• <

Wynik wyszukiwania - "terminal BCT" - Wiadomości

BCT prezentuje nowe urządzenia przeładunkowe i zapowiada kolejne inwestycje

Gdyński Baltic Container Terminal (BCT) pochwalił się nowymi wozami widłowymi Kalmar. Jednocześnie terminal zapowiedział, że w planach są kolejne inwestycje, związane z trwającym remontem nabrzeża.
05.12.2023

Port Gdynia. Inwestycje kształtujące przyszłość morskich szlaków handlowych [wideo]

Port Gdynia zamyka rok 2023 z sukcesem, osiągając rekordowe przeładunki i kontynuując ambitny plan inwestycyjny. Sztandarowym elementem tych działań jest modernizacja Nabrzeża Helskiego, która zwiększy efektywność obsługi statków oraz umożliwi przyjęcie większych jednostek, wzmacniając pozycję portu jako strategicznego punktu na mapie światowego handlu morskiego. Wartość kontraktu wynosi blisko 300 mln zł brutto, a prace planowane są na okres 26 miesięcy.
29.11.2023

W Gdyni trwa rozbiórka starego terminalu promowego

Przy Nabrzeżu Helskim II w Porcie Gdynia rozpoczęła się rozbiórka rękawa pasażerskiego na terenie starego terminalu promowego. Od dłuższego czasu stał on pusty, co wynikało z przeniesienia ruchu promowego do nowego terminala przy Nabrzeżu Polskim.
24.04.2023

Port Gdynia. 2022 wymagał elastyczności [WIDEO]

2022 rok był kolejnym z rzędu zakończonym rekordem przeładunków w Porcie Gdynia. Był to jednak kolejny okres, w którym zarówno Zarząd Morskiego Portu Gdynia, jak i działający w porcie operatorzy musieli wykazać się elastycznością i szybko dostosować do zmieniających się warunków na rynku.
12.02.2023

Port Gdynia z roku na rok notuje wzrost ilości przeładowanych towarów

Z roku na rok notujemy wzrost ilości przeładowanych towarów. Ubiegły rok, to wzrost o prawie 6 proc. w stosunku do roku 2021 – powiedział w rozmowie z PAP prezes Portu Gdynia Jacek Sadaj.
29.01.2023

Hub wodorowy w Porcie Gdynia. Ekologiczna rewolucja coraz bliżej? [WIDEO, ZDJĘCIA]

Konferencja poświęcona projektowi hubu wodorowego w Porcie Gdynia zgromadziła przedstawicieli terminali, firm i urzędników. Rozmawiali oni o tym, jak taki hub w regionie miałby wyglądać, oraz jakie wiążą z nim nadzieje.
30.05.2022

Rekordowy kontenerowiec MSC Gaia w Porcie Gdynia [WIDEO]

Port Gdynia przyjął dzisiaj kontenerowiec MSC Gaia, który jest jednocześnie najdłuższym i najbardziej pojemnym statkiem, jaki kiedykolwiek zawinął do portu.
22.03.2022

GCT w Porcie Gdynia. Terminal, który ma wiele do zaoferowania w polskiej grze o offshore

Na trójmiejskim rynku portowym funkcjonują od 2006 roku, na koncie mają 29 projektów elektrowni wiatrowych w Polsce, współtworzyli wiele spektakularnych inwestycji offshore za granicą, a ich roczna przepustowość to ponad 600 tys. TEU. Mowa o Gdynia Container Terminal (GCT), który jest częścią międzynarodowej grupy Hutchison Ports. Z szefem GCT rozmawiamy o doświadczeniach z onshore, udziale w polskim offshore i najbliższych planach.
14.11.2021

Chińczyk trzyma Greka w garści? Krótka opowieść o porcie w Pireusie

Grecy w zeszłym miesiącu zwiększyli do 67 proc. udział w pireuskim porcie chińskiego giganta morskiego COSCO. Najnowsza umowa chińskiej dzierżawy wzmogła niepokój w związku z rosnącym zaangażowaniem Państwa Środka w europejską infrastrukturę oraz niespełnionymi obietnicami inwestycyjnymi Chińczyków.
14.11.2021

Nie odmawia się, kiedy pieniądz woła. Dlaczego Polska ma nie chcieć Chińczyków w Porcie Gdynia?

Część mediów z paniką przyjęła wiadomość o udziale chińskich firm w przetargu na dzierżawę terenów w zachodniej części Portu Gdynia z przeznaczeniem na terminal przeładunkowy kontenerów oraz elementów morskich farm wiatrowych. O ile praktyka udziału zagranicznych oferentów w przetargach jest czymś powszechnym w międzynarodowym biznesie, to trwająca nagonka na Chiny ukazuje powierzchowność mediów w zapoznaniu się z tematem lub działanie po określonej linii ideologicznej.
22.10.2021

Port Gdynia na wzroście. We wrześniu uruchomi jeden z najnowocześniejszych terminali pasażersko-promowych na Bałtyku

Covid-19 nie zahamował szybkiego rozwoju portu w Gdyni. Po siedmiu miesiącach tego roku odnotował on ponad 12-proc. wzrost ogółem i 14-proc. wzrost w przeładunku kontenerów, które są swoistym barometrem eksportu i koniunktury gospodarczej. Pandemia nie wstrzymała też inwestycji w gdyńskim porcie, w którym już 23 września zostanie oddany do użytku jeden z najnowocześniejszych terminali pasażersko-promowych na Bałtyku.
31.08.2021

Kolejny przeładunek elementów farm wiatrowych w Porcie Gdynia [foto, wideo]

