pc
W niedzielę w AZS Centralnym Ośrodku Sportu Akademickiego w Gdańskich Górkach Zachodnich na wodzie powiało nieco mocniej, a już na lądzie poznaliśmy pierwsze rozstrzygnięcia tegorocznych regat Nord CUP Gdańsk 2017 (23.06.-2.07.2017r.). Starty zakończyły załogi jachtów Delphia 26, Micro i Scandinavia 650, pozostałe klasy kontynuują regaty jeszcze w poniedziałek, a we wtorek na wodę zejdzie młodzież, czyli klasy Optimist, Open BIC i 420ki.
Niedzielny poranek przywitał wszystkich wiatrem i wszystkie startujące klasy zeszły na wodę bez żadnych opóźnień. Dla klas startujących na akwenie C, czyli Delphia 24, Micro i Scandinavia 650, były to finałowe rozdania. Wśród załóg Delphia 24 najlepiej spisało się Auto Podlasie z Marcinem Pietrzakiem za sterem, na drugiej pozycji regaty zakończył Piotr Kowalewski z załogą Indygo, a trzeci stopień podium wywalczył Waldemar Sałata ze Star Telekom.
– Regaty tutaj są zawsze świetne, doskonała organizacja, pogoda żeglarsko fajna, nawet mocniej powiało wczoraj w jednym wyścigu i dziś też, także myślę, że wszyscy są zadowoleni. Rozegraliśmy wszystkie sześć zaplanowanych startów, więc żeglarsko bardzo przyjemnie – powiedział Waldemar Sałata ze Star Telekom tuż po ceremonii wręczenia statuetek. – Wszyscy, którzy startowali w naszej klasie, mają dobrze opanowaną łódkę, więc ten nieco silniejszy wiatr dawał nam większy fun. To jeszcze nie było aż tak mocno, żeby nie dało się pływać, a te dwadzieścia kilka węzłów to są idealne warunki dla tej łódki. Teraz za dwa tygodnie mamy kolejne starty na Zatoce Gdańskiej, tym razem w Gdyni, potem jadę do Chorwacji na mistrzostwa Europy klasy Melges, a potem już mistrzostwa Polski Delphia 24 – dodał sternik, wyliczając najbliższe plany regatowe w tym sezonie.
W klasie Micro szans rywalom nie dał Piotr Tarnacki z załogą Roca-Stawo. Rozpoczęli świetnie już w sobotę wygrywając wszystkie starty, co powtórzyli też w niedzielę pewnie zwyciężając nordcupową rywalizację w klasie Micro przed Danielem Dołęgą z Euro Shipping i Jackiem Zyskowskim z załogą Sprenger.
Podobna sytuacja była w klasie Scandinavia 650, gdzie załoga jachtu HIAB pod wodzą Marka Kloski zapewniła sobie zwycięstwo jeszcze przed ostatnim startem, wygrywając prawie wszystkie wyścigi. Za nimi uplasowała się ekipa Akademii Marynarki Wojennej z Marcinem Styborskim za sterem, a na trzecim miejscu Michał Pałasz z załogą na jachcie Kontra.
– Akwen i warunki na tej imprezie były bardzo dobre, było sporo wiatru, dobrze ustawiona trasa, na wodzie absolutnie bez zastrzeżeń. Może tylko frekwencja w naszej klasie nie dopisała za bardzo. Dwie załogi, nasz POL 9050 i załoga Marcina Styborskiego, już na początku odbiły trochę od reszty stawki. Płynęliśmy równo, było blisko, ale poradziliśmy sobie i wygraliśmy całą imprezę – podsumował starty Marek Kloska, sternik zwycięskiej załogi. – Co po Nord CUP'ie? Najpierw startujemy w Gdyni, później klasowe mistrzostwa Polski w Pucku i pucharowe regaty w Warszawie, także jeszcze trochę pływania przed nami.
Pozostałe klasy, które zaczęły regaty w sobotę, startują jeszcze w poniedziałek. Po dwóch dniach startów na akwenie A w Laser Radialu nadal na prowadzeniu Stanisław Klimaszewski, a za nim z niewielką stratą Wojciech Klimaszewski. Również w Laserze 4.7 sobotnie prowadzenie utrzymała Julia Rogalska, a w Laserze Standard prowadzi Michał Kugacki. Na akwenie B o medale mistrzostw Polski walczą dalej załogi Hobie 14 – tu także bez zmian na prowadzeniu, na pierwszym miejscu utrzymał się Bartosz Sajdak, który wygrał wszystkie niedzielne starty, oraz Hobie 16, gdzie również na najwyższej pozycji utrzymuje się załoga Bartłomiej Janiszewski/Andrzej Janiszewski. W dwóch pozostałych klasach również nie zmienili się prowadzący po pierwszym dniu, w klasie Finn jest to Andrzej Romanowski, a w klasie Europa – Damian Sieczkowski.
Ruszyły nawodne stacje Orlenu dla motorowodniaków i żeglarzy
Polscy żeglarze z awansem na Igrzyska Olimpijskie
10 plaż na letni relaks w Kołobrzegu
62 zawinięcia wycieczkowców do Portu Gdańsk w tegorocznym sezonie
Morze, wiatr i biznes – ruszyły zapisy na PIMEW Offshore Wind Energy Cup 2024
TECoNaut: nowe kompetencje dla ekologicznych jachtów