Mediolańska stocznia Lomac, wiodący projektant i producent wysokiej jakości nadmuchiwanych łodzi, będzie jednym z czołowych graczy na nadchodzących targach Genoa Boat Show, gdzie zaprezentuje sześć wysokiej klasy modeli – w tym włoską premierę GranTurismo 14.0 X i Turismo 9.5.
Od 21 do 26 września Lomac będzie gościć klientów, gości i dziennikarzy w dwóch przestrzeniach wystawienniczych zajmujących prawie 200 metrów kwadratowych w strefie maxi RIB imprezy oraz na zewnątrz na molo H. Atmosfera będzie wyraźnie „premium”, nie tylko ze względu na wystawę – obok najwyższej klasy pontonów produkowanych przez mediolańską markę, na czele której stoi trzecie pokolenie rodziny Lo Manto – pojawi się szereg jednorazowych artykułów kultowej marki designerskiej Riva1920.
Podczas wydarzenia zaprezentowane zostaną nowe GranTurismo 14.0 X i Turismo 9.5, które zadebiutują na rynku włoskim.
Nowy GranTurismo 14.0 X, okręt flagowy najbardziej ekskluzywnej łodzi marki, ma zupełnie nowy układ zapewniający jeszcze większą wygodę użytkowania dzięki obszernemu kokpitowi i dwóm bocznym chodnikom, które optymalizują przepływ na pokładzie, gwarantując najwyższy komfort, jakiego można oczekiwać od maxi-żebra tej wielkości. W kokpicie znajduje się duży okrągły stół, który może pomieścić od 8 do 10 osób i można go złożyć, gdy nie jest używany, natomiast na rufie znajduje się kolejny szeroki panel słoneczny. Przednia osłona przeciwsłoneczna charakteryzuje się dużymi wymiarami i doskonałą ochroną, podczas gdy pod pokładem znajduje się przestronna kabina z drewnianymi wykończeniami, blat jadalny, mnóstwo miejsca do przechowywania oraz łazienka z oddzielnym prysznicem. Stylistyka zewnętrzna i wystrój wnętrz są autorstwa Federico Fiorentino. Geometria kadłuba została opracowana i sprawdzona przy użyciu oprogramowania CFD (Computational Fluid Dynamics) w celu symulacji pływania przy wszystkich prędkościach i osiągnięcia maksymalnych osiągów i efektywności w wodzie. Łódź będzie napędzana nowymi silnikami zaburtowymi XTO Yamaha o mocy 450 KM każdy.
Nowy Turismo 9.5, podobnie jak mniejszy Turismo 7.0 charakteryzuje się wyjątkowo elegancką i sportową konstrukcją, która nawiązuje do ciężkich łodzi wojskowych i oferuje wydajność, wszechstronność i mnóstwo miejsca na pokładzie dla gości. Przestronna część rufowa obejmuje jadalnię w kształcie litery U dla 6/8 osób, którą można przekształcić w parasol przeciwsłoneczny, ergonomiczne sportowe siedzenia dla pilota i drugiego pilota z lodówką w środku oraz obszerną przednią osłonę przeciwsłoneczną, którą można również przekształcić w kącik jadalny. Konsola steru zachowuje charakterystyczny styl mniejszej łodzi, ale dzięki zwiększonym wymiarom oferuje bardziej futurystyczny i atrakcyjny wygląd. Pod nim znajduje się przedział łazienkowy, który może służyć również jako przebieralnia lub schronienie podczas złej pogody. Łódź napędzana jest dwoma silnikami zaburtowymi Mercury o mocy 300 KM.
Dwie włoskie premiery zostaną zaprezentowane wraz z dwoma kolejnymi przykładami sukcesu gamy GranTurismo: 10.5 (z dwoma silnikami zaburtowymi Mercury o mocy 300 KM) i 12.5 (z dwoma silnikami zaburtowymi XTO Yamaha 450), które zapewniają idealne połączenie designu, komfortu i bezpieczeństwa. Dbałość o szczegóły to kolejna zaleta tych maxi-RIBów, które cieszą się dużym zainteresowaniem również jako luksusowe łodzie przetargowe, dlatego stocznia oferuje ogromną gamę materiałów i opcji dostosowywania.
Trzy z prezentowanych łodzi ozdobione są opakowaniami firmy DFactory, firmy dobrze znanej w świecie motoryzacji, która wykorzystuje wysokiej jakości folię do ozdabiania i zabezpieczania pojazdów wszystkich typów. Zastosowano specjalne folie, aby ulepszyć wnętrze GranTurismo 12.5 i 14.0, a także owinięto wszystkie zewnętrzne części GranTurismo 14.0 i Turismo 9.5 z włókna szklanego w specjalną przezroczystą i regenerującą folię zabezpieczającą lakier (PPF), która chroni je przed szkodliwym działaniem promieni UV, a co za tym idzie, także przed żółknięciem i zużyciem.
Lomac dołączył także do inicjatywy Yamahy „Blue Date” dedykowanej osobom przybywającym do świata żeglarstwa po raz pierwszy, dostarczając Lomac Turismo 600 z silnikiem zaburtowym Yamaha o mocy 40 KM.
Nowoczesne superjachty od Besenzoni hitem Monaco Yacht Show
Mistrzostwa Europy klasy olimpijskiej – blisko medali, ale wciąż bez kwalifikacji
Finałowa runda 1. Ligi Żeglarskiej
Regaty na Zatoce Puckiej: kto w tym roku zwyciężył w wyścigu i zdobył Puchar Marszałka?
Statki Żeglugi Augustowskiej przewiozły blisko 100 tys. osób
W najbliższy weekend finał 1. Ligi Żeglarskiej