor-Shipping w Lillestrøm, wezmą udział eksperci z całego powstającego łańcucha wartości wodoru, dostarczając wgląd w najnowsze osiągnięcia w zakresie jednego z najbardziej obiecujących „zielonych” paliw przyszłości dla przemysłu morskiego.
28.03.2023

Norwegia chce ładować statki na terenie farm wiatrowych. Rząd dofinansuje projekt

Norweska grupa VARD poinformowała, że ich spółka córka Seaonic wraz z partnerami otrzymała 38 milionów koron norweskich (NOK) na realizację projektu budowy infrastruktury umożliwiającej ładowanie bezemisyjnych statków. Jednostki mają posłużyć m.in. do obsługi morskich farm wiatrowych.
29.12.2022

Clean Tech Europe - UE rozpoczyna działania na rzecz rozwoju bazy przemysłowej dla zielonej energii

Komisja Europejska uruchamia platformę mającą na celu wzmocnienie łańcuchów wartości dla czystej energii.
02.12.2022

TECO 2030 będzie współpracować przy intensyfikacji badań nad wodorem w Norwegii

Firma Cleantech TECO 2030 podpisała umowę z UiT The Arctic University of Norway w zakresie współpracy nad badaniami nad wodorem i ogniwami paliwowymi.
25.10.2021

Projekt statku napędzanego wodorem otrzymał dofinansowanie od Enova

Projekt budowy pierwszych na świecie bezemisyjnych statków napędzanych wodorem otrzymał 25 mln dolarów dofinansowania od norweskiej, rządowej organizacji Enova.
22.12.2020

Nowoczesna jednostka Green Jade będzie wykorzystywać ciepło odpadowe z silników

Pływający statek instalacyjny Green Jade, należący do CSBC-DEME Wind Engineering (CDWE), a obecnie budowany w stoczni CSBC w Kaohsiung, będzie wyposażony w system odzyskiwania zielonej energii elektrycznej z ciepła odpadowego silników.
20.11.2020

Osiem milionów euro dotacji na projekt statku napędzanego wodorem

Projekt innowacyjnej jednostki HySHIP otrzymał 8 milionów euro (około 9,4 miliona dolarów) dofinansowania ze środków UE, ponieważ rząd norweski zapowiada większy nacisk na rozwój i komercjalizację wodoru jako paliwa neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla.
26.10.2020

PGNiG: bez gazu nie ma transformacji w kierunku niskoemisyjnym

„Gaz jest kluczowym paliwem przejściowym i bez gazu nie będziemy mogli transformować gospodarki w kierunku niskoemisyjnym. Niskie ceny są dla nas korzystne, bo oznacza to również niższe koszty wytwarzania energii z gazu” - podkreślił Arkadiusz Sekściński, wiceprezes zarządu PGNiG do spraw rozwoju podczas XXIII Szczytu Gazowego Trójmorza GAZTERM 2020.
29.09.2020

Ekologia i ekonomia ramię w ramię. Niezwykły projekt Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie

Jak ważna w firmie jest ekologia i troska o wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii? Prowadzenie biznesu zgodnie z naturą to kaprys czy może czynnik, który przedkłada się także na ekonomiczne oszczędności? Te tematy, ale i całe mnóstwo innych, ważnych wątków związanych z prowadzeniem biznesu w naszym regionie oraz zrównoważoną gospodarką poruszymy podczas spotkania, które odbędzie się w Hotelu NOVOTEL 25 i 26 sierpnia. Północna Izba Gospodarcza zaprasza na konferencję „Zrównoważona gospodarka w Euroregionie Pomerania”. Zapisy
24.08.2020

Wärtsilä przeprowadzi pełny test silnika napędzanego amoniakiem

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä przeprowadzi pierwsze na świecie długoterminowe testy paliwa amoniakowego w czterosuwowym silniku spalinowym.
02.07.2020

Budowa pierwszej jednostki napędzanej amoniakiem zaplanowana na 2024 rok

Nowy projekt mający na celu uruchomienie pierwszego na świecie statku zasilanego amoniakiem otrzymał znaczne fundusze z Unii Europejskiej, przygotowując grunt pod test tego bezemisyjnego paliwa już w 2024 roku.
23.01.2020

