Przeznaczone na rynek islandzki łodzie hybrydowe, tzw RIB (Rigid Inflatable Boat), budowane są w Malborku przez spółkę Techno Marine. Dzięki ich stabilności w najtrudniejszych nawet warunkach morskich wielu turystów będzie mogło obejrzeć z bliska wieloryby w wodach Atlantyku oraz maskonury na trudno dostępnych, skalistych wyspach Islandii.
Jak dowiedzieliśmy się od przedstawicieli firmy kontrakt jest już na ukończeniu, a obecnie budowana jest już siódma z kolei komercyjna jednostka typu RIB SAFARI, która wkrótce zostanie dostarczona na Wyspę Wulkanów. RIB ten ma długość 12 metrów i napędzany będzie dwoma silnikami VOLVO PENTA Aqamatic D6400 o łącznej mocy 800 KM. Piękne widoki będzie mogło podziwiać aż 24 pasażerów, ponieważ tyle jest miejsc siedzących na tej jednostce.
Charakterystyczną cechą łodzi produkowanych przez Techno Marine jest duża stabilność i wytrzymałość. Dzięki doskonałej manewrowości pasażerowie mogą czuć się komfortowo i bezpiecznie.
- Najbardziej odczuwalna dla użytkowników jest duża stabilność i odporność na fale – podkreśla zespół Techno Marine.
Kadłub tych łodzi wyprofilowany jest w kształt litery "V", co umożliwia osiąganie bardzo dużej szybkości ślizgu i jednocześnie pozwala sprawnie manewrować jednostką.
- Model łodzi TM - 1226 ma dość szeroki zakres możliwości zadań i przeznaczenia i używany jest przez naszych strategicznych klientów - dodaje zespół Techno Marine. - Jednostki tego typu wykorzystywane są między innymi jako patrolowe i abordażowe przez Marynarkę Wojenną Pakistanu, zaś na Bałtyku także przez specjalne służby antyterrorystyczne.
Firma Techno Marine posiada bezpośredni dostęp do rzeki Nogat, co pozwala na wykorzystanie szlaku wodnego jako drogi wodnej do Morza Bałtyckiego. Specjalizuje się w kompleksowej budowie profesjonalnych łodzi hybrydowych na indywidualne zamówienia klientów, nad czym czuwa specjalistyczny dział projektowania. Podstawowym produktem firmy są profesjonalne łodzie hybrydowe o długości od 7 do 16 metrów.
Techno Marine wykonuje także konstrukcje jednostek pływających, tuby pneumatyczne, elementy tapicerskie, zajmuje się montażem systemów napędowych i instalacji systemów radiowo-nawigacyjnych.
- Jako jedni z pierwszych na polskim rynku stosujemy nowości oraz innowacyjne rozwiązania technologiczne takie jak napędy wielosilnikowe, czy konstrukcje mieszane z kevlarem. Nie boimy się wdrażania i testowania nowych projektów – podkreślają przedstawiciele firmy.
Marek Nowak
00:01:27
Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem
00:02:33
23
Stena Estelle – najnowszy i największy statek we flocie Stena Line na Bałtyku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Z Gdyni na Hel drogą morską
Anonymous kontra Rosja. Celem aktywistów luksusowy jacht Putina: Jego położenie to "piekło"
W Łebie powstała oficjalna plaża dla naturystów
Premier Turyngii: skonfiskujmy oligarchom luksusowe jachty i przekażmy je Sea-Watch
00:00:37
Wieloryb „pożarł” kajakarki [wideo]
[WIDEO] Żuławy. Przejechała przez most zwodzony w trakcie podnoszenia
Najbardziej luksusowe katamarany, które powstały w Gdańsku. Francis Lapp: My po prostu szyjemy jachty na miarę
00:00:31
Agresywne orki atakują i niszczą statki [wideo]
Właściciel szczecińskiego jachtu, który zatonął w Niemczech, musi wydobyć wrak
Dziewczynka na dmuchanym jednorożcu wypłynęła na pełne morze [wideo]
Jachty pięciu rosyjskich oligarchów zakotwiczyły na Malediwach
Sztokholm na turystycznym kursie. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem
Sunreef Yachts zaprezentuje dwa modele na targach w Katarze i Abu Zabi 2025
Władze Gdyni przygotowują wniosek ws. powstania Olimpijskiego Centrum Żeglarskiego
Resort infrastruktury zamierza uszczelnić system rejestracji jachtów
Jeppe Borch najlepszy w żeglarskim Pucharze Świata w Szczecinie
Jak chińskie opłaty portowe wpłyną na branżę rejsową?