Anna Woińska/yachts.trade.gov.pl
W dniach 2-6 sierpnia 2018 r. w International Convention Centre w Sydney odbędzie się jedno z największych morskich wydarzeń biznesowych na półkuli południowej - Sydney International Boat Show 2019.
To pięciodniowe wydarzenie służy przedsiębiorcom branży jachtów i łodzi z całego świata nawiązaniu międzynarodowych kontaktów oraz zapoznaniu się z nowinkami w branży.
Pierwsza edycja tej imprezy odbyła się w 1968 roku i od tego czasu gościła ponad trzy miliony gości - od entuzjastów sportów wodnych przez żeglarzy rekreacyjnych, surferów po właścicieli superjachtów, którzy przyjeżdżają do Sydney, aby inspirować się i wymieniać doświadczenia.
Po raz pierwszy podczas targów Sydney International Boat Show zorganizowane zostanie polskie stoisko narodowe (stoisko nr 622). Polska Agencja Inwestycji i Handlu realizując program "Promocji gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe" będzie promowała polską branże jachtów i łodzi w Australii.
3 sierpnia br. o godz. 13:00 na polskim stoisku zorganizowana zostanie konferencja prasowa dla przedstawicieli branżowych mediów. Przedstawiciel Polskiej Izby Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych - Michał Bąk przedstawi informacje i ciekawostki dotyczące polskiego przemysłu jachtowego. Podczas briefingu prasowego, a także w pozostałych dniach targów, każdy zainteresowany będzie mógł dowiedzieć się więcej o potencjale polskiego przemysłu jachtów i łodzi i uzyskać informacje o ofercie naszych krajowych producentów jachtów, łodzi, części, wyposażenia oraz usług związanych z tym sektorem. To działanie realizowane przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu w ramach programu "Promocja gospodarki w oparciu polskie marki produktowe". Podobnie polskie jachty i łodzie będą promowane w Holandii, Norwegii, Stanach Zjednoczonych, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Australii i Chinach.
W Polsce rocznie produkowanych jest 22 000 jachtów. Nasi krajowi producenci specjalizują się w łodziach motorowych o długości od 6 do 9 metrów i w tym sektorze zajmują 2. miejsce na świecie po Stanach Zjednoczonych. Niezrównanymi liderami wśród kupujących polskie jachty i łodzie są Norwegowie. Tylko w 2016 r. zakupili polskie żaglowce o wartości 70 mln euro. Drugie i trzecie miejsce zajmują Francuzi (o łącznej wartości eksportu 46 mln EUR w 2016 r.) i Niemcy (44 mln EUR), odpowiednio. Łączna wartość eksportowanych polskich jachtów wyniosła w 2016 r. prawie 350 mln euro.
Nowy zarząd Pomorskiego Związku Żeglarskiego wybrany
Royal Caribbean zawiesza swoje rejsy na Haiti ze względów bezpieczeństwa
Sunreef Yachts inauguruje nową stocznię w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Lech Wałęsa gościem wydarzenia
Mistrzostwa świata z olimpijskim smaczkiem
Eugeniusz Moczydłowski otrzymał tytuł Żeglarza Roku 2023
Norweski wycieczkowiec dostał zgodę na wejście do portu. Istniało podejrzenie epidemii cholery