Dzięki niewielkim wymiarom może stanowić dodatkową atrakcję dla wielu luksusowych statków turystycznych. Jest tak mały, że wymaga mniej miejsca do przechowywania, niż dwa skutery wodne. Ponieważ jest najlżejszym załogowym okrętem podwodnym można go wodować z rampy dla łodzi, z jachtu a nawet z lądu jaki kiedykolwiek powstał. Może być holowany na przyczepie za średniej wielkości SUV-em i wodowany bezpośrednio z brzegu lub pomostu.
NEMO to lekka, luksusowa łódź podwodna. Najmniejsza, jaką kiedykolwiek wyprodukowano. Zbudowany do eksploracji głębin morskich w klimatyzowanej, komfortowej kabinie. Dwie osoby mogą bezpiecznie nurkować na głębokość do 100 metrów, odkrywając ukryte dla przeciętnego pasażera widoki, wraki statków, bogactwo podmorskiej fauny i lory, zapierające dech w piersiach podwodne środowisko morskie.
„Ultranowoczesny design, ostre linie, hydrodynamiczna forma i optymalny
stosunek mocy do wagi” - zachwala swój nowy produkt firma U-Boot Worx,
holenderski producent lekkich luksusowych łodzi podwodnych. „Drobne
detale NEMO - w tym przezroczyste noski, ośmiokątne przewody sterów
strumieniowych, rufa przypominająca samochód oraz w pełni akrylowy
kadłub ciśnieniowy - tworzą łódź podwodną z osobowością i osiągami. Przy
całkowitej wadze zaledwie 2500 kilogramów NEMO jest najlżejszym
załogowym okrętem podwodnym, jaki kiedykolwiek zbudowano. Ma tylko 155
centymetrów wysokości. Dzięki tym kluczowym cechom NEMO jest odpowiedni
dla znacznie szerszej publiczności”.
Jak zapewnia producent -
holenderska firma U-Boot Worx - NEMO będzie jedynym na świecie okrętem
podwodnym produkowanym seryjnie (do tej pory firma produkowała
pojedyncze egzemplarze, przygotowywane na indywidualne zamówienia
zamożnych klientów). Dzięki temu będzie dostępny dla stosunkowo
szerokiego kręgu potencjalnych klientów. Zwłaszcza, że U-Boat Worx
zapewnia swoim klientom również 12-dniowe szkolenie w pełnym wymiarze
godzin. Nowy właściciel dowie się wszystkiego, co musi wiedzieć, aby
zostać certyfikowanym operatorem łodzi podwodnych i nie być zmuszonym do
korzystania z pomocy zawodowego pilota. Po ukończeniu wymaganego
szkolenia otrzyma klucze do własnego statku podwodnego.
Właścicielem
podstawowej wersji NEMO można zostać już za 975 000 EUR. Plus VAT. Łódź
wyposażona jest standardowo w klimatyzację i bezprzewodowy system
komunikacji podwodnej, cztery reflektory. Dodatkowe opcje obejmują
manipulator, dodatkowe światła, sonar i pakiet nawigacyjny. Tak
wyposażona jednostka ma już jednak wyższą cenę.
U-Boot Worx NEMO
Długość - 280 cm
Szerokość - 231 cm
Wysokość - 155 cm
Waga - 2500 kg
Prędkość - do 3 węzłów (pod wodą)
Zanurzenie - do 100 metrów
Czas pracy w zanurzeniu - do 8 godzin
00:01:27
Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem
00:02:33
23
Stena Estelle – najnowszy i największy statek we flocie Stena Line na Bałtyku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Z Gdyni na Hel drogą morską
Anonymous kontra Rosja. Celem aktywistów luksusowy jacht Putina: Jego położenie to "piekło"
W Łebie powstała oficjalna plaża dla naturystów
Premier Turyngii: skonfiskujmy oligarchom luksusowe jachty i przekażmy je Sea-Watch
00:00:37
Wieloryb „pożarł” kajakarki [wideo]
[WIDEO] Żuławy. Przejechała przez most zwodzony w trakcie podnoszenia
Najbardziej luksusowe katamarany, które powstały w Gdańsku. Francis Lapp: My po prostu szyjemy jachty na miarę
00:00:31
Agresywne orki atakują i niszczą statki [wideo]
Właściciel szczecińskiego jachtu, który zatonął w Niemczech, musi wydobyć wrak
Dziewczynka na dmuchanym jednorożcu wypłynęła na pełne morze [wideo]
Jachty pięciu rosyjskich oligarchów zakotwiczyły na Malediwach
Sztokholm na turystycznym kursie. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem
Sunreef Yachts zaprezentuje dwa modele na targach w Katarze i Abu Zabi 2025
Władze Gdyni przygotowują wniosek ws. powstania Olimpijskiego Centrum Żeglarskiego
Resort infrastruktury zamierza uszczelnić system rejestracji jachtów
Jeppe Borch najlepszy w żeglarskim Pucharze Świata w Szczecinie
Jak chińskie opłaty portowe wpłyną na branżę rejsową?