Trwa przetarg na realizację wstępnej kampanii geotechnicznej dla morskiej farmy wiatrowej Baltica-1 i Baltica 1+. Polska Grupa Energetyczna podała do wiadomości informacje o dwóch przedsiębiorstwach zainteresowanych w jego udziale, które zaprezentowały swoje propozycje.
Wiadomo, że na realizację zamówienia w wariancie podstawowym PGE Baltica zaplanowała przeznaczyć 11 669 230,77 euro brutto. Ogłoszenie o zamówieniu przewiduje także możliwość skorzystania z prawa do dwóch opcji, z których zamawiający może skorzystać bądź nie. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, który został poprowadzony w trybie przetargu nieograniczonego, swoje oferty złożyły dwa podmioty, Gardline Limited z Wielkiej Brytanii i Geoquip Marine Operations AG z Szwajcarii. Obie przedstawiły swoje oferty w ramach zamówienia podstawowego, a także zaznaczonych w ogłoszeniu o zamówieniu opcji nr 1 i opcji nr 2.
Brytyjski oferent wartość zamówienia wycenił na 14 096 856,57 euro brutto w ramach zamówienia podstawowego, natomiast opcje nr 1 i 2 kolejno 884 650,44 euro brutto i 10 427 846,52 euro. Z kolei szwajcarski zaproponował kolejno 13 588 073,22 euro brutto w zamówieniu podstawowym, w opcji nr 1 - 1 492 164,66 euro, a w opcji nr 2 - 12 997 587,12 euro.
Morska farma wiatrowa Baltica 1 jest jednym z ośmiu obszarów koncesyjnych posiadanych obecnie przez PGE, oddalonym o ok. 80 km od brzegu, mniej więcej na wysokości miejscowości Łeba w województwie pomorskim. Oprócz technicznych warunków przyłączenia do sieci przesyłowej, Baltica 1 ma już podpisaną umowę przyłączeniową do sieci przesyłowej.
Program Offshore w Grupie Kapitałowej PGE obejmuje budowę farm wiatrowych na Bałtyku z celem na poziomie mocy wytwórczych 2,5 GW do 2030 roku i ponad 7 GW do 2040 roku.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej