• <

Wynik wyszukiwania - " Zatoka Gwinejska" - Wiadomości

Ochroniarze na statkach. Kosztowne rozwiązanie? Zbędne czy konieczne?

Nasilające się ataki na jednostki morskie w rejonie Morza Czerwonego, w tym głośne przypadki porwań przypominają, że praca na morzu może być niebezpieczna, a piractwo wciąż stanowi wyzwanie dla rządów państw. W związku z tym są organizowane międzynarodowe misje, których trzonem są siły morskie, niemniej firmy poszukują także własnych rozwiązań, jak radzić sobie w tej sytuacji. Jednym z nich jest korzystanie z usług uzbrojonych ochroniarzy.
20.12.2023

Nigeria. Wizyta chińskiej marynarki wojennej w Lagos sygnałem rosnących wpływów Chin w Afryce

Chińska flota morska z niszczycielem rakietowym Nanning zacumowała w sobotę w nigeryjskim porcie Lagos na południu kraju - informuje agencja Reutera. Taka wizyta odczytywana jest jako sygnał rozszerzania wpływów chińskich w regionie.
03.07.2023

Międzynarodowe Biuro Morskie: Najniższy poziom piractwa morskiego od 30 lat

Międzynarodowe Biuro Morskie w najnowszym raporcie przedstawia najniższy poziom piractwa od niemal 30 lat. Zatoka Gwinejska i Cieśnina Singapurska stanowią główne obszary na których statki są szczególnie zagrożone na atak piratów.
30.08.2022

MSZ ws. porwanego polskiego marynarza: prowadzimy rozmowy konieczne do rozwiązania sytuacji

MSZ prowadzi wszelkie rozmowy konieczne do rozwiązania sytuacji - przekazał PAP rzecznik resortu Łukasz Jasina odnosząc się do informacji, że wśród porwanych w poniedziałek w Zatoce Gwinejskiej osób jest polski marynarz.
15.12.2021

Piraci zaatakowali kontenerowiec w Zatoce Gwinejskiej, biorąc szóstkę zakładników

Piraci w poniedziałek zaatakowali na międzynarodowych wodach w Zatoce Gwinejskiej kontenerowiec handlowy pod banderą Liberii, biorąc szóstkę zakładników - poinformował we wtorek rzecznik duńskich sił zbrojnych.
15.12.2021

Globalne piractwo spadło do najniższego poziomu od 27 lat

Piractwo i napady z bronią na morzu spadły do najniższego poziomu od 27 lat w pierwszej połowie 2021 roku. Nie dajmy się jednak zwieść liczbom - ostrzega Międzynarodowe Biuro Morskie (IMB).
16.07.2021

Nigeria użyje dronów i śmigłowców do zwalczania piractwa na morzu

Nigeria przedstawiła warte 195 mln dolarów łodzie, pojazdy i jednostki powietrzne, które mają stanąć na czele walki tamtejszego rządu z piractwem w Zatoce Gwinejskiej.
11.06.2021

Globalna żegluga w końcu zamierza podjąć kroki w celu walki z piractwem w Zatoce Gwinejskiej

Do ponad 95 porwań marynarzy w zeszłym roku doszło w Zatoce Gwinejskiej. Nie powinien więc dziwić fakt, że prawie 100 firm i organizacji żeglugowych oraz państw bandery podpisało nową deklarację nawołującą do walki z piractwem w tym regionie.
19.05.2021

Rząd Danii będzie negocjował w sprawie piractwa w Zatoce Gwinejskiej

Duńczycy podejmują kolejne działania w następstwie decyzji o wysłaniu okrętu wojennego do Zatoki Gwinejskiej. Aby wspomóc walkę z piractwem rząd duński będzie negocjował warunki porozumienia z administracją państwową Afryki Zachodniej.
22.03.2021

Międzynarodowe Biuro Morskie: akty piractwa wzrosły w ubiegłym roku o 20 proc.

Liczba ataków piratów na statkach wzrosła w 2020 roku o 20 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Związane jest to z rekordowym wzrostem porwań u wybrzeży Afryki Zachodniej – przekazało Międzynarodowe Biuro Morskie (IMB) w opublikowanym dzisiaj dorocznym raporcie.
13.01.2021

W Zatoce Gwinejskiej porwano 13 marynarzy z greckiego tankowca

Trzynastu marynarzy porwano z greckiego tankowca w Zatoce Gwinejskiej, u południowych wybrzeży Afryki Zachodniej - poinformowała w poniedziałek grecka firma, do której należy statek. Wśród uprowadzonych są Ukraińcy i Rosjanie.
20.07.2020

Porwano sześciu członków załogi u wybrzeży Beninu

Sześciu członków załogi statku rybackiego Panofi Frontier zostało porwanych przez grupę piratów około 61 mil morskich na południe od portu w Kotonu w Beninie, poinformowało Dryad Global.
28.06.2020

Raport zagrożeń bezpieczeństwa dla żeglugi morskiej w kwietniu 2020 r.

Według analiz firmy Dryad Global (źródło: safety4sea.com), pandemia COVID-19 poważnie wpływa na przemysł żeglugowy. Prawdopodobnie rozprzestrzenianie się COVID-19 w Afryce Subsaharyjskiej przytłoczy systemy opieki zdrowotnej i stanie się głównym priorytetem większości państw, co oznacza, że wysiłki na rzecz ograniczenia regionalnej przestępczości morskiej w Afryce Zachodniej mogą zostać najprawdopodobniej przez władze i służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo zaniedbane.
22.05.2020

22 marynarzy porwanych w I kwartale 2020 roku

Jak wskazuje najnowszy raport Międzynarodowego Biura Morskiego (IBM), w pierwszym kwartale 2020 roku piraci weszli na pokład 37 statków i porwali 22 marynarzy.
14.04.2020

Piraci porwali załogę supertankowca u wybrzeży Nigerii

Piraci weszli na pokład w pełni załadowanego supertankowca u wybrzeży Nigerii. To z pewnością zwróci uwagę ubezpieczycieli na ryzyko transportu ropy z największego afrykańskiego producenta tego surowca.
04.12.2019

Masowiec Bonita porwany przez piratów

Dziewięciu Filipińczyków porwali piraci, którzy w Zatoce Gwinejskiej, na wodach należących do Beninu, zaatakowali statek Bonita płynący pod banderą Norwegii - informuje w poniedziałek agencja EFE, powołując się na źródła w benińskich władzach.
04.11.2019

Europejscy armatorzy chcą konkretnych kroków w walce z piractwem w Zatoce Gwinejskiej

Europejscy armatorzy wyrazili zaniepokojenie poziomem piractwa w Zatoce Gwinejskiej i chcą podjęcia zdecydowanych kroków na rzecz ochrony żeglugi w tym regionie.
20.10.2019

W Zatoce Gwinejskiej porwano marynarzy statku handlowego

W Zatoce Gwinejskiej, u wybrzeży Kamerunu, porwano kilku członków międzynarodowej załogi statku handlowego. MSZ Rosji podało w piątek, że na statku było trzech Rosjan. AFP informuje o porwanych Chińczykach i Ukraińcach.
16.08.2019

10 tureckich marynarzy porwanych u wybrzeży Nigerii

Piraci uprowadzili 10 tureckich marynarzy u wybrzeży Nigerii - poinformowało we wtorek przedsiębiorstwo żeglugowe Kadioglu Denizcilik. MSZ Turcji próbuje namierzyć i uratować porwanych członków personelu - podaje turecka telewizja NTV.
16.07.2019

Piractwo lub strefa wojny a uprawnienia marynarzy

Pomimo zintensyfikowania współpracy państw i organizacji międzynarodowych w zakresie przeciwdziałania oraz zwalczania piractwa morskiego oraz wdrożeniu praktycznych rozwiązań mających służyć zwiększeniu poziomu bezpieczeństwa żeglugi międzynarodowej (m.in. misje wojskowe pod auspicjami Unii Europejskiej oraz NATO), problematyka stref żeglugowych podwyższonego ryzyka wciąż pozostaje aktualna. Przekłada się ona również na zakres uprawnień przysługujących marynarzom świadczącym pracę na tego rodzaju obszarach.
28.03.2019

Raport IMB: Więcej ataków piratów na świecie, w szczególności w Zatoce Gwinejskiej

Piractwo morskie wzrosło na całym świecie w 2018 roku, w szczególnie w Afryce Zachodniej, gdzie ataki pirackie na statki nadal stanowią zagrożenie dla marynarzy – czytamy w raporcie International Maritime Bureau (IMB), należącej do struktur ONZ.
17.01.2019

Miesiąc temu porwano Polaków z pokładu kontenerowca Pomerania Sky

Miesiąc temu piraci porwali 11 marynarzy z pokładu kontenerowca Pomerania Sky. Wśród nich ośmiu Polaków, dwóch Filipińczyków i Ukraińca. Nadal nie wiadomo, jakie są losy porwanych, a negocjacje toczą się w absolutnej tajemnicy.
27.11.2018

Porwanie kontenerowca z Polakami na pokładzie. Są nowe informacje

Dziewięciu marynarzy, którzy pozostali na statku, jest bezpiecznych – powiedział w rozmowie z korespondentem RMF FM Dustin Eno, rzecznik armatora kontenerowca Pomerenia Sky, z którego w sobotę porwano 11 marynarzy, w tym ośmiu Polaków. Dodał, że na jednostce planowana jest wymiana załogi. Nie podał jednak konkretnego terminu.
01.11.2018

Coraz więcej porwań na wodach Zachodniej Afryki

Aż 35 marynarzy zostało już porwanych w tym roku u wybrzeży Zachodniej Afryki – wynika z danych Międzynarodowej Izby Handlu (ICC).
10.03.2017

Coraz więcej porwań w rejonie Zachodniej Afryki

Aż 44 marynarzy zostało już porwanych w tym roku u wybrzeży Zachodniej Afryki – wynika z danych Międzynarodowej Izby Handlu (ICC).
28.04.2016

AGCS: bezpieczniej, ale uwaga na punkty zapalne

Allianz Global Corporate & Specialty SE’s (AGCS) przedstawił roczny raport Safety and Shipping Review 2014, w którym analizuje zatonięcia, zaginięcia i uprowadzenia jednostek powyżej 100 GT.
16.03.2014

Dziękujemy za wysłane grafiki.