ew
Przygotowujemy się do wdrożenia nowych, wysokich technologii – mówią przedstawiciele firmy Technologie Tworzyw Sztucznych, jednej z największych firm w Goleniowskim Parku Przemysłowym. Kadłuby mają stać się lżejsze przy jednoczesnym wzroście jakości wykonania.
Firma była obecna na prestiżowych targach Composite Europe w Stuttgarcie. Jej przedstawiciele nie tylko przyglądali się rozwiązaniom technologicznym stosowanym w branży tworzyw sztucznych, ale również poważnie rozmawiali o wdrażaniu ich w goleniowskiej fabryce.
TTS zatrudnia dziś blisko 800 osób, to jeden z największych pracodawców w regionie. Spółka specjalizuje się w budowie luksusowych jachtów i łodzi motorowych. Głównym budulcem jednostek są laminaty, które sprawiają, że jachty są stosunkowo lekkie, a przy tym posiadają odpowiednią wytrzymałość. Jak przyznaje Maciej Twardowski, dyrektor Spółki Technologie Tworzyw Sztucznych, firma zamierza sięgnąć po nowe rozwiązania technologiczne.
- Postęp technologiczny daje nam coraz większe możliwości rozwoju – tłumaczy. - Dziś jesteśmy jedną z najbardziej ekologicznych firm w branży laminatów, ale mimo to chcemy zrobić kolejny krok naprzód. Wdrożenie nowych technologii pozwoli nam nie tylko uzyskać większą wydajność pracy i zwiększyć produkcję, ale też uzyskać możliwie najwyższe standardy związane z ochroną środowiska – dodaje.
TTS posiada system MIAB, czyli specjalistyczne urządzenia do oczyszczania powietrza z lotnych związków organicznych. Istotną częścią procesu filtrowania powietrza jest wykorzystanie energii uzyskanej w trakcie niszczenia zanieczyszczeń w utleniaczach katalitycznych. To pozwala nam łączyć wysoką wydajność podczas procesu oczyszczania gazów z niskim poborem energii.
Na czym miałoby polegać wdrożenie nowych technologii? Dyrektor spółki TTS nie chce zdradzać szczegółów.
- Rozwiązania, które zastosujemy na pewno będą korzystne dla pracowników – wyjaśnia Maciej Twardowski. - Zyskamy także jeszcze większą jakość wykonania samych jednostek, kadłuby staną się lżejsze niż dotychczas przy zachowaniu odpowiedniej wytrzymałości – dodaje.
Podczas targów Composite Europe mówiono m.in. rozwiązaniach pozwalających na stosowanie bazaltowej masy wulkanicznej przy produkcji kadłubów luksusowych jednostek pływających. Swoje stoiska mieli także producenci żywic, którzy w swoją ofertę wprowadzili całkowicie bezzapachowe syntetyki. Te środki można z powodzeniem stosować przy produkcji luksusowych jachtów.
00:01:27
Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem
00:02:33
23
Stena Estelle – najnowszy i największy statek we flocie Stena Line na Bałtyku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Z Gdyni na Hel drogą morską
Anonymous kontra Rosja. Celem aktywistów luksusowy jacht Putina: Jego położenie to "piekło"
W Łebie powstała oficjalna plaża dla naturystów
Premier Turyngii: skonfiskujmy oligarchom luksusowe jachty i przekażmy je Sea-Watch
00:00:37
Wieloryb „pożarł” kajakarki [wideo]
[WIDEO] Żuławy. Przejechała przez most zwodzony w trakcie podnoszenia
Najbardziej luksusowe katamarany, które powstały w Gdańsku. Francis Lapp: My po prostu szyjemy jachty na miarę
00:00:31
Agresywne orki atakują i niszczą statki [wideo]
Właściciel szczecińskiego jachtu, który zatonął w Niemczech, musi wydobyć wrak
Dziewczynka na dmuchanym jednorożcu wypłynęła na pełne morze [wideo]
Jachty pięciu rosyjskich oligarchów zakotwiczyły na Malediwach
Sztokholm na turystycznym kursie. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem
Sunreef Yachts zaprezentuje dwa modele na targach w Katarze i Abu Zabi 2025
Władze Gdyni przygotowują wniosek ws. powstania Olimpijskiego Centrum Żeglarskiego
Resort infrastruktury zamierza uszczelnić system rejestracji jachtów
Jeppe Borch najlepszy w żeglarskim Pucharze Świata w Szczecinie
Jak chińskie opłaty portowe wpłyną na branżę rejsową?