ew
Przez ponad 20 lat obserwowałem w świecie jachtingu wiele trendów w dziedzinie projektowania jachtów. Obecnie jesteśmy świadkami jednej z najciekawszych przemian w branży: rosnącego popytu na dwukadłubowe superjachty. Część rynku jednokadłubowych superjachtów stopniowo przesuwa się w kierunku dużych katamaranów, których pojawia się coraz więcej. Marki produkujące jednokadłubowce próbują swoich sił w projektowaniu luksusowych wielokadłubowców. W najbliższej przyszłości to katamarany zyskają popularność w świecie superjachtów. Ten trend jest widoczny i namacalny. Ale gdzie szukać jego źródeł?
Kiedy zakładałem Sunreef Yachts, luksusowe katamarany nie istniały. Nikt nie wierzył, że wielokadłubowe jednostki kiedykolwiek osiągną swój obecny status. W 2003 roku zwodowaliśmy pierwszy na świecie katamaran z otwartym pokładem słonecznym - Sunreef 74. Odkryliśmy nowy potencjał. Odtąd wprowadzaliśmy kolejne innowacje. Zbudowaliśmy pierwsze na świecie katamarany typu double deck, zwodowaliśmy pierwszy karbonowy wielokadłubowy superjacht, zainstalowaliśmy składany maszt na statku o długości powyżej 24 m… Nasze jachty motorowe były pierwszymi, które posiadały napęd typu IPS i jako pierwsze na świecie mogły przepłynąć Atlantyk na jednym tankowaniu. Dla Sunreef Yachts poszukiwanie innowacji nigdy się nie kończy. W tej branży istnieje wyraźna różnica między stoczniami wyznaczającymi trendy, a tymi które wyłącznie je śledzą.
Dzisiejsze ogromne zainteresowanie katamaranami jest faktem. Oczekiwania klientów uległy zmianie. Właściciele superjachtów szukają lepszego stosunku długości do objętości, większej stabilności, oszczędności paliwa i ekologicznych rozwiązań. Szukają szeroko otwartych przestrzeni, aby cieszyć się nimi z przyjaciółmi i rodziną. Chcą być blisko morza.
Stoczni Sunreef Yachts zlecono niedawno budowę największego jak dotąd, luksusowego katamaranu motorowego na świecie: 49M Sunreef Power – 49-metrowej jednostki o szerokości 17 m. Ten wielokadłubowiec, wśród innych superjachtowych projektów stoczni, takich jak 110 Sunreef Power, wyznaczy nowy kierunek dla branży. Zaczynamy tę podróż na pozycji lidera.
Dynamika wokół i wewnątrz firmy jest wyjątkowa. Na tym etapie podwoiliśmy już obroty względem ubiegłego roku. Nasze możliwości produkcyjne rosną, powstaje zupełnie nowe biuro oraz hale produkcyjne z największą w Europie maszyną CNC. Idziemy we właściwym kierunku i we właściwym tempie. Przyszłość należy do wielokadłubowców.
00:01:27
Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem
00:02:33
23
Stena Estelle – najnowszy i największy statek we flocie Stena Line na Bałtyku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Z Gdyni na Hel drogą morską
Anonymous kontra Rosja. Celem aktywistów luksusowy jacht Putina: Jego położenie to "piekło"
W Łebie powstała oficjalna plaża dla naturystów
Premier Turyngii: skonfiskujmy oligarchom luksusowe jachty i przekażmy je Sea-Watch
00:00:37
Wieloryb „pożarł” kajakarki [wideo]
[WIDEO] Żuławy. Przejechała przez most zwodzony w trakcie podnoszenia
Najbardziej luksusowe katamarany, które powstały w Gdańsku. Francis Lapp: My po prostu szyjemy jachty na miarę
00:00:31
Agresywne orki atakują i niszczą statki [wideo]
Właściciel szczecińskiego jachtu, który zatonął w Niemczech, musi wydobyć wrak
Dziewczynka na dmuchanym jednorożcu wypłynęła na pełne morze [wideo]
Jachty pięciu rosyjskich oligarchów zakotwiczyły na Malediwach
Airmech Marine Equipment na targach METSTRADE 2025 – sukces, innowacje i nowe możliwości
Sztokholm na turystycznym kursie. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem
Sunreef Yachts zaprezentuje dwa modele na targach w Katarze i Abu Zabi 2025
Władze Gdyni przygotowują wniosek ws. powstania Olimpijskiego Centrum Żeglarskiego
Resort infrastruktury zamierza uszczelnić system rejestracji jachtów
Jeppe Borch najlepszy w żeglarskim Pucharze Świata w Szczecinie