W terminalu BCT Gdynia obsłużono kolejny ładunek elementów farm wiatrowych. Z pokładu jednostki WARNOW MARS rozładowano 75 sekcji wież wiatrowych co stanowi 15 kompletnych masztów. Doświadczenie w przeładunkach tego typu ładunków oraz dogodne położenie w naturalny sposób stawia Port Gdynia jako potencjalne zaplecze w kontekście budowy i serwisu polskich, morskich farm wiatrowych.
11.02.2020

Rekord w Porcie Gdynia. Terminal BCT przekroczył 500.000 TEU przeładunku rocznego (foto, wideo)

W piątek 20.12 BCT – Bałtycki Terminal Kontenerowy Sp. z o.o. w Gdyni po raz pierwszy w swojej historii przekroczył poziom 500.000 TEU rocznych przeładunków. Rekord ten został osiągnięty dzięki znakomitej współpracy z armatorami żeglugowymi oraz załadowcami, korzystającymi od lat z usług BCT. Port Gdynia z roku na rok osiąga coraz lepsze wyniki przeładunkowe. W tym roku spodziewane jest przekroczenie 24 mln ton, w tym 900 000 TEU.
23.12.2019

Ekologiczne i inteligentne porty przyszłości. Transport Week 2019 (foto, wideo)

Wpływ innowacyjnych procesów na rozwój sektora portowego, cyfryzacja, autonomiczna żegluga i brexit. To tylko niektóre tematy poruszane podczas tegorocznej edycji Transport Week. Trzydniowa konferencja zakończyła się w czwartek w Gdyni.
08.03.2019

Widok z dachu portowego biurowca na terminal BCT w Gdyni

02.10.2015

Porty na świecie prześcigają się w inwestycjach

Budowa coraz większych kontenerowców prowadzi do wzrostu inwestycji w portach na całym świecie – wynika z raportu Global Container Terminal Operators Annual Report 2015 opublikowanego przez agencję Drewry.
28.08.2015

Spadek obrotów w DCT Gdańsk. Powodem rosyjskie embargo

O 12 proc. spadły przeładunki kontenerów w I kwartale 2015 roku. w terminalu DCT Gdańsk. W tym czasie obsłużono 269,5 tys. TEU (308,5 tys. TEU w zeszłym roku). Powodem obniżenia się obrotów terminalu jest rosyjskie embargo.
17.04.2015

Bałtycki Terminal Kontenerowy notuje lekki spadek przeładunków

Gdyński terminal BCT osiągnął w pierwszym kwartale bieżącego roku niewiele mniejszy poziom przeładunków niż w analogicznym kwartale roku ubiegłego – różnica wynosi nieco powyżej 1 proc. Ogółem w tym okresie przeładowano tam 107,6 tys. TEU.
15.04.2015

Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni stawia na przewóz ładunków koleją

Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) w Gdyni stawia na transport intermodalny, czyli kolejowy przewóz kontenerów, po wyładowaniu ich ze statków. Z punktu widzenia kosztów i bezpieczeństwa jest to rozwiązanie znacznie bardziej opłacalne niż transport drogowy. Warunkiem dalszego rozwoju tego typu przewozów jest modernizacja infrastruktury kolejowej.
25.04.2013

W handlu międzykontynentalnym nie ma kryzysu. Duże wzrosty obrotów morskich terminali kontenerowych

Polskie morskie terminale kontenerowe nie odczuwają spowolnienia. Od dużego tąpnięcia w 2009 r., kiedy obroty handlowe na Bałtyku spadły o jedną czwartą, co roku wyniki rosną. Już w 2010 r. branża odzyskała wyniki sprzed załamania, a od tego czasu notowane są kilkunastoprocentowe wzrosty.
19.04.2013

DCT: To prawdopodobne, że G6 wróci na Bałtyk

– Biorąc pod uwagę korzyści, które wiążą się z wykorzystaniem Gdańska jako hubu kontenerowego dla Polaki, krajów Europy Środkowo-Wschodniej oraz Rosji można założyć, ze polskie porty będą cieszyły się coraz większą popularnością – podkreśla Boris Wenzel, dyrektor zarządzający DCT.
10.10.2012

Bałtycki Terminal Kontenerowy konsekwentnie zwiększa liczbę przeładunków i podsumowuje półrocze

Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni w pierwszym półroczu 2012 r. przeładował 204 660 TEU - o 17,4% więcej niż w analogicznym okresie 2011 roku. Konsekwentne zwiększanie wyników przez terminal BCT dowodzi skuteczności strategii realizowanej przez Zarząd oraz działań związanych z inwestycjami umożliwiającymi pozyskiwanie nowych klientów. Miniony okres obfitował również w istotne dla Spółki wydarzenia i osiągnięcia – przeładowana została rekordowa liczba kontenerów w transporcie intermodalnym, obsłużono również największy w histor
10.07.2012

Landa: Nowy terminal to nowi armatorzy w DCT

Do 2015 roku w porcie gdańskim powstać ma drugi terminal. Inwestorem jest Deepwater Container Terminal. - Nowy terminal rozpocznie działalność operacyjną w ciągu 3 lat. Jego możliwości przeładunkowe to będzie 2,5 mln TEU. Wtedy też będziemy mogli zacząć obsługiwać nowe serwisy, nie tylko Maerska, ale także innych armatorów - mówi nam Dominik Landa, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Deepwater Container Terminal Gdańsk.
29.06.2012

Polska przyjazna portom

Po raz pierwszy tradycyjny, „okrągły stół” poświęcony był rozległym problemom gospodarki morskiej.
13.10.2011

Dziękujemy za wysłane grafiki.