PGNiG zainwestuje 100 mln w start-upy. Szuka ciekawych projektów w Polsce i za granicą

Wyzwania środowiskowe w połączeniu z rosnącym popytem na energię i surowce są dziś głównym motorem napędowym dla innowacji w sektorze gazu i paliw – wynika z raportu „W kierunku energii przyszłości” PGNiG i PwC. Projekty, nad którymi pracują duże spółki i start-upy, dotyczą m.in. dekarbonizacji, ograniczania kosztów wydobycia, kreowania nowych usług w obszarze konsumenckim czy wykorzystania wodoru i paliw alternatywnych. PGNiG stawia na ten obszar mocny akcent. Koncern powołał właśnie kolejny projekt – fundusz venture capi
13.12.2019

Pierwszy na świecie statek rzeczny napędzany wodorem

Finansowany przez UE projekt FLAGSHIPS zakłada budowę dwóch komercyjnych statków bezemisyjnych, przeznaczonych do transportu śródlądowego i operacji morskich bliskiego zasięgu. Oba statki będą napędzane wodorem generowanym z energii odnawialnej. Projekt ma być punktem wyjścia dla kolejnych inicjatyw, które będą rozwijać bezemisyjną żeglugę w Europie.
05.06.2019

Projekt Flagships otrzymał 5 mln euro dotacji na budowę dwóch statków zasilanych wodorem

Europejski projekt Flagships otrzymał 5 mln euro dotacji od Unii Europejskiej na budowę dwóch komercyjnych statków zasilanych wodorem. Będą to jednostki zeroemisyjne i powstaną w norweskim Stavanger i francuskim Lyonie. Mają być oddane do służby w 2021 roku.
14.05.2019

Strefa „zero emission” w norweskich fiordach. Parlament przyjął rezolucję

Norweski parlament przyjął rezolucję, na mocy której najpóźniej do 2026 r. żegluga ma być bezemisyjna w rejonie fiordów wpisanych na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Dzięki temu staną się one pierwszą na świecie strefą „zero emission”. Decyzja ta ma pozytywnie wpłynąć na: mieszkańców, transport, turystykę, klimat, środowisko oraz przemysł morski.
07.05.2018

Horizon2020: prawie 12 milionów euro na szybki statek pasażerski nowej generacji

Gmina Rogaland County i NCE Maritime CleanTech otrzymały dofinansowanie w wysokości 11,7 miliona euro w ramach pracy nad elektrycznym statkiem pasażerskim o dużej prędkości. Ma on działać między Stavanger i Hommersåk, na zachodnim wybrzeżu Norwegii. Jest to jedna z największych kwot przyznanych jednorazowo w unijnym programie badawczym Horizon2020, a projekt zrewolucjonizuje norweską produkcję statków o zerowej emisji. W ramach projektu przeprowadzone zostaną również dwa badania tego samego typu statku w Londynie i na śródlądowy
30.01.2018

Ponad milion euro na poprawę stanu środowiska południowego Bałtyku

Politechnika Gdańska została liderem projektu „RBR – Reviving Baltic Resilience” w ramach programu Interreg South Baltic. Zespół pod kierownictwem prof. Jana Hupki z Katedry Technologii Chemicznej będzie rozwijać technologie umożliwiające poprawę stanu środowiskowego regionu bałtyckiego, a przede wszystkim wód Bałtyku.
20.10.2017

Nor-Shipping: Przyszłość transportu morskiego leży w nowych technologiach

Podczas targów Nor-Shipping klaster morski NCE Maritime CleanTech poprowadził dyskusję o przyszłości żeglugi z Wartsilą, NorthSea Container Line i Corvus Energy. Dyskusja obracała się wokół tematów związanych z digitalizacją, przejściem na zieloną energię i wprowadzaniem nowych modeli biznesowych.
04.06.2017

80% wzrost na rynku morskich farm wiatrowych w Wielkiej Brytanii

W Wielkiej Brytanii na rynku offshore odnotowano79% wzrost zainstalowanej mocy w okresie od lipca 2012 do czerwca 2013, jakpodaje nowy raport Renewable UK.
21.11.2013

Dziękujemy za wysłane grafiki.