• <

Żaglowiec Fryderyk Chopin w Szczecinie

30.04.2015 13:19 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Żaglowiec Fryderyk Chopin w Szczecinie - GospodarkaMorska.pl

Jacht zacumował przy Wałach Chrobrego 30 kwietnia 12.00. Port w Szczecinie jest ostanim punktem na trasie 9-miesięcznego rejsu, który zamyka czwarty etap Niebieskiej Szkoły.

Jednostka powraca z ostatniego etapu Niebieskiej Szkoły i zostanie w swoim rodzimym porcie do piątku. Żaglowiec Chopin jest pokładem szkoleniowym dla młodzieży gimnazjalnej i licealnej, która podczas kilkumiesięcznych rejsów pod okiem zadowowych marynarzy odbywa praktykę na morzu, będąc tym samym częścią załogi.

W lipcu planowany jest start jednostki w regatach The Tall Ships Races. Dodajmy, że w 2012 roku reprezentacja Szczecina wygrała TTSR w klasie największych żaglowców.

Fryderyk Chopin został oddany do eksploatacji w roku 1992. Znany jest jako pokład krzewiący ideę wychowania morskiego oraz realizujący program edukacji morskiej podczas Szkół Pod Żaglami. Jest to największy na świecie eksploatowany aktualnie żaglowiec dwumasztowy z ożaglowaniem rejowym i dodatkowym żaglem gaflowym na tylnym maszcie, czyli tzn. bryg.

budowniczy: Stocznia Dora, Gdynia
rok budowy: 1990 - 1992
wodowanie: listopad 1990
podniesienie bandery: 29 lutego 1992
armator: 3Oceans sp. z o.o.
port macierzysty: Szczecin (do 1993 Gdańsk)
wymiary: długość całkowita - 55,5m; dł. kadłuba - 44,5m; dł. między pionami - 38,78m; szerokość - 8,5m; zanurzenie - 3,8m; wysokość masztów od KLW - 37m; wysokość boczna - 6,11m
pojemność: 306 BRT
wyporność: 400 ton
powierzchnia żagli: 1200 m2
silnik pomocniczy: 538 kM "SCANIA"
załoga: 53 osoby w tym 7-8 osób załogi zawodowej (stałej) oraz 3-9 osób załogi szkieletowej.
autonomiczność: 100 dni
prędkość maksymalna: pod żaglami - 16 węzłów; na silniku - 9 węzłów

Partnerzy portalu

taurus_sea_power_390x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.